Een nieuwe keuken

Ga ik spijt krijgen van een werkblad in kunststof ipv keramiek? Het grootste argument (buiten mss looks voor sommigen) is denk ik hittebestendigheid. Maar hoe raar is dat om uw pan op uw aanrecht te zetten zonder onderzetter … Niet iets wat ik zou doen iig.
Ja, daar ga je volgens mij spijt van krijgen. Kunststof is ook krasgevoelig trouwens.

En lelijk

Ga ik spijt krijgen van een werkblad in kunststof ipv keramiek? Het grootste argument (buiten mss looks voor sommigen) is denk ik hittebestendigheid. Maar hoe raar is dat om uw pan op uw aanrecht te zetten zonder onderzetter … Niet iets wat ik zou doen iig.
Dat went snel hoor :D

Het volgende blad hier is opnieuw Dekton.

Iemand bekend met het merk Progress? Onze keukenleverancier had niet duidelijk tegen de afbraak gezegd dat we onze
huidige vaatwasser wouden behouden dus die is afgebroken. Toen stelde ze een AEG XXL voor, die bleek te groot. Nu hebben ze uiteindelijk een Progress voorgesteld. Zou het fabrieksmerk(?) van AEG zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt wel goed met voldoende opties, maar ik ben nog niet 100% overtuigd...

IMG_1974.png

Bump

Iemand bezig met keukenaankoop?

Advies ivm damkappen en blad? Hout of composiet of keramiek?

Hoeveel % valt er te negotieren met de keuken winkels?

Hier een jaar of 5 geleden 7k voor keuken zonder toestellen van IKEA (toen batibouw -10%).
Eiland van 3x1m met ingelijmde wasbak en 10 kolomkasten

En hoe bevalt het jullie nu 5 jaar later?

Hier ook 8 jaar geleden "rap" een ikea keuken gaan halen voor minder dan 5k (toestellen had ik al) om rap proper te zitten met het gedacht van "het is maar voor een paar jaar en dan zetten we ons iets deftig" :lol:

Ze staat hier nog, en wordt intensief gebruikt (ge weet hoeveel ik kook) en daar scheelt eigenlijk nog niks aan. Op een jaarlijks aanpassingske van een scharnier na (rap geregeld met een schroevendraaier) omdat een deurke visueel een mm of 2 gezakt is.

Niks mis met Ikea. Hun prijzen zijn wel serieus gestegen. In hunne showroom stond onlangs een setup, gelijkaardig aan de mijne qua aantal kasten en meters werkblad, met toestellen voor bijna 18k.

Moet wel zeggen dat ik hun plastiek pootjes niet gebruikt heb, heb zelf sokkels gemaakt en de plinten.

De ikea metod keukens zijn dan ook zeker niet slecht, die scharnieren en laderails enzo zijn allemaal top.

Hier ook al 8 jaar een ikea keuken waar we graniet werkblad opgelegd hebben. Keuken van rond de 8k ofzo, die voor de gemiddelde mens vlot 20k uit ziet.

Doet het nog goed buiten wat gebruikerschade.

Hier ook ikea, met een wat een tijdelijk laminaat blad moest zijn. Ook dringend een keuken nodig, en in de nasleep van corona was het maandenlang wachten op composiet dus tijdelijk laminaat. Uiteindelijk is die er niet gekomen. Komt vast wel als we de look van de keuken es willen veranderen.
Plaatsing en kwaliteit dik oke. Levering van ikea ronduit dramatisch, maar wel zeer goed gecompenseerd geweest.

Hier ook IKEA, ik heb er al meerdere gezet.

Die bij mij thuis staat van 2010. (strakke witte hoogglans) met een basic keukenblad op want het moest snel gaan toen.
was toen 7K met grote ijskast,oven,dampkap,kookvuur,vaatwasser alles incl.

De afwasbak heb ik een jaar of 5 geleden vervangen door een andere, (vrouwlief wou een zwarte veel modernere)
De vaatwasser is een jaar of 3 ook vervangen. (besteld bij coolblue en die frontplaat over gezet.

Ze zijn inderdaad wel zeer stevig in prijs gestegen, voor de bouw die ik nu aan het zetten ben ga ik in nederland naar een keukenconcurrent ofzo.
(die zijn nog goedkoper hoop ik)

Heb voor mijn poolse werknemers een woning van ons in orde gezet. en daar een grote maar zeer basic ikea keuken ingezet. Grote U-vorm met hoge kasten, maar weinig schuiven, vooral hoge kasten. 3000€ (toestellen incl) en ik was gesteld (wel geen ijskast) die staat apart omdat die polen ook 1 enorme ijskast en 2 grote diepvriezers erbij hebben.

Laatst bewerkt:
Wij zijn ook gaan horen voor onze keuken. Blad gaat in corian gedaan worden aangezien dat in 1 groot stuk kan gedaan worden + ook de zijkanten lopen gewoon door, je ziet daar geen enkele naad in. Kan er wel geen hete pot opzetten (wie doet dat nu?) en kunnen krasjes in komen maar heb daar nog niks van gemerkt bij ne maat die een gelijkaardig heeft al een 5 jaar.

Dovy keukens zit op 28000 euro.

6000 voor toestellen
3000 voor keukenblad in composiet
1200 euro per kolomkast
800 euro voor een verwerkte plank…
2500 euro voor plaatsing.

Dovy keukens zit op 28000 euro.

6000 voor toestellen
3000 voor keukenblad in composiet
1200 euro per kolomkast
800 euro voor een verwerkte plank…
2500 euro voor plaatsing.
Wij hebben wel ongeveer 20% kunnen afbieden bij hen, wel met een gelijkaardige offerte van een concurrent.
We hadden een max prijs afgesproken en waren ook wel van plan om bij de concurrentie te gaan als ze niet konden zakken naar die prijs.

Ik had wel een heel goed gevoel bij Dovy, kan niet uitleggen waarom.
Keuken wordt pas volgend jaar geplaatst dus nog geen verdere ervaring met hen

Vraag:

hebben 2 maand geleden siemens oven gekocht (rond de 600 euro)- update via coolblue
na 2 maand is de dichtingsrubber gebroken- siemens zegt rubber- geen garantie - te betalen.
kan dit zomaar?

Laatst bewerkt:
Iemand bekend met het merk Progress? Onze keukenleverancier had niet duidelijk tegen de afbraak gezegd dat we onze
huidige vaatwasser wouden behouden dus die is afgebroken. Toen stelde ze een AEG XXL voor, die bleek te groot. Nu hebben ze uiteindelijk een Progress voorgesteld. Zou het fabrieksmerk(?) van AEG zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt wel goed met voldoende opties, maar ik ben nog niet 100% overtuigd...

Bekijk bijlage 29465
Is dat niet onderdeel van Electrolux?
Vraag:

hebben 2 maand geleden siemens over gekocht (rond de 600 euro)
Amaai goede deal voor een bedrijf met beurswaarde van 132 miljard :oi22:

Vraag:

hebben 2 maand geleden siemens oven gekocht (rond de 600 euro)
na 2 maand is de dichtingsrubber gebroken- siemens zegt rubber- geen garantie - te betalen.
kan dit zomaar?
Edit: verkeerd gelezen. Ik las "over gekocht" dus tweedehands:shy:.
Dit zou binnen garantie moeten vallen.

Laatst bewerkt:
Behalve dat consumentengarantie niet via Siemens verloopt maar verzorgd moet worden door de verkoper.
En dat de eerste zes maanden de bewijslast bij de verkoper ligt om aan te tonen dat het jouw schuld is dat die rubber is kapot gegaan.
Een rubber dat na 2 maanden kapotgaat (indien no evil intent) lijkt me toch gewoon kosteloos te vervangen.

Ik zou in ieder geval serieus van mijn tak maken.

Goed punt, ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze het hadden "over gekocht", dus 2dehands.
Een nieuwe oven dat iets kapot heeft na 2 maand, kan idd niet.

Laatst bewerkt:
Behalve dat consumentengarantie niet via Siemens verloopt maar verzorgd moet worden door de verkoper.
En dat de eerste zes maanden de bewijslast bij de verkoper ligt om aan te tonen dat het jouw schuld is dat die rubber is kapot gegaan.
Een rubber dat na 2 maanden kapotgaat (indien no evil intent) lijkt me toch gewoon kosteloos te vervangen.

Ik zou in ieder geval serieus van mijn tak maken.
handig info waarmee ik aan het werk ga

Terug
Bovenaan