Een nieuwe keuken

Deze besteld om eind september hopelijk te laten plaatsen.
Gekozen voor Dekton ipv de 'in-huis keramiek'. Want dat is de reden waarom Dovy & DSM Dekton afraden ... Ze hebben een eigen productie van werkbladen.
AEG toestellen , HPL afwerking. Render komt niet 100% overeen met gekozen kleur, wij gaan eerder naar walnoot met iet minder tekeningen in het 'hout'
Geen greeploze fronten , want dat kost schijteveel als 'extra'

23k incl plaatsing (uiteraard)

Aangezien wij geen spoelbak of kookplaat op het eiland hebben: enkel halverwege onder het tablet aan beide zijden van het eiland, dus in de voet eigenlijk. Is meer voor de stofzuiger enzo.

Vraag ivm keukentoestel, indien het hier mag.

We hebben paar jaar een miele 7743e, normaal defrost deze automatisch, ik vind in de handleiding ook niet ivm handmatige defrost.

Nu is de achterkant echter aan het aanvriezen en kan ik enkel het ijs ´wegkrabben´ met een mesje.
Ook installateur gemaild maar misschien heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen buiten stekker uit en paar dagen wachten...
Ik weet niet hoe groot het is, maar stekker uittrekken en een pot water dat net gekookt is vlakbij zetten (op had bij mij binnen het halfuur volledig ontvriest). Brokken ijs vielen er af.

31K voor dat? Je wordt serieus opgelicht, er gaat minstens 15K als pure winst in hun zakken.
Dat ze erop verdienen ben ik mee akkoord, maar overdrijven is ook een kunst.. we zitten aan 21% BTW, dus 24,5 ex btw.
Toestellen komen op 10k (hier zit ik in de branche, deze zijn aan nulmarge)
Dus 14k voor de kasten, het blad (eiland, wand, spatwand) & het installatiewerk

Ik hoor graag waar ze 15k winst pakken

Wel ergens nog altijd een mooie marge als je de toestellen er niet bij telt gezien je ze aan de aankoopprijs hebt.

Hier m'n toestellen ook zelf gekocht bij een distributeur, terwijl keukenbouwers er anders ook wel een deftige marge op nemen.

Allez ook maar eens onze zeer bescheiden keuken tonen. Komt op een 16K alles inclusief met ATAG toestellen. Blad is 20mm composiet, hoge kasten en legplanken eik laminaat. De indeling van de lades is nog niet correct getekend op het plan.

Wij zijn zeer tevreden met dit ontwerp en hebben helaas geen groter budget zoals blijkbaar de meeste hier.

Als er prijzen worden vermeld is het wel nuttig om incl of excl btw te vermelden.

Valyra: zoals met alles hier, laat uw kop niet zot maken door andere keukens/prijzen. Uiteindelijk is het een gebruiksruimte die vooral handig moet zijn.
PS ik weet niet of die spotjes kloppen met werkelijkheid maar het is handig als die boven het werkblad hangen.

Dat ze erop verdienen ben ik mee akkoord, maar overdrijven is ook een kunst.. we zitten aan 21% BTW, dus 24,5 ex btw.
Toestellen komen op 10k (hier zit ik in de branche, deze zijn aan nulmarge)
Dus 14k voor de kasten, het blad (eiland, wand, spatwand) & het installatiewerk

Ik hoor graag waar ze 15k winst pakken
Ik vind 10K aan Bosch toestellen vrij stevig. In onze vorige keuken alles stelselmatig vervangen door Siemens. Alles stap voor stap gekocht bij Loeters. Frigo, vaatwas, kookplaat, dampkap, microgolf en ik denk in totaal max 4-5K. Zo was de pyrolyse oven 1400-1500€ catalogusprijs en hebben we die voor 750€ gekocht.

Ik vind 10K aan Bosch toestellen vrij stevig. In onze vorige keuken alles stelselmatig vervangen door Siemens. Alles stap voor stap gekocht bij Loeters. Frigo, vaatwas, kookplaat, dampkap, microgolf en ik denk in totaal max 4-5K. Zo was de pyrolyse oven 1400-1500€ catalogusprijs en hebben we die voor 750€ gekocht.
We zitten voor de kookplaat alleen al aan €2.500 (van 4k) 🤷‍♂️ ook een quooker (belachelijk duur spel) en nog een diepvries. Tgaat rap op die manier.
Met Loeters heb ik ook het vergelijk gemaakt, maar de keukenbouwer zat goedkoper.

Je hebt ook Bosch & Bosch en Siemens en Siemens.

Kookplaten van €600 en kookplaten van €3000.

Als het is om te verkopen best de goedkoopste serie van een duurder merk, om zelf te gebruiken liever omgekeerd.

Wij zijn voor onze keuken bij Dovy en 3 lokale keukenbouwers geweest.

Dovy was met de typische verkoopstrategie, hoge prijs, veel korting, maar zij konden ook het minste op maat werken terwijl onze keuken 1 wand is en een vrijstaand eiland dus basic layout. Zo hadden ze geen mooie oplossing voor een luifel van 3 meter breed en konden ze de kasten niet afwerken tot aan het plafond maar moest dat met mdf afgewerkt worden. Ook konden ze geen kastdeur uit 1 stuk leveren voor een koelkast van 178cm. Prijs na korting lag ook 5k hoger dan de lokale firma die we uiteindelijk kozen, en dan had Dovy ook nog veel minder lades gerekend.

In ons vorig huis waren we enkel bij Dovy en DSM geweest en toen DSM gekozen, maar helemaal niet tevreden van. Kosten die erbij kwamen omdat ze zaken vergeten waren, alles op voorhand te betalen.

Laatst bewerkt:
Keuken in ons vorig huis was van keukenbouwer. Waren we heel tevreden van (los van de toestellen). De vorige eigenaar (van ons vorig huis) was zelf keukenplaatser in bijberoep en die keuken was gewoon perfect geplaatst. De mensen die ons huis kochten waren ook onder de indruk dat die keuken er na 15j nog altijd zo strak uitzag.

Keuken in ons huidig huis is Eggo met duurdere materialen (graniet enz). Maar hier en daar zie je dat sommige lades niet 100% perfect uitgelijnd zitten (terwijl dit in ons vorig huis wel het geval was). Ook is het zwart van het handvat van de frigo deur aan het loskomen. Voor een keuken van 2j oud...
Op zich wel tevreden van de landelijke stijl (anders hadden we dit huis niet gekocht) Maar zelf had ik wrs niet voor eggo gekozen.

Is wel speciaal Evil_Bunny, maar heb van horen zeggen ook al mindere dingen gehoord van Eggo.
Mij hebben ze altijd gezegd, best een lokale schrijnwerker/Keukenbouwer.

Terug
Bovenaan