Ja kijk, jij bent wel met de 3 voorbeelden Bilal, Dieter en Geoffrey afgekomen hé, om een punt te maken. Dus telkens individuele situaties. En daar is dan door velen gedurende gans de thread op voortgeborduurd. Dus is het niet onlogisch dat ik dat dan ook doe, nota bene om hetzelfde als jou nu eigenlijk te zeggen in mijn vorige posts als antwoord op
@Mulan. Nl dat die statistieken kunnen bekeken en gebruikt worden om per regio bepaalde tendensen en problematieken in kaart te brengen en eventueel bepaalde maatregelen proberen te nemen of beleid daarop af te stemmen, maar niet om per individu te beoordelen of die persoon nu wel of niet "succesvol" is rekening houdend met zijn afkomst en achtergrond.
Dat is eigenlijk opnieuw exact wat ik net aankaart. Uiteraard is dat even beoordelend, dat is ook mijn punt. Dus ik begrijp niet goed waarom dat dan niet gewoon bevestigd kan worden? Het oordeel "succesvol of niet" en het percentage geluk daarbij wordt snel geveld of bepaald op basis van objectieve zaken (woonplaats, afkomst, beroep ouders,...) maar de subjectieve zaken die men vaak niet kent of ziet (soort opvoeding, sociale of psychologische problemen, absentie van de ouders,...) spelen vaak zelfs een grotere rol dan de objectieve.
Ik denk eerlijk gezegd dat we wel wat naast elkaar aan het praten zijn hoor, want ik erken zoals hierboven reeds gezegd uiteraard wel de statistieken. Maar ik vind niet dat je die moet gebruiken om iemands mate van succes te bepalen. Want dat werkt vaak stigmatiserend imo.