Ik weet niet of het hier was of elders dat ik deze link gisteren las, maar dit vat het goed samen wat je bedoelt:Ik als "arme rat" (zo zie ik mezelf niet hoor, enkel naar BG-normen!) heb er weinig problemen mee dat grote bedragen worden gepost, zolang het maar niet overgoten is met een sausje van "je moet maar slimmer zijn, dan had je dit ook!" (In dit of in andere topics). Als je weinig tegenslagen hebt gehad in het leven op financieel vlak is het altijd makkelijker om vanuit een ivoren toren neer te kijken op anderen.
Talent, Effort Or Luck: Which Matters More For Career Success?
Not just in America, but throughout the world, there is a tendency to believe that success is at least somewhat related to merit. Fake news?
www.forbes.com
héél kort samengevat: Gemiddeld 9% van het (loopbaan)succes van iemand wordt bepaald door de inspanning die hij levert, 15% door talent (opnieuw gemiddeld, afhankelijk van job) . De rest is door geluk. Waarbij geluk dan ook thuisachtergrond, etc omvat.
Ik denk dat je dit ook kan doortrekken naar financiële zaken, waarbij geluk zelfs nog belangrijker is, want ziekte of een relatiebreuk kan héél veel bepalen op financieel succes.
Laatst bewerkt:
) heb er weinig problemen mee dat grote bedragen worden gepost, zolang het maar niet overgoten is met een sausje van "je moet maar slimmer zijn, dan had je dit ook!" (In dit of in andere topics). Als je weinig tegenslagen hebt gehad in het leven op financieel vlak is het altijd makkelijker om vanuit een ivoren toren neer te kijken op anderen.

)