Elden Ring

Elden Ring

Ben bezig met mijn voorbereidend huiswerk 😅
Beetje aan het zoeken waar ik zat, welke regio's, quests en stuf ik al gedaan heb en wat de volgende richting is waar ik heen moet.
Volgens de fextra progression guide zit ik aan stap 17 van 25 en voorlopig zit ik precies save wat betreft de questlines enzo.

Gene gemakkelijke om terug in te springen op dat punt na 2 jaar. Ergens zou herbeginnen waarschijnlijk veel leuker zijn, maar misschien doe ik dat liever nadien eens.

Ik heb de deluxe editie gekocht en ben het beginnen spelen. De fights vind ik tot nu toe wel veel voldoening geven (al heb ik nog maar één enkele boss gedaan :p trash doodt me evengoed).
Wel vind ik het gigantisch overweldigend :unsure: Aan de ene kant wil ik geen guide oid opzoeken, maar gewoon wat ronddwalen zonder idee of richting is ook niet 100% mijn ding.

De sites of grace tonen je waar je voor de story heen moet gaan. Rest is gewoon zelf ontdekken of een guide gebruiken inderdaad.
De map gebruiken en alles goed aanduiden met markers want je kan gewoon niet alles onthouden. Als je merkt dat een gebied te moeilijk is, ga je gewoon naar een ander deel van de map en keer je later terug naar dat moeilijke gebied als je sterker bent geworden.

Good luck and have fun!

Ik ben ook gisteren herbegonnen als wretch, let's go :D

Miljaarde zeg. Ik ben eens twee dagen thuis doordeweeks en eindelijk eens kan verder spelen, nu start ik Elden Ring op en kom ik tot de constatatie dat mijn linker en rechter pijltjesknoppen het niet doen. Al de rest wel. Zo kunnen we niet spelen natuurlijk. Controller al gereset maar zonder resultaat. :sarcastic:

Gisteren mijn eerste stappen terug in de game gezet. Heb vooral wat liggen rond dolen om mijn weg terug te vinden en wat gelezen online.
Maar ik weet waar ik ben, waar ik naartoe moet en wat me te doen staat! Deze avond vliegen we er hopelijk deftig in!

Eergisteren gemerkt dat er ook Larval Tears in de DLC zitten, dus ze gefarmed en mijn STR/ARC Executioner build omgetoverd tot Fireknight build. Zeer zalige build!

Rellana oneshotted zonder dat ze zelfs kans kreeg haar Twin Moons te gebruiken. KEK

Eergisteren gemerkt dat er ook Larval Tears in de DLC zitten, dus ze gefarmed en mijn STR/ARC Executioner build omgetoverd tot Fireknight build. Zeer zalige build!

Rellana oneshotted zonder dat ze zelfs kans kreeg haar Twin Moons te gebruiken. KEK
Met die Spears dan? (nog altijd nie tegengekomen trouwens)

Die draak :love:

Wat een insane bossfight is me dat zeg. Top tier gewoon. Sowieso één van de beste fights ooit gemaakt imo. Zat hier sowieso over de 50 pogingen, al zaten daar een deel bij van in het begin toen ik duidelijk nog wat underleveld was, maar ben hier in tegenstelling tot die dansende leeuw geen één keer geïrriteerd geraakt.

Die hele run richting de boss is ook gewoon episch.

Laatst bewerkt:
Yup, niet onaardige damage maar hun OP-ness is blijkbaar tegen Elden Beast-sized bosses. Voor long-range gebruik ik Frenzied Burst en Knight's Lightning Spear.
ah serieus? Ik ben nog steeds met die black flame bezig :/
Welke ashes hebt ge er opgezet?

Die draak :love:

Wat een insane bossfight is me dat zeg. Top tier gewoon. Sowieso één van de beste fights ooit gemaakt imo. Zat hier sowieso over de 50 pogingen, al zaten daar een deel bij van in het begin toen ik duidelijk nog wat underleveld was, maar ben hier in tegenstelling tot die dansende leeuw geen één keer geïrriteerd geraakt.

Die hele run richting de boss is ook gewoon episch.
Zot hé, zit ik nu ook, heel die weg naar ginder was kippenvel

ah serieus? Ik ben nog steeds met die black flame bezig :/
Welke ashes hebt ge er opgezet?
Flame Spear.

Hard getwijfeld tussen dat en Flame Skewer, maar ik denk dat Flame Spear iets sneller en eenvoudiger is. Flame Skewer daarentegen doet meer stance damage.

Qua talismans, ge hebt verdomd veel keuze. Ben voorlopig gegaan voor Two-Handed Talisman, Bull-Goat Talisman, Shard of Alexander en Dragoncrest Greatshield Talisman. Kan ook nog kiezen voor Fire Scorpion Charm en Godfrey Icon (enkel voor Flame Spear).

Laatst bewerkt:
Jokes aside, begin er stilletjes aan terug in te komen, gisteren een deftig stuk gedaan en nog eens een dungeon en cave gecleared, 2/3 kleinere bosses op de knie gelegd en de controls terug wat in de vingers. Wat oprecht lastig was komende van Stellar Blade waarbij je veel dezelfde acties hebt, maar op totaal andere toetsen. In het begin af en toe eens gehealed denkende dat ik ging aanvallen xD

Ik twijfel om ook eens aan dit spel te beginnen. Mijn enige ervaring met dit soort game is Bloodborn, en daar ben ik nooit over de derde boss geraakt. Honderden keren geprobeerd.
Dees zal dus waarschijnlijk ook ewa te moeilijk zijn zeker?

Ik twijfel om ook eens aan dit spel te beginnen. Mijn enige ervaring met dit soort game is Bloodborn, en daar ben ik nooit over de derde boss geraakt. Honderden keren geprobeerd.
Dees zal dus waarschijnlijk ook ewa te moeilijk zijn zeker?
Elden Ring is makkelijker gezien je meer tools krijgt. Zeker de base game eens proberen, blijf lang in Limgrave and go south...

Terug
Bovenaan