Elden Ring

Elden Ring

Geen idee welke streamers gij kijkt, maar denk dat de kans groot is als het gaat over streamers die nog nooit een Souls game gespeeld hebben, bijna de hele chat dat ook nog nooit gedaan heeft en gewoon graag trolled zoals elke chat van elke streamer. ( Ik doe ver niet anders dan Souls streamers kijken, mijn ervaring is toch compleet anders ze)

"Tuurlijk wordt er her en der wel eens hulp of tips aangeboden, maar int algemeen is de community nie zo mals voor nieuwkomers."
Da is zo dikke zever xD

Wat betreft Hades, zij doen dat best goed inderdaad, maar is totaal anders. God mode maakt het spel niet easy, iemand die veel moeite heeft gaat in god mode ook nog moeite hebben. Hades draait helemaal rond het feit dat je steeds beter en beter wordt plus dat je ook upgrades kan doen die het telkens makkelijker maken. God mode is letterlijk het verlengde van een mechanic die al in de games zit waarbij je per gefaalde run telkens toch weer dat kleine extra boostje krijgt om je volgende run weer net dat tikkeltje meer kans te geven. De initiele 20% reduction is trouwens ook niet zo groot, er zijn heel wat boons in game die veel sterker defensief zijn dan dit. Het is gewoon een extra tool (letterlijk een boon in game) waar je mee kan starten om je toch een beetje een extra duwke te geven voor degenen die echt moeite hebben. Het is geen mode waarin je de game in eens 10 keer na elkaar uit speelt zonder problemen.
Ik was een paar weken geleden met Hades gestart maar gewoonweg gestopt omdat ik continu doodging en telkens vanaf het begin moest herstarten.. Op den duur demotiverend vind ik persooniljk en ben er dan mee gestopt.. niks leuk aan.

Ik was een paar weken geleden met Hades gestart maar gewoonweg gestopt omdat ik continu doodging en telkens vanaf het begin moest herstarten.. Op den duur demotiverend vind ik persooniljk en ben er dan mee gestopt.. niks leuk aan.
Mja, das natuurlijk wel het concept van een rogue-lite.
God-mode maakt het een pak eenvoudiger.

Ok, dus ge zou het nie zo erg vinden moest er dus een game-mode zijn in Elden Ring waar ge een item krijgt die u meteen 20 % damage-reduction geeft en elke keer als ge sterft daar 2 % bij doet tot op een kaap van 80 % net zoals Hades?
Met deze mode gaan al veel meer mensen aan een Miyazaki - spel durven beginnen.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat de implementatie hoe het in Hades gedaan is zeer goed werkt en inspeelt op de core van hoe dat spel werkt. Maar dat het alsnog niet in eens het spel easy maakt. Een implementatie die ik in een Souls game net niet zie omdat het geen steek houd.

Zoals @BadAsh al zegt, dat is heel het concept van het genre... het is de bedoeling dat ge sterft en dat ge stap per stap beter wordt. Dat zijn geen games om uit te spelen op 3 uur. Maar games waar je weken, maanden mee zoet kan zijn. Je ervaring door die tijd zal evolueren van holy shit ik suck (ja ik ook, ik was ook niet instant een Hades master) naar ah kijk ik geraak tot het einde, tot oh nice een win streak van 3!!! Hades is in zijn genre één van de beste games die er is, samen met The Binding of Isaac. Ook hier ben ik van het standpunt dat een easy mode not done omdat het ook hier weer weg neemt wat het juist wil brengen, maar zoals al gezegd, Hades heeft hier wel iets goed op gevonden voor mensen die echt echt struggelen en toch willen door gaan, God Mode. En die maakt het spel niet in eens super easy, maar gaat je run per run toch telkens meer en meer gaan helpen zodat iedereen het uiteindelijk kan verslaan en dat is goed, vooral op deze manier, want ook andere spelere die met god mode spelen zullen er nog steeds heel wat tijd moeten in steken en zullen nog steeds vaak sterven (zoals het hoort).

Zoals @BadAsh dan anderzijds wel zegt van waarom dit dan niet in een Souls game steken? Hmm kweet niet, dat voelt zeer out of place, een item dat je per death sterker maakt is gewoon beetje dom in een Souls game. Mijn reden hiervoor is gewoon omdat het nooit gedaan is geweest en het raar zou zijn dit nu in eens te doen, Sekiro doet zelf het tegengestelde, die heeft items om het moeilijker te maken IPV makkelijker.

Dat zeg ik niet, ik zeg dat de implementatie hoe het in Hades gedaan is zeer goed werkt en inspeelt op de core van hoe dat spel werkt. Maar dat het alsnog niet in eens het spel easy maakt. Een implementatie die ik in een Souls game net niet zie omdat het geen steek houd.

Damage-reduction is toch een game-mechanic in elke Soulsborne-game?

Maak van dat god-mode itemke dus een helm en tis opgelost :clap:

Desalniettemin blijft moeilijkheidsgraden in soulsborne-games een moeilijke topic.
Veel mensen die gewoon de lore willen opsnuiven maar niet goed zijn in dit soort games willen dit en de core van de fans willen dit niet.
Myazaki heeft wel al gezegd dat dit een gemakkelijker / toegankelijker spel gaat zijn met veel optionele bosses en weinig verplichte bosses, dus misschien is dit een leuke voor iedereen.

Of dat ze eens keiharde research doen en met een indrukwekkende adaptive AI komt zodat de ervaring voor iedereen zo gelijk mogelijk is :tongue:

Collectors edition vandaag gereserveerd! Ziet er heel netjes uit. Meer magic in verwerkt.

Ik heb destijds met Demon Souls alle versies gekocht (JPN, EU, US) voor het online gedeelte levend te houden. Via fextralife hadden wij dagelijkse Fight Clubs georganiseerd en het was zo populair om 1 vs 1 te gamen terwijl de host de onwillige invaders tegenhield. Wat een ervaring was dat toen…

Ben zeer benieuwd naar deze Elden Ring

Damage-reduction is toch een game-mechanic in elke Soulsborne-game?
Ja, door te levelen en je build voornamelijk. Wat ik hier voordien ook al gezegd heb is dat niemand je tegen houd je te overlevelen in deze games. Het is echt niet zo moeilijk om een veel te hoog level voor een bepaalde regio of baas te hebben waardoor het allemaal toch echt wel een pakje simpeler wordt. Als ik nu Bloodborne speel dan is het een halve speed run of deadless, zonder echt te farmen, want dat zo onlogisch zijn als je snel wilt gaan :p ben ik ver altijd zwaar overleveld overal en mijn wapen is ook altijd tot het max geupgrade en de meeste bosses voelen als zware push overs. Iemand die dus vast zit kan echt heel makkelijk gewoon wat farmen zijn wapen upgraden, wat extra levels steken ( die je defences altijd mee boosten) + dan de basics die je levelt, je damage of HP bv. Ik blijf er bij iedereen kan een souls game uitspelen, deze games zijn uitdagend, maar niet hard en na beetje ervaring zijn ze zelf makkelijk en begin je te beseffen hoe simpel alles en iedereen kan ontweken worden. Het is niet voor niks dat er mensen zijn die deze games hitless spelen op LS1 in in blote kont zonder wapens te upgraden. De games zijn over het algemeen vrij fair, gewoon punishing.

Collectors edition vandaag gereserveerd! Ziet er heel netjes uit. Meer magic in verwerkt.

Ik heb destijds met Demon Souls alle versies gekocht (JPN, EU, US) voor het online gedeelte levend te houden. Via fextralife hadden wij dagelijkse Fight Clubs georganiseerd en het was zo populair om 1 vs 1 te gamen terwijl de host de onwillige invaders tegenhield. Wat een ervaring was dat toen…

Ben zeer benieuwd naar deze Elden Ring
Kheb hem hiernet ook nog eens besteld (2de keer, ik wil zeker zijn dak em heb xD)

H
Hades is nu 1 van de meest simpelere rougelites door permanante upgrades te hebben.

Wat ik ook nog een goeie vind die veel mensen niet kennen is gunfire reborn zeker het proberen waard.

De premium-collectors edition met die helm van Malenia ziet er cool uit.
Maar ik ga voor de gewone editie :)
Die premium kan je al lang niet meer krijgen. Waren er maar 6000 wereldwijd, deze waren meteen uitverkocht ( enkel via Bandai Namco )
Hier is het ook ge gewone CE, keer besteld via Bol.com en eens via Game Mania ook. Fingers crossed.

Denk je dat de kans klein is om een CE te bestellen? Ik via GM alleen
Ik ben hiernet naar de winkel geweest (GM) om hem te bestellen. Hij zei me daar dat de bestelling toch zeer goed binnen kwamen. Normaal als je hem besteld hebt zou je hem wel moeten hebben zei hij ook want hun systeem weet tot op de minuut of ze er nog kunnen verkopen of niet. Het is heel uitzonderlijk dat ze nadien moeten bellen en annuleren wegens te veel verkocht. Maar het is al gebeurt.. meestal is het omdat de leveringen uiteindelijk minder blijken te zijn dan verwacht. Ma ik was er normaal zeer vroeg bij, ze hadden mij gebeld van de GM toen hij in het systeem kwam.

Idd vandaag ook opgebeld geweest. Deze week voorschot gaan betalen in de shop voor zekerheid.

Gisteren de gameplay nog is goed bekeken. De PVP in dit gebied moet toch fantastisch zijn. Normaal ook deels begrenst vermoed ik aangezien deze wereld zo uitgebreid is.

Terug
Bovenaan