Nog 2 vraagjes over het AREI:
- Mag ik een wago klem voor 4 draden gebruiken terwijl ik er maar 3 draden insteek? Dus er blijft 1 slot vrij.
- Ik heb 3 stopcontacten naast elkaar, maar de kabels komen binnen bij het middelste stopcontact. 1 kabel komt van de zekeringkast, de andere is om door te verbinden naar andere stopcontacten in de kamer. Omdat je per stopcontact maar 2 vrije klemmen hebt voor zowel L, N als G en de draden die toekomen redelijk kort zijn, moest ik creatief zijn om alles te laten passen. Wat ik gedaan heb:
De G en L die toekwamen heb ik in het doosje van het eerste stopcontact van de 3 doorverbonden met wagos en van daaruit op het stopcontact aangesloten. De N draden waren net te kort om daar aan te sluiten, dus die heb ik in het doosje van het laatste stopcontact doorverbonden met een wago en van daaruit op het stopcontact aangesloten. En dan uiteraard zijn alle 3 de stopcontacten aangesloten op elkaar. De L en G komen dus binnen op het eerste stopcontact van de 3, de N komt binnen op het laatste stopcontact van de 3. Het is uiteraard niet de properste oplossing, maar ik moest het doen met de lengte die ik had en het stopcontact kon ook niet meer naar links of rechts geplaatst worden door andere leidingen aan de ene kant en een radiator aan de andere kant. Is zoiets in orde volgens het AREI?