Elektriciteitstopic

Die zijn er niet, want uw toestel is zich niet bewust van een beperking en zal waarschijnlijk niet werken.
Er bestaan van Shelly bv wel dimmers, ik veronderstel dat die dan het vermogen verminderen? Als is de vraag of het vermogen die nodig is voor het toestel dan niet te hoog is gezien Shelly beperkt kunnen zijn in vermogen.

Er bestaan van Shelly bv wel dimmers, ik veronderstel dat die dan het vermogen verminderen? Als is de vraag of het vermogen die nodig is voor het toestel dan niet te hoog is gezien Shelly beperkt kunnen zijn in vermogen.

Dat zullen PWM dimmers zijn en (de meeste) LED lampen kunnen daar tegen. Niet voor niks dat je die dingen op leading- of trailing edge kan zetten etc. Voor gewone apparaten gaat dat niet zo goed werken, maar iemand moet het proberen zeker :).

Dat zullen PWM dimmers zijn en (de meeste) LED lampen kunnen daar tegen. Niet voor niks dat je die dingen op leading- of trailing edge kan zetten etc. Voor gewone apparaten gaat dat niet zo goed werken, maar iemand moet het proberen zeker :).
Nah. Kan misschien werken, maar geen idee wat voor toestel het juist is...

Ik ben er vrij zeker van dat ge door een dimmer te plaatsen er niet in gaat slagen het verbruik (of vermogen) van een warmtepomp te beperken, los van welk type dimming dat ook is

Steek u warmtepomp toch niet in zo'n dimmer, da's gewoon gevaarlijk voor je toestel, dat er best case scenario gewoon niet mee gaat werken, worst case maakt dat iets intern onherroepelijk kapot.

Nee ga ik niet doen als dat er niet voor gemaakt is hoor.
In de fairland app kan je enkele scenes creëren, maar dat is niet wat ik zocht. Wou de pomp op minder vermogen laten draaien.
Ook geen andere app's sockets waarmee dit wel kan?

Nee ga ik niet doen als dat er niet voor gemaakt is hoor.
In de fairland app kan je enkele scenes creëren, maar dat is niet wat ik zocht. Wou de pomp op minder vermogen laten draaien.
Ook geen andere app's sockets waarmee dit wel kan?
Die mogelijkheid hangt eerder af van je warmtepomp zelf, externe toestellen tussen zetten om dat vermogen aan te passen bestaan volgens mij echt niet. Beste wat je kan doen is deze verkopen en een nieuwe kopen met minder vermogen en dus verbruik.

idd, wat hierboven gezegd geweest is, dit kan je niet doen met een toestel dat je voor je warmtepomp zet. Want dan beïnvloed je ook de computer, en die zal dat niet graag hebben als je minder spanning geeft.
Beter contact opnemen met de installateur/fabrikant wat de mogelijkheden zijn. Of eens het model+type hier zetten, kunnen we eens kijken wat er wel mogelijk is.

Fluvius heeft gisteren de definitieve aansluiting gedaan, maar ze hebben de wachtbuis/energiebocht niet dicht gemaakt. Wat kan ik daarvoor gebruiken?

Andere vraag. Kan je met een eltako relais ook 24v ledstrips sturen of enkel lampen op 230V?

Fluvius heeft gisteren de definitieve aansluiting gedaan, maar ze hebben de wachtbuis/energiebocht niet dicht gemaakt. Wat kan ik daarvoor gebruiken?

Andere vraag. Kan je met een eltako relais ook 24v ledstrips sturen of enkel lampen op 230V?
Wij hebben die energiebocht volledig toegemaakt met Soudal Soudapack WST.

Had dat hier ooit op BG gelezen en ging super vlot.

Jazeker! Zelfs de 4DX viervoudige teleruptoren hebben minstens 3 onafhankelijke schakelspanningen. De stuurspanning kan zelfs nog iets anders zijn (tussen de 8 en 230V AC of DC).

Ik heb wel mijn 24- en 48V schakelingen op aparte 4DX'en en dimmers, weg van de reguliere 230V lijnen/eltako's liggen om voor mezelf verwarring zoveel mogelijk te voorkomen. Alle stuurspanning wordt geleverd door eenzelfde 24V voeding, die ook nog wat lichten voedt (met voldoende overschot aan vermogen natuurlijk).

Ivm geldige keuring verkrijgen: mogen 2 kabels van zelfde sectie direct op zekering aangesloten worden, of moet dat met WAGO en dan met 1 kabel naar zekering?

Ivm geldige keuring verkrijgen: mogen 2 kabels van zelfde sectie direct op zekering aangesloten worden, of moet dat met WAGO en dan met 1 kabel naar zekering?
Bij de keuring na aankoop hier wanneer er meer dan 2 kabels naar een zekering gingen waren vroeg de keurder om ze via een wago door te verbinden. al die met max 2 kabels, had hij geen problemen mee. Ik vermoed ook niet dat het echt een probleem is en waarschijnlijk een opmerking was geweest en geen afkeuring had ik het niet aangepast. Maar zal ook van de keurder afhangen zeker.

Bij de keuring na aankoop hier wanneer er meer dan 2 kabels naar een zekering gingen waren vroeg de keurder om ze via een wago door te verbinden. al die met max 2 kabels, had hij geen problemen mee. Ik vermoed ook niet dat het echt een probleem is en waarschijnlijk een opmerking was geweest en geen afkeuring had ik het niet aangepast. Maar zal ook van de keurder afhangen zeker.

Wat uw keurder ook zegt of wil, 2 kabels van dezelfde sectie zijn toegelaten. 3 of meer niet.

Wat uw keurder ook zegt of wil, 2 kabels van dezelfde sectie zijn toegelaten. 3 of meer niet.
Wel ja, dat is wat ik zei met de toevoeging dat er veel bij de discretie van de keurder ligt, ik heb heel wat dingen gekeurd gezien in mijn leven die onvoorstelbaar zijn en afkeuringen om je reinste onzin.

Wel ja, dat is wat ik zei met de toevoeging dat er veel bij de discretie van de keurder ligt, ik heb heel wat dingen gekeurd gezien in mijn leven die onvoorstelbaar zijn en afkeuringen om je reinste onzin.

Die reinste onzin zal wel niet volgens de regels geweest zijn of voor interpretatie vatbaar.
De regel dat 2 draden van dezelfde sectie in dezelfde aansluiting van een automaat mogen niet. Een keurder is in principe eigenlijk maar van helpdeskniveau die een boek met regeltjes (het script dus) dient te volgen.

Maar ik heb het omgekeerde meegemaakt, in mijn bouw waren de eltako dimmers etc nog niet geleverd en de 2de kast met verlichting was dus enkel een kast met 2 automaten waar de verlichting over verdeeld was (niet eens dichtgedaan). Toch gekeurd... Was een SOD woning, maar (onderandere) de elektriciteit deed ik zelf. Maar die gasten kennen elkaar natuurlijk.

Die reinste onzin zal wel niet volgens de regels geweest zijn of voor interpretatie vatbaar.
De regel dat 2 draden van dezelfde sectie in dezelfde aansluiting van een automaat mogen niet. Een keurder is in principe eigenlijk maar van helpdeskniveau die een boek met regeltjes (het script dus) dient te volgen.
Afkeuring omwille van een schakelaar die in de gang stond maar binnen de 60cm van de rand van een inloopdouche in de badkamer wat volgens hem een water volume was. Hier was dus een deur én een douchewand van 2m10 tussen. Dus een stuk misinterpretatie maar ook reinste onzin.

Fluvius of een onderaannemer?
Want ik zou eerder Fluvius contacteren en dit melden. Het is weldegelijk de bedoeling dat de muurdoorvoer door hun gedicht word. Ze staan zelfs nog x-aantal tijd in voor de waterdichtheid ervan, al weet ik niet meer hoe lang.
Normaal gebruiken ze hier Tangit M3000 voor. Maar hier is al een speciaal kitpistool voor nodig...

Terug
Bovenaan