Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Technisch gezien is ye olde cat5e zelfs soms voldoende voor 1Gbit (over niet te grote afstanden).nieuwbouw: cat5a kabels of cat6?
Ik zou voor een minimum Cat6 met vaste koperen kernen gaan.
Uiteinde van de kabel op LSA.
Dan verder met een soepele UTP patchkabel verder naar de toestellen.
Cca wordt ook gebruikt voor de brandveiligheidsklasse. Ter informatie dat je geen miscommunicatie krijgt.
Lap, die 50 euro dat ik een paar maanden geleden heb uitgegeven voor niets!Patchpanelen met LSA is verleden tijd, wordt nog enkel gebruikt voor telefoonpanelen met Cat3 kabel. Tegenwoordig neemt iedereen Patchpanelen met keystones is mooier afgewerkt en veel sneller.

Dan moet je toch eens laten weten waar je die vindt, want ik kom steeds op prijzen uit richting 250 euro...Misschien. Maar ik heb twee 36U zelfbouwkasten gekocht in Nederland voor elk 50 euro. Om daarvoor te lopen sukkelen met OSB platen, 't is maar waar je op wil besparen.
Dan moet je toch eens laten weten waar je die vindt, want ik kom steeds op prijzen uit richting 250 euro...
Bij de bouwfirma zelf gaan ze het in Keulen horen donderen als je met dat soort detailvragen komt aanzetten. Ik zou in jouw plaats voorstellen om zélf een of twee rollen netwerkkabel te kopen van pakweg 300m en te vragen of ze de installatie daarmee willen uitvoeren. Die bouwfirma's schakelen meestal een random low-cost elektricien in, die gewoon de standaard CCA-rommel van de elektro-groothandel afneemt. Tegen dat je het vaststelt zit alles al onder de chape of pleister...Ik zal mss best ook maar bevragen of ze het verschil daartussen weten en ze rekening moeten houden met CCA en soepele of vaste kabels?
Ik heb gewoon twee zo'n 8 poorts patchpanelen aan mijn muur gehangen, een goede tussenoplossing voor mensen die geen dure/grote patchkast willen.Dan kan je net zo goed uw netwerkkabels aansluiten in een DLP goot met keystones. Zitten de kabels meteen proper weggewerkt.
Als je met een beperkt aantal kabels zit vind ik dit nog de beste oplossing.
Maar begrijp niet goed wat het issue is om een 150 euro uit te geven aan een basis patchkast.
Als je dit moet plaatsen wil het toch zeggen dat je toch al een aanzienlijke hoeveelheid kabels hebt en dat je toch sowieso een switch moet plaatsen want de Telenet modem heeft maar 4 (?) aansluitingen...
Het is gewoon allemaal veel properder in zo'n kast.
Ik zie dat veel in woningen waar ik de elektriciteit doe. De verdeelkast moet perfect afgewerkt worden met de duurste zekeringen, maar daarnaast hangt dan een bundel UTP kabels waar ik gewoon RJ45 stekkers op moet zetten. Want "dat speelt zo geen rol".
Ik vind dat jammer.