Eendraadsschema
Active member
Ik zie geen meerwaarde om te doen want je gaat u batterijen van EV meer laten afzien waardoor ze sneller vervangen moeten worden.Bestaan er al mogelijkheden om een elektrische wagen ook te gebruiken als huisbatterij?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie geen meerwaarde om te doen want je gaat u batterijen van EV meer laten afzien waardoor ze sneller vervangen moeten worden.Bestaan er al mogelijkheden om een elektrische wagen ook te gebruiken als huisbatterij?
Ik zou alleszins er geen geld meer willen insteken aangezien de andere de standaard is binnen de EU: https://zerauto.nl/mennekes-stekker-standaard-voor-heel-europa/Chademo kan je nochtans op heel wat EV’s terugvinden die hier rondrijden.
Peugeots, Nissan leafs, Toyota prijs en zelfs de Porsche Taycan (wel enkel in Japan).
Wat moeten vrouwen dan doen?Ik zou alleszins er geen geld meer willen insteken aangezien de andere de standaard is binnen de EU: https://zerauto.nl/mennekes-stekker-standaard-voor-heel-europa/
Daarnaast, welk van die vroege EVs kan dan ook nog V2G?

Als 't een bedrijfswagen is, maakt dat niet uit.Ik zie geen meerwaarde om te doen want je gaat u batterijen van EV meer laten afzien waardoor ze sneller vervangen moeten worden.

Dan wil ik eens weten welke baas dit gaat toelaten. Want dat is diefstal van u werkgever.Als 't een bedrijfswagen is, maakt dat niet uit.![]()
Heeft net grote meerwaarde voor mensen die niet veel kilometers doen. Ik heb hier weken dat ik geen 50km doe maar wel 100kwh opwek die ik dus gewoon kwijt benIk zie geen meerwaarde om te doen want je gaat u batterijen van EV meer laten afzien waardoor ze sneller vervangen moeten worden.
Neen, als er ne goeie teller tussen staat niet.Dan wil ik eens weten welke baas dit gaat toelaten. Want dat is diefstal van u werkgever.
Hoeveel tellers heb je dan binnenkort in u bord staan? Werkgevers gaan dit nooit toestaan want dan gaan de batterijen van de voertuigen die de werkgevers ter beschikking stellen aan hun werknemers ook sneller verslijten en dat willen werkgevers niet.Neen, als er ne goeie teller tussen staat niet.
Die V2G/V2H/V2L is ideaal voor mensen die nu een 2e wagen hebben die 95% van de keren voor de deur staat.
Leasing?Ik zie geen meerwaarde om te doen want je gaat u batterijen van EV meer laten afzien waardoor ze sneller vervangen moeten worden.
Laten we nu ook eerlijk wezen, hoeveel werknemers zouden het niet gewoon doen want "het is toch maar van den baas". Ik geloof niet dat bedrijfswagens bedrijfsgoederen zijn waar men erg respectvol mee om gaat.Dan wil ik eens weten welke baas dit gaat toelaten. Want dat is diefstal van u werkgever.
Dan moet je maar eens een carpolicy lezen van een werkgever. Daar staat in dat je met respect moet omgaan met het voertuig dat ze u beschikbaar stellen of ze nemen deze terug af.Leasing?
Laten we nu ook eerlijk wezen, hoeveel werknemers zouden het niet gewoon doen want "het is toch maar van den baas". Ik geloof niet dat bedrijfswagens bedrijfsgoederen zijn waar men erg respectvol mee om gaat.
En hoe ga je als baas bewijzen dat het onrespectvol is om te doen met een wagen wat hij kan, als het voertuig een car to grid functie heeft kan je gewoon niet zeggen dat het onrespectvol gebruik is. Het enige wat men zou kunnen is de functie laten blokkeren waar ik dan de overheid zie in tussen komen.Dan moet je maar eens een carpolicy lezen van een werkgever. Daar staat in dat je met respect moet omgaan met het voertuig dat ze u beschikbaar stellen of ze nemen deze terug af.
Aankomende kabel kun je ook vanboven aan de differentieel aansluiten en dan vanonder via kamgeleider differentieel met automaten verbinden want zie dat de kamgeleider al op de differentieel vanonder staat.Klopt dit?
3g6 kabel vertrekt in de kelder (moet nog aangesloten worden) naar tuinhuis.
Hier een aparte kast geplaatst om zwembad en tuinhuis van stroom te voorzien.
Kabel aansluiten van onder (aardwachter)
En 1x doormidden naar een zekering? Rest doet de fase kam?
En boven op de zekeringen aansluiten voor bv warmtepomp, filter, stopcontacten en verlichting?
Moet nog 5 zekeringen bij halen. Maar eigenlijk enkel deze 3 nodig
![]()
Kam kan je toch nergens anders aansluiten?Aankomende kabel kun je ook vanboven aan de differentieel aansluiten en dan vanonder via kamgeleider differentieel met automaten verbinden want zie dat de kamgeleider al op de differentieel vanonder staat.
Wat je hier schrijft is niet wat er op je tekening staat. Op de tekening sla je de differentieel eigenlijk over als je je 3G6 voeding langs de kam-zijde aansluit.Kam kan je toch nergens anders aansluiten?
Dus als ik het zo laat, aankomende kabel boven in diff. En onder 1x naar eerste automaat doorlussen? (Onder aansluiten en langs boven naar onderdelen?
Let wel: niet alle afdekkapjes passen op alle rails. Ik heb hier nog een set afdekkapjes liggen (ik denk die van zelektro die je linkt) die niet passen op mijn Hager rails. De vorken waren iets te dik of breed en het horizontale stukje paste ook niet op het koper van de rails.Ter info; er bestaan ook afdekkapjes voor de open vorken van je kamgeleider. Je hoeft dus niet heel de rij vol met automaten te plaatsen. Nu goed, 20A automaten kosten ook twee keer niets.
![]()