Energieleveranciers

Tijd van 'op vingers tikken' is voorbij, ze zijn nu al 2 maanden mensen aan het afzetten / kloten, tijd dat er zware boetes komen.
Ik bedoel je developers moeten nog altijd de functie 'voorschot aanpassen' heractiveren. Dat is niet zo'n moeilijke job maar je moet nog altijd een deploy doen (anders staat de code niet life) + dat moet eerst nog getest worden door de testers, als er een defect is --> fixes doen. Dat er iets foutloopt en het wat vertraging oploopt kan gewoon voorvallen. En mensen overuren laten klokken als je in de financiële shit zit = Yeah right ..

Maar je hebt gelijk: Als ze tegen maandag het niet in orde gebracht hebben, mogen ze meteen een zware boete krijgen ipv nogmaals op de vingers getikt te worden.

Laatst bewerkt:
Tijd van 'op vingers tikken' is voorbij, ze zijn nu al 2 maanden mensen aan het afzetten / kloten, tijd dat er zware boetes komen.
Dus een standaard mail copy paste.
Ik kan me niet inbeelden dat de economische inspectie voor zo'n banaliteit een zware boete zou opleggen als sanctie. Waarschijnlijk een waarschuwing, maar veel meer zal het ook niet zijn.

Krijg hier nu ineens mails van mega met creditnotas in... kan helemaal niet meer volgen nu.

Als ze meer tijd nodig hadden voor die voorschotten in orde te brengen hadden ze dat niet moeten beloven, en zoals ik zei, ze zijn al 2 maanden aant 'sjoemelen' (met ook klachten die 2 maanden), dus voor mij is er een 0 tolerantie.

Werkt hun facturatieoverzicht eigenlijk nog? Ik heb nu plots twee reeds betaalde facturen openstaan. Uiteraard ook nog niks veranderd aan het voorschotprobleem. :lol:

Ik vrees dat ze straks mij de afrekening sturen maar ze mijn promo/korting vergeten. Dat ik dan weiger te betalen maar ze nooit te bereiken zijn om dat recht te zetten.

Intussen bij Luminus wel een herinnering gekregen voor mij openstaande tussentijdse factuur

Maar nog geen antwoord of contact gehad met hun medewerkers of experten. Ondanks 3 mails, 2 contactformulieren.
Zonet nog eens via de chat proberen binnen raken "Er zijn geen agenten beschikbaar"

Intussen bij Luminus wel een herinnering gekregen voor mij openstaande tussentijdse factuur

Maar nog geen antwoord of contact gehad met hun medewerkers of experten. Ondanks 3 mails, 2 contactformulieren.
Zonet nog eens via de chat proberen binnen raken "Er zijn geen agenten beschikbaar"
Ik verwacht hier hetzelfde met Mega. Maar als je via mail die factuur hebt aangeklaagd, dan kunnen ze niet veel doen zeker?

Ik zit voor aardgas bij De Vlaamse Energieleverancier, contract sinds 26/11/2020, vast tarief van 1,8 eurocent/KwH met een vaste vergoeding van 20€/jaar.

Vanaf 26/11/2021 verandert het tarief dus, staat nu op 7,43 eurocent/KwH en een vaste vergoeding van 40€/jaar.

Het is echt van den hond zijn kl om nu te moeten veranderen en te moeten kiezen tussen variabel of vast. Ik neig naar variabel, maar twijfel toch hard, niemand heeft een glazen bol natuurlijk.

Ik verwacht hier hetzelfde met Mega. Maar als je via mail die factuur hebt aangeklaagd, dan kunnen ze niet veel doen zeker?
Zij hebben mij 1x geantwoord met een verwijzing naar kleine lettertjes dat die specifieke korting pas word toegekend na 11maanden. -> Dit had ik gelezen, maar ik ging er vanuit als je opzegt na 10 maanden dan krijg je geen korting. Daarom contact met hen opgenomen.

Omdat ik een digitale meter ging krijgen in september en na die kleine letters te lezen dus hun gecontacteerd (via chat dus schriftelijk bewijs) en die medewerker gaf me de bevestiging dat ik nog steeds alle kortingen zou krijgen.
Deze digitale meter en dus bijgevolg de tussentijdse factuur is opgemaakt na 10 maanden dus zij zeggen nu dat ik geen recht had (zelfs niet pro-rata) op deze korting ook al ben ik gewoon nog steeds klant.

Dan heb ik hen nog eens gemaild om te vragen hoe ze het dan gingen berekenen want als ik deze betaal, dan is mijn restcontact nog maar 2 maand dus weer minder dan 11< maand.
Of dat ze die op 0 zouden zetten en de rest verrekenen van de vorige factuur.

Ik ben gewoon misleid door de info van hun medewerker en behalve 1x korte zin dat ik de kleine letters moest lezen krijg ik geen contact meer.
Korting waar het om gaat is 1500kWh gratis elektriciteit en gas (op de energieprijs)

Mega is zo een typisch Vlaams. Belgisch verhaal waar 2 gasten snel poen wouden verdienen en nu dreigt een frauduleus faillissement. Het is natuurlijk België, dus die gasten zullen zelf geen boterham minder eten of hun Villa moeten verlaten

Laatst bewerkt:
Tussentijdse factuur
Analoge meter is weggehaald, die meterstand is doorgegeven aan Luminus want de digitale is gewoon op 0 gestart.
Allez lap, dus grote kans dat Mega me ook zoiets gaat lappen bij de tussentijdse factuur. Digitale meter is hier deze week geplaatst. Zal dus goed in het oog houden of de korting wordt verrekend.

Terug
Bovenaan