Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Straks eens nakijken, want ben niet thuis nu. Ik heb al een gasmeter in elk geval, staat nog niet actief.
Net even nagekeken en ik heb wel al een EAN nummer. Ik heb een document van Fluvius "uitgevoerde werken gas" en daarop staat mijn EAN nummer, meternummer en apparaatstatus "buiten dienst".Die heb je nog niet, want dat hangt ervanaf welke meter de installateur uit zijn camionet trekt...
In April zijn de gemoederen mss al gaan liggen, de gasprijs is 'slechts' 25% gestegen en het is zomer dus weinig verbruik. Zou er nu nog niet van wakker liggen.
Net even nagekeken en ik heb wel al een EAN nummer. Ik heb een document van Fluvius "uitgevoerde werken gas" en daarop staat mijn EAN nummer, meternummer en apparaatstatus "buiten dienst".
Qatar LNG stopt al met produceren, prijzen sinds vrijdag ondertussen al +44%. Dit conflict gaat ook niet op enkele dagen opgelost zijn lijkt mij. Europa moet de komende maanden net hun LNG reserves terug aansterken.Ik vermoed ook niet dat het zo'n vaart zal lopen met de prijzen zoals bij de Russische inval van Oekraïne.
.Hier ook. In januari een voorstel gekregen met de tarieven van januari, ik ga voor gas mijn contract automatisch laten verlengen aangezien de prijzen van januari gunstiger zijn dan die van maart. Voor elektriciteit heb ik net ingetekend voor de prijzen van maart omdat die gunstiger zijn dan die van januari.Hier eindigt basicfix gas eind maart. Nog even tijd om te zien wat er gebeurd dus.
Ben net een vast contract aangegaan. Startdatum kon ik niet kiezen, staat op 6 maart zag ik nu. Al gechat met Luminus maar moet morgen terug chatten om datum te laten aanpassen want hun systeem zag contract nog niet.Oh, dan is het wss aan het adres gekoppeld. Je kan dus een contract aangaan met ingangsdatum 1 April ofzo.
Vorig jaar overgestapt naar engie variabel voor elektriciteit en gas.
Wat kan ik nu doen om de schade te beperken?
Wanneer past Engie de variabele prijzen aan?
Bij aanbieders kunnen ze me niet vertellen hoe dit gaat opgelost worden en schuiven ze de verantwoordelijkheid naar Fluvius.
Bij Fluvius zeggen ze dat ik moet afwachten en ze er alles aan doen om het zo snel als mogelijk op te lossen (ik krijg hier een schadevergoeding voor van 1,5€ per dag).
Hoe zit dit met de tarieven die ik betaal of zal betalen? Zijn er nog mensen die in dit zelfde schuitje zitten?
Ik heb hetzelfde voor, op 01/11 van totalenergies naar Engie. Mijn ean is geblokkeerd sinds de overstap, maar ik krijg wel voorschotfacturen van Engie. Het enige dat ik niet krijg is de eindafrekening van totalenergies.Een vraagje:
Ik heb in september via aanbieders een overstap gevraagd voor gas en elektriciteit (Luminus ==> Engie) om in te gaan op 1/11/2025.
De overstap van gas was allemaal geen probleem en is vrij vlot gegaan.
De overstap voor elektriciteit is echter nog steeds niet rond daar mijn EAN-nummer geblokkeerd zit bij Fluvius (sinds 2023...).
Zal deze overstap nog goed komen (theoretisch ben ik al vijf maand klant bij Engie maar betaal nog steeds mijn voorschotfactuur van Luminus)?
Bij aanbieders kunnen ze me niet vertellen hoe dit gaat opgelost worden en schuiven ze de verantwoordelijkheid naar Fluvius.
Bij Fluvius zeggen ze dat ik moet afwachten en ze er alles aan doen om het zo snel als mogelijk op te lossen (ik krijg hier een schadevergoeding voor van 1,5€ per dag).
Hoe zit dit met de tarieven die ik betaal of zal betalen? Zijn er nog mensen die in dit zelfde schuitje zitten?
Dankjewel !
Even afwachten, den oorlog is juist begonnen.In NL bieden veel maatschappijen na de recente ontwikkelingen geen vaste contracten meer aan. Dat zal hier ook wel eens kunnen gebeuren niet? Ik heb momenteel voor een variabel gekozen, want plusminus 20% goedkoper dan vast doorgaans. Maar nu twijfel ik toch wel naar een vast gas contract te gaan. De komende maanden is het zomer dus weinig verbruik en doet de extra 20% geen pijn. En mocht het nog steeds ellende zijn als de winter komt, dan veel minder last van de hoge prijzen. Ik zou alleen mijn huidige korting verliezen, omdat ik de 12 maanden niet vol zou maken. Nog meer mensen die met hetzelfde idee spelen?

Heb eigenlijk gewoon net BasicFix vastgeklikt voor 2 jaar. 0 risico toch ?Hier eindigt basicfix gas eind maart. Nog even tijd om te zien wat er gebeurd dus.
In NL bieden veel maatschappijen na de recente ontwikkelingen geen vaste contracten meer aan. Dat zal hier ook wel eens kunnen gebeuren niet? Ik heb momenteel voor een variabel gekozen, want plusminus 20% goedkoper dan vast doorgaans. Maar nu twijfel ik toch wel naar een vast gas contract te gaan. De komende maanden is het zomer dus weinig verbruik en doet de extra 20% geen pijn. En mocht het nog steeds ellende zijn als de winter komt, dan veel minder last van de hoge prijzen. Ik zou alleen mijn huidige korting verliezen, omdat ik de 12 maanden niet vol zou maken. Nog meer mensen die met hetzelfde idee spelen?
Ook Test Aankoop raadt aan om nog even af te wachten. “In principe heb je nog tijd tot eind maart om van een variabel naar een vast contract over te schakelen”, zegt woordvoerder van Test Aankoop Laura Claeys. “De prijzen worden telkens vastgelegd op het eind van de maand voor de maand daarna. Het einde van februari was vorige vrijdag, en toen was er nog geen sprake van conflicten in het Midden-Oosten. Dus in principe liggen de prijzen voor maart nu vast op die prijzen en heb je dus nog tot het eind van maart om je vast contract vast te leggen aan die prijzen.”