Dat zal van uw inschatting afhangen of de tarieven gaan stijgen of dalen

.
Een van de indicatoren heeft juist een dipje gekregen:
Contracts are for physical delivery through the transfer of rights in respect of Natural Gas at the Title Transfer Facility (TTF) Virtual Trading Point, operated by Gasunie Transport Services (GTS). Delivery is made equally each hour throughout the delivery period from 06:00 (CET) on the first...
www.theice.com
Er zijn wat indicaties voor meer aanbod of beperktere vraag:
China trekt (ook) de steenkool kaart:
De Chinese steenkoolmijnen moeten meer produceren, in een poging om de energietekorten tegen te gaan.
www.tijd.be
Poetin wil de kraan opendraaien:
De gasprijzen zijn woensdag in de loop van de dag sterk gedaald. Een plotse wending, die mogelijk te maken heeft met uitspraken van Vladimir Poetin. De Russische president toonde zich immers bereid om de leveringen van gas aan Europa op te voeren. Intussen raken de Europese leiders het maar niet...
m.nieuwsblad.be
Piek voor gasverbruik is december/januari/(februari.)
Dus ga je de 2 grootste verbruiksmaanden beter zijn nu te veranderen of te blijven bij je huidige leverancier?
Let wel dat er ondertussen wat leveranciers liever geen vast tarief meer aanbieden.
De korting verkrijg je meestal bij het uitdoen van een periode.
Verwachting is duurdere gasprijzen tot midden 2022.
Persoonlijk zou ik gewoon blijven zitten en monitoren wat de prijs doet. Zakt die genoeg zou ik switchen.
Ik zou dus geen rekening houden met promoties die je pas krijgt na een termijn, want je wilt toch niet heel die termijn aan dure tarieven zitten. (tenzij uw korting exceptioneel is).
+Je kan per maand kosteloos veranderen en het risico wordt dus gedragen door de leverancier.
Ik zou wel eerst wat inlezen in verbruiksprofielen moest je voor een variabel tarief gaan.