Ervaringen Eco-Shop ?

ViperHD

Well-known member
Heeft iemand ervaring met Eco-Shop ?
Blijkbaar is dat een soort Kringwinkel, maar waar je effectief zelf geld krijgt voor je spullen. Als ze binnen de 2 maand niet verkocht zijn, moet je ze zelf terug gaan ophalen, of ze worden eigendom van Eco-Shop. Keerzijde is dat je jaarlijks lidgeld (€12) betaalt.

Recent weer een doos naar Kringwinkel gedaan omdat ik de spullen gewoon niet verkocht kreeg op Facebook, 2dehands, Vinted... Maar eigenlijk was het zonde want zelfs nog wat speelgoedspullen die nog in de verpakking zaten. Dus vraag me af of ik vanaf nu niet beter mijn dingen naar Eco-Shop breng, al is het maar de vraag hoe gemakkelijk/rap daar mijn dingen verkocht zouden geraken.

Enig idee welke actie zij dan ondernemen om jou spullen effectief te verkopen?
Op de website zie ik ook dat de verkoopprijs jou prijs + commissie is.
Tevens heb je dan ook uw lidgeld.

Als na 2 maand de spullen nog niet verkocht zijn mag je ze terug ophalen idd. Na 4 maand worden ze automatisch eigendom van hen zonder vergoeding.

Los vh feit dat dit een goed businessmodel is voor hen stel ik mij de vraag hoeveel die commissie bedraagt. Dat vind ik niet direct terug op de site.
Anderzijds hebben ze natuurlijk weinig incentive om uw spullen snel te verkopen. Worst case kom je ze terug halen en hebben ze 12€ lidgeld verdiend. Best case laat je ze staan en zijn ze gratis voor hen en hebben ze uw lidgeld ook nog is verdiend.

Geen ervaring mee en geen idee over hoeveel waarde je bij uw spullen spreekt. Maar als dat onder de 100€ is, is het eigenlijk uw tijd en lidgeld niet waard.

Mijn vader verkocht daar regelmatig (ik spreek nu wel over 15 jaar geleden). Geen idee of hij dat nu nog doet.

Toen was het zonder lidgeld en moest je gewoon je spullen binnensteken. Dan een prijs overeenkomen. En hun mark-up was dacht ik 50%. Indien verkocht kreeg je jouw deel, indien niet verkocht was het inderdaad je spullen gaan halen. Ging je ze niet halen dan werd het gewoon aan de deur gezet met een bordje 'gratis'.
Voor de rest zelfde aanbod als een kringwinkel: Ikea tafeltjes van €5 nieuwprijs met gebruikssporen geprijsd aan €8. Oneindig veel meubelen in Mechelse eik of hoe noemen ze dat. En af en toe iets deftigs aan een deftige prijs. Maar ondanks het, uhm, brolaanbod zeg maar, verkopen ze blijkbaar toch genoeg om te overleven.

My two cents, er zal in je buurt wel een goed doel zijn dat een sinterklaasfeest voor minderbedeelden organiseert. Doneer daar gewoon je speelgoed aan. Of zet je op de lokale rommelmarkt en geef het aan een of ander dutske dat het vastpakt maar weer moet terugleggen van zijn ouders.

Ik heb daar na onze verhuis een golfzak en een geluidsinstallatie die niet meer compatibel was met onze tv binnen gestoken. Op het moment van achterlaten wordt de prijs afgesproken. Hoe langer heg er staat, hoe minder je krijgt. Als het er langer staat wordt dat steeds minder of mag je het weer komen halen.

Ik heb daar niets meer van gehoord, maar ineens stond het volle bedrag op mijn rekening. Dus blijkbaar toch nog vlot verkocht geraakt.
Het was sowieso dat of kringloopwinkel, dus was mooi meegenomen. Zeker omdat je niet zelf met ambetante kopers en afpingelaars moet onderhandelen en je er met wat geluk toch iets aan over houdt.

Terug
Bovenaan