Ervaringen EDPnet

Ik ben aan het overwegen om van Telenet over te schakelen naar EDP Net. Heeft iemand hier ervaring met hoelang die overschakeling ongeveer duurt? Ik werk uitsluitend van thuis uit dus het is wel belangrijk dat ik zo weinig mogelijk zonder internet zit.
In principe zou er zelfs amper downtime zijn, want telenet is via coax, en edpnet via telefoon/fiber. Dus kunnen ze zelfs naast elkaar actief zijn.
Dan gewoon verbinden op de andere wifi of kabel versteken van modem.

In principe zou er zelfs amper downtime zijn, want telenet is via coax, en edpnet via telefoon/fiber. Dus kunnen ze zelfs naast elkaar actief zijn.
Dan gewoon verbinden op de andere wifi of kabel versteken van modem.
Interessant, thanks!
Idd, niet de easy switch gebruiken maar gewoon een nieuw abonnement afsluiten bij EDPnet en Telenet pas opzeggen wanneer EDPnet werkt, dan zit je safe. Wel even dubbel betalen dan.

Idd, niet de easy switch gebruiken maar gewoon een nieuw abonnement afsluiten bij EDPnet en Telenet pas opzeggen wanneer EDPnet werkt, dan zit je safe. Wel even dubbel betalen dan.
Ok top dat klinkt ideaal dan eigenlijk! Ja liever even dubbel betalen dan dagen zonder internet zitten

Easyswitch van Telenet naar Edpnet verliep bij mij alleszins zoals het moest. Nooit downtime gehad eigenlijk. Een dag na installatie kreeg ik melding van Edpnet dat Telenet de stopzetting succesvol had uitgevoerd. Maar om 100% zeker te zijn (want telecombedrijven..) begrijp ik zeker dat je het zelf in handen wil nemen.

Easyswitch van Telenet naar Edpnet verliep bij mij alleszins zoals het moest. Nooit downtime gehad eigenlijk. Een dag na installatie kreeg ik melding van Edpnet dat Telenet de stopzetting succesvol had uitgevoerd. Maar om 100% zeker te zijn (want telecombedrijven..) begrijp ik zeker dat je het zelf in handen wil nemen.
En tevreden van Edpnet ondertussen?

Enkel die installatiekosten + router kosten zijn wel beetje jammer natuurlijk, nu twijfel ik alsnog om voor MV te gaan. Van wat ik begrijp is EDPnet (of toch die aangeraden router) wel goed voor als je nerdy stuff wil doen met je netwerk 🤓 Maar ik wil gewoon goed internet en goede klantenservice, dus misschien is MV dan toch een betere keuze?

Enkel die installatiekosten + router kosten zijn wel beetje jammer natuurlijk, nu twijfel ik alsnog om voor MV te gaan. Van wat ik begrijp is EDPnet (of toch die aangeraden router) wel goed voor als je nerdy stuff wil doen met je netwerk 🤓 Maar ik wil gewoon goed internet en goede klantenservice, dus misschien is MV dan toch een betere keuze?
Voor mij zijn die hetzelfde want lowcost + Proximus netwerk, dus beide zal wel ok zijn veronderstel ik. Ik doe sowieso geen nerdy stuff met mijn netwerk, het moet gewoon bollen. :unsure:

al 10 jaar tevreden klant bij edpnet. via het userbase forum was er zelf een kerel die goedkoper abbonementen verpatste dan je op de site kon krijgen ( euro of 3 korting). betaal nog steeds 31 euro per maand.

ik heb trouwens een leenrouter gekregen. heb die zelf nooit moeten kopen.

Hier na 1.5 jaar ook wel tevreden. Enkel de chromecast/tv heeft sporadisch wat verbindingsproblemen maar dat kan ook aan de tv liggen.

Of neem Scarlet? Inclusief installatie en modem, en nog wat goedkoper dan MV (34 € vs. 40 €), wel iets tragere upload (voor zover uw lijnprofiel meer dan 20 mbit aan kan) en geen Vikingpunten.

Of neem Scarlet? Inclusief installatie en modem, en nog wat goedkoper dan MV (34 € vs. 40 €), wel iets tragere upload (voor zover uw lijnprofiel meer dan 20 mbit aan kan) en geen Vikingpunten.
Ah compleet vergeten dat die ook bestaan. Ik denk dat ik nu ook aan een 20tal zit dus is misschien idd nog de beste optie dan. Thanks!

Hier ook na 2j MV terug EDPnet met mijn oude Fritzbox 3490.
Klein probleempje gehad met mijn interne bekabeling, perfect verder geholpen door de helpdesk.
Zij delen ook gewoon hun lijnmetingen met de klant en werken met een ticketing systeem waar je zelf je ticket kan aanmaken en opvolgen.

Hier ook na 2j MV terug EDPnet met mijn oude Fritzbox 3490.
Klein probleempje gehad met mijn interne bekabeling, perfect verder geholpen door de helpdesk.
Zij delen ook gewoon hun lijnmetingen met de klant en werken met een ticketing systeem waar je zelf je ticket kan aanmaken en opvolgen.
Vanwaar de switch terug als ik mag vragen?

Ook zonet eens de overstap gemaakt, easyswitch zonder problemen. 36euro nu ipv 65. Was het echt strontbeu aant worden met telenet hun jaarlijkse brief ivm prijsverhogingen door inflatie, fucking bullshit. Denk ondertussen 25 jaar klant geweest maar sinds die overname destijds door de amerikanen is het echt volledig om zeep gegaan.
Outsourcen van hun helpdesk (niet dat ik die veel nodig had, maar als je dan eens iemand wil bereiken) naar holland waar die meisjes gewoon overduidelijk gewoon hun scherm zitten aflezen, hier krijg je tenminste gewoon een belg met correcte kennis van zaken.
Supercontent van, installatie van fiber door proximus was gratis tijdens actie, modem voor 100eur gekocht en die is op 3 maand terugverdient.
Alles werkt ook gewoon prima, basic maar meer is er ook niet nodig.

Was het echt strontbeu aant worden met telenet hun jaarlijkse brief ivm prijsverhogingen door inflatie, fucking bullshit.
Die verhogingen zijn inderdaad precies een kenmerkend gewicht dat Telenet over de jaren heen aan hun been blijft meedragen. Negatief wel, maar welke andere keuze hebben ze? Proximus idem...

Alleen jammer dat EDPnet en de andere OLO's nog geen 8.5G profiel hebben op fiber zoals Proximus zelf met hun fiber ultra. Niet dat ik het nodig heb, maar in andere landen is dat al mainstream aan het worden voor een appel en een ei.

hier krijg je tenminste gewoon een belg met correcte kennis van zaken.
Fijn te horen, heb een familielid die er werkt op de helpdesk.

2 maanden geleden easyswitch naar EDPnet gedaan van Proximus. Ineens ook TVabo ingeruild voor Apple TV 4K aangezien we sowieso geen smart tv hebben. Spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Geen technieker aan te pas moeten komen, alles vlot ontvangen thuis, plug-in & play. Maandelijks besparing van 40euro neem ik graag mee. 2maanden ver en geen enkel verschil opgemerkt.

Terug
Bovenaan