Ben je bij Vinted verplicht om Homerr te gebruiken als verzendoptie? Ik heb hier op 9lives/BG al ontelbare games gekocht en verkocht via de goedkope gewatteerde enveloppes van Action... Ik kan het aantal probleemgevallen op één hand tellen, meestal was het dan gewoon nog dat Bpost er een dag of twee langer over deden en dat de koper bij mij al stond te klagen van "éééééééééééh Michster, nog altijd geen game... Heb je het ECHT wel verzonden?"
In mijn ogen is het simpel: is uw koper bereid zo weinig mogelijk geld uit te geven aan verzending van één game, dan is Bpost nog steeds de goedkoopste optie. Van de week nog €3,05 uitgegeven om één game niet-prior te verzenden in gewatteerde enveloppe.
99% van de tijd is dat voldoende, maar als je 2dehands games verkoopt, dan moet uw koper 3 dingen beseffen:
1) We zijn geen amazon/bol/mediamarkt die gewoon rap een nieuw exemplaar kunnen opsturen en de kost kunnen slikken. Laat staan dat je enige inspraak hebt bij Bpost als uw game verloren gaat. Het is niet omdat elke BGer een net inkomen heeft van €4K dat we zomaar met spek gaan schieten hé.
Ze zeggen het zelf op de voorwaarden van hun website: er is geen enkele waarborg voor zaken die jij per post verstuurt als gewone briefpost (niet-prio / niet aangetekend)
2) Jij als koper wilt zo weinig mogelijk uitgeven aan verzending? Sure, maar dan moet ge beseffen dat er limieten zijn aan hoe veilig iets kan vervoerd worden in brief-formaat voor de kosten die Bpost telt en de maximale dimensies die uw enveloppe mogen hebben. Daarom dat vele mensen hier zeggen "verzending op kosten en risico van de koper"...
Allez, eerlijk mensen? Het zijn fragiele game-cases en ze zijn al fragiel sinds minstens het ps1-tijdperk... Welke magische bubbelwrap-oplossing denkt ge dat kan beschermen tegen elke jongleerkunst van Bpost-medewerkers?
Niet iedereen kent Homerr en het is fijn dat ze
slechts €3,84 aanrekenen voor een zending van max 3kg(40x27x10 cm), maar als je verzekering wilt(tot €50) kost het al €0.50 extra en dan kom je al dicht in de buurt van Bpost hun levering naar automaat/postpunt...
3) Mensen willen vaak de kantjes er af lopen... Hoeveel mensen willen eerlijk gezegd liever die 1% kans risico lopen dat er iets mis loopt met de verzending dan €1 meer te betalen bij Homerr? Ik weet dat er minder games fysiek verkocht worden hier op B&S, maar ik zie zelden iemand spreken over verzending met Homerr of andere alternatieven. Misschien als je een zeldzame steelcase koopt voor een mooie prijs dat je nog gaat zeggen "Ey Tom, ik geef €8 voor verzekerde verzending, dus pak het deftig in hé"
Als een koper nu mij zegt "Michster, ik geef u €4 voor de verzendkosten, gebruik Homerr aub", dan doe ik wel de moeite om een klein dooske te vinden waar de game meer bescherming mee zal hebben. 2dehands-verkopers zijn misschien aangewezen om betaalbare verzendopties te kennen, maar we zijn niet verplicht om elke koerier/maatschappij te kennen.