Ervaringen op Tweakers.

unwary

Banned
Ik had een account op Tweakers dat plots verbannen was. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb de mods een mail gestuurd maar ze antwoorden niet. Opmerkelijk is dat ik niet eens op het forum of front-page zat, enkel V&A en nog nooit eens iets had verkocht.

Elk nieuw account dat ik probeer te maken wordt per direct gebanned. Discussie is niet mogelijk. Er is ook grote censuur op het forum wat sommige van jullie wel zullen weten en ze hebben geen respect voor de privacy wetgeving.

Ben ik de enige die me zo voel? Volgens trustpilot niet maar heb dat zelden ergens anders gehoord. Hebben de mods een vendetta tegen mij ofzo?

Ik heb al jaren een account op Tweakers en heb nog nooit iets dergelijks meegemaakt. Ik vrees dat er niemand hier zal kunnen antwoorden op je vragen want er is voor zover ik weet niemand die inkijk heeft in de interne keuken van Tweakers

Ik heb al jaren een account op Tweakers en heb nog nooit iets dergelijks meegemaakt. Ik vrees dat er niemand hier zal kunnen antwoorden op je vragen want er is voor zover ik weet niemand die inkijk heeft in de interne keuken van Tweakers
Ik had vroeger een account met 20 iets reviews en was na één forum post gebanned desondanks dat de moderator het fout had gelezen. Was dan de site zo beu dat ik zelf mijn account had gesloten. Heb hem dan even een boomer genoemd in mail.

Twee jaar later maak ik account om opnieuw te beginnen en na paar dagen krijg ik bericht van Microkid die vraagt voor meer informatie. Ik wil hem dat niet geven in verband met privacy redenen (deels waarom ik eerste account sluit). Hij vraagt mijn naam enz, enz..

Dat was 3 maand ofzo geleden.

Nu maak ik nieuwe account (ander apparaat enzo dus denk niet dat ze wisten dat ik het was) en na paar dagen krijg ik plots zonder reden ban terwijl ik in het midden van V&A deal zat.

Ik heb hun ook al oplichting zien goedpraten (ben zelf eens opgelicht) kreeg iets defect en ze verwijderen gewoon review enz, mag je niet eens forum post over maken.

Ik had vroeger een account met 20 iets reviews en was na één forum post gebanned desondanks dat de moderator het fout had gelezen. Was dan de site zo beu dat ik zelf mijn account had gesloten. Heb hem dan even een boomer genoemd in mail.

Twee jaar later maak ik account om opnieuw te beginnen en na paar dagen krijg ik bericht van Microkid die vraagt voor meer informatie. Ik wil hem dat niet geven in verband met privacy redenen (deels waarom ik eerste account sluit). Hij vraagt mijn naam enz, enz..

Dat was 3 maand ofzo geleden.

Nu maak ik nieuwe account (ander apparaat enzo dus denk niet dat ze wisten dat ik het was) en na paar dagen krijg ik plots zonder reden ban terwijl ik in het midden van V&A deal zat.

Ik heb hun ook al oplichting zien goedpraten (ben zelf eens opgelicht) kreeg iets defect en ze verwijderen gewoon review enz, mag je niet eens forum post over maken.

De huisregels van Tweakers ga je moeten bekijken bij hen maar het lijkt me niet onlogisch dat als je 1x geband bent, je geen nieuwe account mag aanmaken. Maar nogmaals dat moet je aftoetsen op hun forum, daar gaan ze hier niet kunnen meehelpen.

De huisregels van Tweakers ga je moeten bekijken bij hen maar het lijkt me niet onlogisch dat als je 1x geband bent, je geen nieuwe account mag aanmaken. Maar nogmaals dat moet je aftoetsen op hun forum, daar gaan ze hier niet kunnen meehelpen.
Ze laten me niet eens iets posten en antwoorden niet eens op emails.

Ik ben de eerste keer ook niet gebanned. Ik was een goede verkoper met allemaal 5 sterren reviews. Ik had het forum niet verlaten, het forum verliet mij.

Kritiek op moderators of een van hun sponsors en je post gaat weg en account op slot als je geen excuses gaat aanbieden. Is meer censuur daar dan CHINA om eerlijk te zijn. Ik wil gewoon wat verkopen / kopen en dat staan ze zelfs niet toe.

Op het moment wil ik er niet eens meer zijn (Tweakers).

Kent iemand nog goede sites om tech dingen te verkopen voor Belgen?

Laatst bewerkt:
Ik sta helemaal te kijken wat je schrijft over Tweakers. Klinkt niet zo professioneel van ze en ergens verbaast mij dat.

Een discord account is natuurlijk zo gemaakt, al dan niet tijdelijk.

Heb je hun huisregels bekeken en naar hun klachtenregelement gevraagd? Anders eens een snailmail schrijven: ik meen me te herinneren dat bedrijven verplicht zijn op een snailmail te reageren. Hoe en waarom, zou ik weer moeten opzoeken, maar ik ben er vrij zeker van (tenzij dat op een of andere wijze veranderd is). Misschien het best om niet gelijk in conflictmodus te stappen door te beginnen met een uitleg te vragen van wat er gebeurd is dat zij tot deze ‘oplossing’ zijn gekomen.

Daarnaast kan je kijken of er klacht.com of klacht.net (.nl of .be) bestaat.. Ik heb zelf wel eens gekeken vanwege een klacht over een bedrijf. Je kan gelijk zien of er meerdere klachten over hetzelfde bedrijf vanwege hetzelfde euvel zijn gemeld. Bedrijven reageerden daar meestal wel op, volgens mij omdat de klacht dan opeens niet meer anoniem in een mailbox verdwijnt. En anders eens informeren bij de ombudsman?

Misschien heeft dit er iets mee te maken?
Heb hem dan even een boomer genoemd in mail.

Heb je hun huisregels bekeken en naar hun klachtenregelement gevraagd? Anders eens een snailmail schrijven: ik meen me te herinneren dat bedrijven verplicht zijn op een snailmail te reageren. Hoe en waarom, zou ik weer moeten opzoeken, maar ik ben er vrij zeker van (tenzij dat op een of andere wijze veranderd is).
Niet dus, ook niet in Nederland. Zou zelfs vreemd zijn, gezien een smailmail zonder dat het aangetekend verstuurd is, niet zeker ontvangen is. En nee, ook aangetekend hoeft er niet per se op gereageerd te worden, ook niet in Nederland (tenzij in specifieke cases, zowel NL als BE).

Misschien heeft dit er iets mee te maken?
Is twee jaar geleden dus van hun perspectief denk ik niet dat ze dat wisten. Daarbij had die gast me zonder reden verbannen voor een opmerking die hij in foute licht geframed had. Was een sarcastische opmerking en niet eens erg. Moest ik mijn excuses aanbieden zoals een gewipt hondje en heb hem dan maar verteld verwijder mijn account dan en dat wou hij ook niet daarna heb ik hem boomer genoemd.

Ik kan echt niet met die mods daar overeen en ik ben duidelijk niet de enige: https://www.trustpilot.com/review/www.tweakers.net?languages=all&stars=1

Snap dat sommige denken dat ik in de fout zou zitten maar had 20, 5 sterren reviews. Is echt enkel de mods waar ik problemen mee ervaar.

Ik sta helemaal te kijken wat je schrijft over Tweakers. Klinkt niet zo professioneel van ze en ergens verbaast mij dat.

Een discord account is natuurlijk zo gemaakt, al dan niet tijdelijk.

Heb je hun huisregels bekeken en naar hun klachtenregelement gevraagd? Anders eens een snailmail schrijven: ik meen me te herinneren dat bedrijven verplicht zijn op een snailmail te reageren. Hoe en waarom, zou ik weer moeten opzoeken, maar ik ben er vrij zeker van (tenzij dat op een of andere wijze veranderd is). Misschien het best om niet gelijk in conflictmodus te stappen door te beginnen met een uitleg te vragen van wat er gebeurd is dat zij tot deze ‘oplossing’ zijn gekomen.

Daarnaast kan je kijken of er klacht.com of klacht.net (.nl of .be) bestaat.. Ik heb zelf wel eens gekeken vanwege een klacht over een bedrijf. Je kan gelijk zien of er meerdere klachten over hetzelfde bedrijf vanwege hetzelfde euvel zijn gemeld. Bedrijven reageerden daar meestal wel op, volgens mij omdat de klacht dan opeens niet meer anoniem in een mailbox verdwijnt. En anders eens informeren bij de ombudsman?
Contact opleggen met DPG Media is niet zo gemakkelijk maar om eerlijk te zijn vrees ik dat ze hun er niks van aantrekken. Vroeger kon je nog normaal chatten nu is het voornamelijk marktplaats gedrag en betaalde sponsorships.

Los van jouw ervaring merk ik wel dat de commentsectie onder eender welk artikel nog al vaak een hoog betweter-gehalte heeft.

Los van jouw ervaring merk ik wel dat de commentsectie onder eender welk artikel nog al vaak een hoog betweter-gehalte heeft.
Op het forum ook, gaf een voorbeeld uit België in het KPN fiber forum ofzoiet, direct de opmerking dat het hier Nederland is :LOL:
De volgende keer ze met hun caravan passeren door België zal ik hun banden leeg laten lopen. Wie denken die Nederlanders wel te zijn?

Terug
Bovenaan