Ervaringen op Tweakers.

Ik verschiet hier wel van hoor.
Ikzelf ben al meer dan 18j lid daar en nog nooit iets voorgehad of gebanned.
Heel leuk forum en aangename mensen, nooit geen ruzie gehad.
Wel spijtig eigenlijk.

Eén keer een cameralens proberen verkopen daar. De koper maakte een heel gedoe omdat ik de lens niet wou opsturen voordat hij betaalde. "Ik heb een goeie score hier, jij verkoopt hier voor het eerst".

Ja whatever, kan zijn, regel één voor zo'n verkopen: Alleen verzenden als je de centen hebt.

Veel betweters daar idd. Bijvoorbeeld bij ieder nieuwsbericht over een hacking een bende nerds die nog voor ook maar enige oorzaak is gekend komt vertellen hoeveel beter zij hun boel op orde hebben. De eeuwige "installeer Linux"-reacties op dingen zoals "Windows 10 support loopt af". Maar als je daar doorkijkt is het best wel interessant en er zit ook veel aangenaam volk op.

Eén keer een cameralens proberen verkopen daar. De koper maakte een heel gedoe omdat ik de lens niet wou opsturen voordat hij betaalde. "Ik heb een goeie score hier, jij verkoopt hier voor het eerst".

Ja whatever, kan zijn, regel één voor zo'n verkopen: Alleen verzenden als je de centen hebt.
Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Ook veel gebruikers die niet eens willen ingaan op accounts die nieuw zijn. Op Marktplaats interessant genoeg ook. Als je een RTX 5090 probeert te verkopen snap ik wel dat mensen wantrouwend zijn maar denk je echt dat een scammer voor paar tientjes je oude hardware probeert te verkopen? Nee die zet dan toch gewoon wat nieuws online.

Veel betweters daar idd. Bijvoorbeeld bij ieder nieuwsbericht over een hacking een bende nerds die nog voor ook maar enige oorzaak is gekend komt vertellen hoeveel beter zij hun boel op orde hebben. De eeuwige "installeer Linux"-reacties op dingen zoals "Windows 10 support loopt af". Maar als je daar doorkijkt is het best wel interessant en er zit ook veel aangenaam volk op.
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb zelf ook al wat zo een mensen tegengekomen.

Ik klink wel een boomer maar in 2008~ had je op Tweakers en 2dehands (toen Kapaza geloof ik) altijd wel mensen en ook in de buurt die goede deal wouden sluiten. Ook veel meer "modder" spul zoals custom loops en GPU's met een waterkoelings blok enz... Zo een personen heb je daar wel nog, maar moeilijker te vinden.

Ik had overlangs interessant genoeg wel een goede deal op Marktplaats. De koper was wel wantrouwend in het begin en wou foto's en verificatie en dergelijke maar uiteindelijk toch gelukt en dan erna toch zeer vriendelijk dus goede deal.

Had ook iemand die zei van ja ik koop hem en geeft dan geen reactie meer nadat ik mijn gegevens upstuur. Daarna vraag ik een paar keer krijg ik simpelweg de reactie van "Moet hem niet meer". Kan je dat dan niet gewoon even laten weten?

Denk dat het grootste probleem op Tweakers de moderatie is eigenlijk en dan heb je het "marktplaats volk".

Op marktplaats word ik wel af en toe gespammed door scammers (echte scammers die je bankgegevens proberen te stelen). Zodra het duidelijk is dat ik met een scam te maken heb (ze vragen email, ik geef even eentje voor eventuele spam en krijg ik een link van betaling van Marktplaats die me naar "de bank" doorstuurt lol). Laat ik natuurlijk mijn ongenoegen daarmee weten. Vaak volgen er dan Russische scheldwoorden en is het "domme Europeaan ik sla je in elkaar joch" 😂. Is wel al eventjes niet meer gebeurd.

Ik verschiet hier wel van hoor.
Ikzelf ben al meer dan 18j lid daar en nog nooit iets voorgehad of gebanned.
Heel leuk forum en aangename mensen, nooit geen ruzie gehad.
Wel spijtig eigenlijk.
Ik zal op iemand zijn tenen moeten getrapt hebben vrees ik. Hoor wel vaak dat ik te direct ben wat vreemd is want ze zeggen dat juist altijd over Nederlanders dacht ik. Toch niet dan?

Vinted heb ik ook account op. Nog niet veel succes mee maar ik hoor dat die zeer goed is zeker voor kleren en dergelijke.

Op zich geen problemen met Tweakers maar nu ik dit lees inderdaad ook meegemaakt dat ze niet wilden verkopen omdat ik weinig posts had. Tis te zeggen, ze wilden wel verkopen, maar alleen via een ‘Tikkie’ omdat ze het niet vertrouwden en hun rekeningnummer niet wilden delen. Ook al wilde ik gewoon vooraf overschrijven.
Goed recht als verkoper natuurlijk maar dat vond ik nu wel heel wantrouwend. Tikkie is ook op geen enkele manier beschikbaar buiten Nederland dus geen verkoop dan maar. Is uiteindelijk verkocht aan bijna 20% minder dan wat ik wilde geven zie ik net, duur wantrouwen.

Op Tweakers zitten er natuurlijke een grote concentratie aan nerds die betweters zijn bij elkaar. Soms merk je dat wel op hun forum en V&A, maar zeker onder de nieuwspost is het vaak lachen.

Op hun V&A al wel af en toe wat tegengekomen, ook Nederlands bij persistent niet naar BE willen verzenden terwijl het via PostNL voor hun totaal geen verschil maakt.

Laatst bewerkt:
Op Tweakers zitten er natuurlijke een grote concentratie aan nerds die betweters zijn bij elkaar. Soms merk je dat wel op hun forum en V&A, maar zeker onder de nieuwspost is het vaak lachen.

Op hun V&A al wel af en toe wat tegengekomen, ook Nederlands bij persistent niet naar BE willen verzenden terwijl het via PostNL voor hun totaal geen verschil maakt.
Het ergste vind ik persoonlijk de moderatie.

Geen respect voor privacy van hun en regels lijken toegepast op sommige en dan andere niet.

Soms zie ik dat iemand iets zegt omdat ze niet akkoord gaan en dan wordt het naar beneden "gemodden" of verwijderen ze die berichten gewoon.

Ook veel focus op "bewijs" als het over hun sponsors gaat. Schrijf je bijvoorbeeld dat je probleem hebt met AsRock of Asus moederbord en dat ze je CPU hebben vermoord door een spanningspiek dan is het van waar is je bewijs. Desondanks dat er velen zijn die zeggen dat het hun ook ondervallen is. Als je iets hebt gekocht zou je toch gewoon gerust eerlijke review moeten kunnen schrijven denk ik.

Laatst bewerkt:
iemand schreef zei:
Op het forum ook, gaf een voorbeeld uit België in het KPN fiber forum ofzoiet, direct de opmerking dat het hier Nederland is :LOL:
De volgende keer ze met hun caravan passeren door België zal ik hun banden leeg laten lopen. Wie denken die Nederlanders wel te zijn?

Je kan dat rapporteren. Tweakers is er zowel voor de Belgen als de Nederlanders.

Snap het ook niet zo goed.. komt dat sentiment van de opstand tegen Nederland, eeuwen geleden of zo.
Dit is een forum, op het internet nb. Een internet dat nauwelijks grenzen kent, nauwelijks begrenzingen kent, niet tussen mensen niet tussen landen, regios en waar wordt naar terug gegrepen: hokjes en grenzen. Wat bereik je daarmee? Dat bepaalde meningen niet te horen zijn. Is dat een verrijking van dit forum. Jammer toch.

Terug
Bovenaan