ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik doe exact hetgeen je wil gaan doen sinds 2 jaar via degiro. Geen nadelen, integendeel, kan het enkel aanraden. Enigste wat je moet doen is buitenlandse rekening aangeven bij nbb en jaarlijkse belastingaangifte.

En welke rekening geef je eigenlijk aan? Die waar je effecten op staan of die (Duitse) geldrekening of beiden?

Verder ook tevreden van Degiro.

Als je kapitaliserende ETFs koopt moet je niets doen buiten aangifte van de buitenlandse rekening. De TOB wordt vanzelf afgehouden door Degiro.

Uitkerende ETFs ben ik niet zeker. Die Euronext houden ze zelf ook af als ik me niet vergis, Amerikaanse dan weer niet. Maar weet er het fijne niet van want geen ervaring mee.

Maar ik zou me die administratie besparen en gewoon kapitaliserende ETFs kopen aan 0.12% uit de kernselectie en liefst nog op Euronext Amsterdam (geen connectiviteitskost). Win win win.
Ook niet bij verkoop ?
Mss toch eens degiro moeten overwegen ipv bolero.

DEGIRO heeft in mijn ervaring ook nadelen, zoals een ontransparante kostenstructuur (zie recente wijzigingen) en niet bepaald de meest stabiele app (vooral bij volatiele markten ligt die soms al snel stil). Maar als je gewoon buy en hold doet in een ETF als IWDA maakt dat m.i allebei ook niks uit. Ben best tevreden van DEGIRO. CAP-aangifte bij NBB is heel snel gebeurd.

Inderdaad. Als je eenvoudig op vaste tijdstippen een kapitaliserende ETF wil kopen van de kernselectie van degiro, is het eigenlijk een no brainer. Voor te daytraden zou ik nu inderdaad ook niet via DeGiro gaan :).

Qua kostenstructuur vind ik het toch vrij transparant? Ze hebben toch een duidelijke PDF die alles aangeeft wat het gaat kosten?

Met de app nog nooit problemen gehad maar ik koop ook enkel dezelfde trackers 1 keer per maand.

Qua kosten doel ik eigenlijk ook niet op die ETF’s, kwam vooral in het beurstopic ter sprake. Handel je vaker in andere valuta en/of grotere bedragen dan is hun nieuwe ‘zero’-structuur wat misleidend.

Ja idd. Een YouTube kanaal dat ik volg had er onlangs nog een aflevering over gemaakt.

Ze sturen een mail alsof het goedkoper zal worden maar in feite zal het meer kosten.

Uiteindelijk is het nog steeds geen dure broker.

Inderdaad. Als je eenvoudig op vaste tijdstippen een kapitaliserende ETF wil kopen van de kernselectie van degiro, is het eigenlijk een no brainer. Voor te daytraden zou ik nu inderdaad ook niet via DeGiro gaan :).

Qua kostenstructuur vind ik het toch vrij transparant? Ze hebben toch een duidelijke PDF die alles aangeeft wat het gaat kosten?

Met de app nog nooit problemen gehad maar ik koop ook enkel dezelfde trackers 1 keer per maand.

Net even degiro gemaild want ik heb precies iets gemist?
Ik stort de voorbije dagen een paar keer over naar mijn Degiro rekening beginnende met NL, maar die bedragen kwamen terug.

Nu zie ik bij inboeken een totaal ander rekeningnummer beginnende met DE...

Alllen,
Ik heb hier enkele pagina's gelezen maar kom niet tot een duidelijk antwoord.

Ik had tot voor kort een bepert aantal ETF's op het platform van Binckbank. Nu is alles sinds deze week overgezet naar Saxo. Als ik correct ben zijn de tarieven daar heel wat hoger dan diegene bij Binck. Ik zoek dus een nieuw platform dat overzichtelijk is en natuurlijk zo een laag mogelijke kosten heeft. Ter info: in de toekomst zou ik graag elke maand een vast bedrag ik denk aan bijvoorbeeld 500 - 1000euro willen storten in de ETF's.

Iemand tips voor een goed platform? Zelf dacht ik bijvoorbeeld al aan Bolero.

edit: Ik zie dat Bolero ongeveer dezelfde tarieven heeft als Saxo. Maar De Giro met hun kernselectie veel voordeliger is. Zijn er grote nadelen om een Nederlands platform te gebruiken?

Merci!
Waar zie je dat de tarieven heel wat hoger zijn? Voor aankoop trackers zie ik niet veel verschil?

Ik heb er eens doorgebladerd en zou willen starten met maandelijks 1 of 2 ETF's aan te kopen via Bolero.
Transactiekosten zijn laag, maar moet ik naar de belastingen toe iets aangeven of in orde brengen?

Terug
Bovenaan