SlashDotDash
Well-known member
Voor diegenen die periodisch ETF's aankopen in kader van langetermijn sparen/investeren: hoe frequent kopen jullie bij? En houden jullie een minimale aankoopwaarde aan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zet maandelijks met een automatische opdracht geld op mijn bolero cash rekening. Als onze zichtrekening te hoog oploopt zet ik nog een bijkomend deel over.
Zodra het makelaarsloon < is dan 0,5% van mijn aankoopbedrag doe ik een aankoop. Dit is voorlopig op de 2-3 maand.

Inderdaad, dan kan je eigenlijk toch beter een ETF portefeuille aanmaken bij DEGIRO en elke maand gratis aankopen… Time in the marketDe vraag is natuurlijk of het beperken van dat makelaarsloon opweegt tegenover het minder frequent aankopen. Hoe vaker je koopt hoe meer kans je hebt om rond het gemiddelde te zitten. En long term is de beurs stijgende dus ga je minder winst maken door minder lang in de markt te zitten.
Op dit moment is hem alvast niet echt aan het stijgenDe vraag is natuurlijk of het beperken van dat makelaarsloon opweegt tegenover het minder frequent aankopen. Hoe vaker je koopt hoe meer kans je hebt om rond het gemiddelde te zitten. En long term is de beurs stijgende dus ga je minder winst maken door minder lang in de markt te zitten.

Morgen ook nog eens kopenIk doe momenteel ook gewoon 250 a 300 €/maand in IWDA. Niet nadenken, gewoon maandelijks storten en kopen, 2min werk.
Al getwijfeld om het bedrag wat te verhogen, dat moet ik nog eens bekijken.
Dat is maar een gedacht. Elke keer het zakt koop ik een miniscuul stukje meer van de wereldeconomie. Binnenin voel ik de waardestijging alOp dit moment is hem alvast niet echt aan het stijgen![]()

Niet echt competitief in vergelijking met Degiro. Een ETF van iShares kopen bv. (Euronext Amsterdam), is op Degiro €2.5 ongeacht order size, op een order van €50k is dat al direct €175 bij die Self Invest. Van de US markets zou ik daar al helemaal wegblijven, ze hebben een FX kost van 1%, wat zeer hoog is. Degiro heeft bv. 0.25% en dat is ook al aan de hoge kant.Ik ben zelf klant bij ING en heb een ING Invest Advice-beleggingsrekening. Mijn ING-kantoor adviseert mij bij de aankoop van aandelen- en obligatiefondsen. Sinds kort heeft ING ook een 'Self Invest-beleggingsrekening'. Je koopt en verkoopt zelf (zonder advies van ING). Hier heb ik interesse in. Het is voor mij een enorme meerwaarde dat al wat met financien te maken heeft in één app zit.
Nu ben ik niet vertrouwd met de alternatieve brokers zoals hierboven genoemd (Bolero, Degiro, ..). Is hun kostenstructuur lager dan die van ING (en hoeveel)?
Ik lees op de site het volgende:
We hebben onze tarieven sterk verlaagd (vanaf slechts € 1!)
Om zelf beleggen op de beurs echt toegankelijk te maken voor iedereen. De nieuwe tarieven zijn:
- Euronext Brussel, Amsterdam en Parijs: 0.35% met een minimum van €1
- Overige markten (US, Londen, Frankfurt e.a.): 0.5% met een minimum van €1
Vind precies dat die kernselectie van Degiro vaak wisselt tbh?
Heb nu al een heel deel verschillende S&P500 acc omdat dat aanbod nogal es wijzigt. Redelijk onoverzichtelijk mijn portefeuille met veel verschillende ETF's.