ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Net een account gemaakt bij degiro.
De app blijft een balk weergeven met ‘vraag verlaagd bronbelastingstarief op beleggingen in VS aan’.
Heb ik hier als Belg wat aan of is dat puur tussen NL en VS? Is er eea aan verbonden waardoor ik het liever niet zou doen?

(Plan met dit account is maandelijks wat in ETF’s te steken, meer niet.)

Enkel van belang as je dividenden ontvangt vanuit de VS omdat zo de VS belasting daalt naar 15%. Vermoedelijk zijn de ETFs die ja gaat aankopen in Ierland of Luxemburg geregistreerd dus deze zijn geen VS dividenden.

Doe je frequent relatief grote aankopen doe dat dan op Bolero. Koop je maandelijks voor paar honderd euro doe dat dan op Degiro. Reden is: gratis op Degiro dus uitstekend voor de kleinere maandelijkse stortingen. Gaat het over grote bedragen ga je waarschijnlijk beter voor Bolero.
Wat ik me afvraag is, aangezien je geen halve eenheid van een ETF kan kopen, kan je dat dan automatiseren dat , hij automatisch koopt zoveel als er op je rekening gestort is? Ik kan wel instellen op mijn bankrekening om maandelijks naar Degiro bijvb 200 euro te storten. Maar stel dat IWDA 70 euro kost, de eerste keer dus voor 140 euro IWDA kopen, en de volgende maand moet hij automatisch voor 210 euro kopen dus (want er is dan 260 euro voorradig om IWDA te kopen dus ik kan 3 eenheden kopen).
Of loggen jullie steeds maandelijks in op degiro om uw buys te doen?

Wat ik me afvraag is, aangezien je geen halve eenheid van een ETF kan kopen, kan je dat dan automatiseren dat , hij automatisch koopt zoveel als er op je rekening gestort is? Ik kan wel instellen op mijn bankrekening om maandelijks naar Degiro bijvb 200 euro te storten. Maar stel dat IWDA 70 euro kost, de eerste keer dus voor 140 euro IWDA kopen, en de volgende maand moet hij automatisch voor 210 euro kopen dus (want er is dan 260 euro voorradig om IWDA te kopen dus ik kan 3 eenheden kopen).
Of loggen jullie steeds maandelijks in op degiro om uw buys te doen?
Elke maand helaas inloggen. Ik zou het ook graag automatisch hebben.

Momenteel zit ik in een S&P 500 fonds. Ik zou mijn portfolio willen aanvullen met een grondstoffen fonds. Iemand een tip?

Ik zou wat willen beleggen in VWCE als newbie. Hiervoor via Degiro app een account geopend. Maar wanneer ik op VWCE zoek, krijg ik 3 resultaten, welke van de 3 neem ik best of wat zijn de verschillen ?

Ik zou wat willen beleggen in VWCE als newbie. Hiervoor via Degiro app een account geopend. Maar wanneer ik op VWCE zoek, krijg ik 3 resultaten, welke van de 3 neem ik best of wat zijn de verschillen ?
Best even de kernselectie opzoeken en de gratis versie nemen. Let ook op welke beurs je koopt

Degene waar ACC bij staat, dat zijn accumulerende. Die gebruiken de dividenden om terug nieuwe aandelen bij te kopen.
Zo wordt er niets uitgekeerd en ben je er ook geen belastingen op verschuldigd.

Momenteel zit ik in een S&P 500 fonds. Ik zou mijn portfolio willen aanvullen met een grondstoffen fonds. Iemand een tip?

Geen gemakkelijke: veel raw material ETF's zijn vooral een mix van mining (vooral metalen) en chemicals meen ik me te herinneren, maar grondstoffen is natuurlijk veel breder dan dat en een heel breed begrip zelfs voor een ETF...

Waarom wil je je op grondstoffen richten en zijn er specifieke waar je veel groei/return verwacht?

Welke broker gebruiken jullie om ETF's aan te kopen? Is dat DeGiro meestal vanwege hun kernselectie waarop je geen commisiekosten betaald (onder voorwaarden?)

Zijn er anderen die ook met een kernselectie werken aan gunstige voorwaarden?

Enkel DeGiro doet dat. Zit er zelf met een paar accounts. Is handig om met maandelijkse kleinere bedragen te investeren.

Welke broker gebruiken jullie om ETF's aan te kopen? Is dat DeGiro meestal vanwege hun kernselectie waarop je geen commisiekosten betaald (onder voorwaarden?)

Zijn er anderen die ook met een kernselectie werken aan gunstige voorwaarden?

Ik dacht dat Keytrade ook zou beginnen met een soort kernselectie ("supermarkt") maar ik heb geen idee welke fondsen ze aanbieden die zonder aankoopkosten zouden zijn. Belangrijke vraag want hun Keyplan stuurt eerder naar actief belegde fondsen (met hogere lopende kosten), niet naar passief belegde fondsen.

Ik dacht dat Keytrade ook zou beginnen met een soort kernselectie ("supermarkt") maar ik heb geen idee welke fondsen ze aanbieden die zonder aankoopkosten zouden zijn. Belangrijke vraag want hun Keyplan stuurt eerder naar actief belegde fondsen (met hogere lopende kosten), niet naar passief belegde fondsen.

Actieve fondsen dus niet echt toepasselijk voor deze thread. In- en uitstapkosten zijn gratis maar lopende kosten wegen zeer zwaar door.

Actieve fondsen dus niet echt toepasselijk voor deze thread. In- en uitstapkosten zijn gratis maar lopende kosten wegen zeer zwaar door.
Euhm, de thread titel bevat gewoon "mutual funds" hoor. Dat jij de kosten te hoog vindt, verandert daar niets aan.

Bij Medirect kan je trouwens ook al jaar en dag een eigenlijk gigantische selectie fondsen vanaf 100 euro per aankoop zonder aankoopkosten aankopen.

Ik ben onlangs peter geworden en zou een beleggersrekening willen openen voor mijn petekindje waarbij ik iedere maand een bedrag zou willen storten in een passief fonds. Wat is daar het ideale platform voor? Ik zit momenteel bij Beobank, KeyTrade, DeGiro & Fortis.

Terug
Bovenaan