ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Uiteraard is het plan maar had lievee gehad dat hij bleef doorstijgen uiteraard. Even nog aanzien.
Je zou écht een blog moeten starten: “Confessions of a Hangmat‑Contrarian”.
Elke week een nieuw hoofdstuk over hoe jij, terwijl de rest in de hangmat ligt te soezen, recht springt om met winst te verkopen zodra het een beetje zakt.

Een soort avonturenroman, maar dan met ETF‑grafieken in de hoofdrol.
Titel van aflevering 1: “Waarom ik uit de hangmat viel toen de koers 2% daalde”.

Ik zou lezen.

Ik zal nooit meer iets posten als het op een week 10% stijgt of op 3 weken tijd 25% daalt. Ik zal het eerder over men jarenlange posities hebben op de veilige havens zoals s&p 500. Dat is lekker saai en zo hebben we het graag, natuurlijk zal iedereen dat draaien naar agriculture etf's dat ze enkele weken hebben gekocht want iedereen heeft winst op een forum 😄.

Ik zal nooit meer iets posten als het op een week 10% stijgt of op 3 weken tijd 25% daalt. Ik zal het eerder over men jarenlange posities hebben op de veilige havens zoals s&p 500. Dat is lekker saai en zo hebben we het graag, natuurlijk zal iedereen dat draaien naar agriculture etf's dat ze enkele weken hebben gekocht want iedereen heeft winst op een forum 😄.
Ik denk dat je een beetje verward bent over dit topic. Dit gaat vooral over long term investeren door vooral passief te blijven bijkopen.
Zeker dat je niet in het kleine beursfeiten topic moet zijn?

Snap je dwaze reactie niet. Ik heb een deel verkocht in winst he. Ik zei toch eerst gestegen en deel bij 10% weg (na een week positie 40% verkocht) en nu tov dat punt 3 weken later 25% gedaald dus idd bijkopen komende tijd en ja overall sta ik toch in de - dus op deze positie.

Exact de reden dat ik hier weinig post. Iedereen post enkel zen dikke winsten en nooit zen verliezen. Dan zijn de aasgieren daar.
Verkopen is hier als vloeken in de kerk. Ik post hier ook geen verkopen meer nadat ik de wind van voor kreeg toen ik verkocht had vlak na de benoeming van Trump. Was toen op een top, maar nadien kreeg ik ook van die dwaze reacties.

Ik denk dat je een beetje verward bent over dit topic. Dit gaat vooral over long term investeren door vooral passief te blijven bijkopen.
Misschien het topic hernoemen naar "De hangmatbelegger". Want nu lijkt het alsof je hier alles gerelateerd aan ETF's mag posten.

Voor passieve beleggingen via hele grote ETF's zijn op lange termijn nog maar weinig situaties waarin je geen winst maakt denk ik.
Akkoord hoor maar er zijn ook mensen die beleggen in niche etf's waar de risico's veel hoger zijn.
Mijn punt was dat mensen die verkopen met verlies dit bitter weinig aan de grote klok hangen.

Het is gewoon een feit dat iedereen die de gekende ETFs in het verleden heeft gekocht en lang genoeg heeft bijgehouden zonder tussentijds te verkopen/kopen, winst heeft gemaakt. Dat is een 100% zekerheid.

Ok ja in dat geval. Ik dacht dat ik hier alles over ETF's kon posten kopen/verkopen etc (staat in titel). Natuurlijk heb ik long term ETF's die ik al lange tijd dca maar af en toe koop ik speculatieve zoals deze en vond het vermeldingswaardig dat die de afgelopen tijd nogal een volatiel parcour heeft.

De naam van het topic is "ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...", dat lijkt me genoeg te zeggen?

Ik snap dat alles rond de beurs op dit forum een zeker publiek aantrekt maar laat het gendarme spelen misschien aan de mods?

die scheldnamen zijn niet toegelaten
IWDA schiet plots opnieuw de lucht in, is er bepaald nieuws?
De oranje smurf of course:

I AM PLEASE TO REPORT THAT THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS REGARDING A COMPLETE AND TOTAL RESOLUTION OF OUR HOSTILITIES IN THE MIDDLE EAST. BASED ON THE TENOR AND TONE OF THESE IN DEPTH, DETAILED, AND CONSTRUCTIVE CONVERSATIONS, WITCH WILL CONTINUE THROUGHOUT THE WEEK, I HAVE INSTRUCTED THE DEPARTMENT OF WAR TO POSTPONE ANY AND ALL MILITARY STRIKES AGAINST IRANIAN POWER PLANTS AND ENERGY INFRASTRUCTURE FOR A FIVE DAY PERIOD, SUBJECT TO THE SUCCESS OF THE ONGOING MEETINGS AND DISCUSSIONS. THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER! PRESIDENT DONALD J. TRUMP

Deze ochtend nog bijgekocht.

Mijn plan was om elke 10de van de maand voor een vast bedrag IWDA bij te kopen. M.a.w. de markt niet proberen te timen. Toch zit ik elke maand te kijken tot het wat zakt om bij te kopen. Sterker dan mezelf.
100% hetzelfde. Ondertussen al 3 maanden geleden dat ik nog kocht. En nu zit ik constant te denken of het de moment is om 3x het bedrag in 1 keer te kopen. Iemand een glazen bol?😜

100% hetzelfde. Ondertussen al 3 maanden geleden dat ik nog kocht. En nu zit ik constant te denken of het de moment is om 3x het bedrag in 1 keer te kopen. Iemand een glazen bol?😜
Ik héb wél een glazen bol, maat!
En niemand pakt die mij af, zelfs de fiscus niet!

Volgens mijn bol gaat IWDA vandaag, jawel op een zaterdag, morgen of binnenkort sowieso iets doen.
Dus ik koop wanneer IK het zeg, niet wanneer de markt het zegt.

En als het fout loopt?
Ja, dan lag het aan de banken, de politiek, de zonnevlekken of de buren.
Na!

(HLN-commentator-expertstijl)

Deze ochtend nog bijgekocht.

Mijn plan was om elke 10de van de maand voor een vast bedrag IWDA bij te kopen. M.a.w. de markt niet proberen te timen. Toch zit ik elke maand te kijken tot het wat zakt om bij te kopen. Sterker dan mezelf.
Ik snap de verleiding. Zelf dit jaar beginnen kopen bij een andere broker en nu opeens een all time performance zien die in het rood staat doet wat raar.

En dan besef ik dat ik geen flauw benul heb wat de markt binnen 1, 2 of 3 weken gaat zijn, geen tijd heb om achteraf te onderzoeken of ik het bij het juiste eind had (anders heeft het ook geen zin), dus koop ik gwn verder op het vaste maandelijkse momentje. Het helpt ook dat het geld via een doorlopende opdracht van een andere bank komt, ik denk dat ik daarom nog minder geneigd ben om er iets aan te veranderen.

Ik snap de verleiding. Zelf dit jaar beginnen kopen bij een andere broker en nu opeens een all time performance zien die in het rood staat doet wat raar.

En dan besef ik dat ik geen flauw benul heb wat de markt binnen 1, 2 of 3 weken gaat zijn, geen tijd heb om achteraf te onderzoeken of ik het bij het juiste eind had (anders heeft het ook geen zin), dus koop ik gwn verder op het vaste maandelijkse momentje. Het helpt ook dat het geld via een doorlopende opdracht van een andere bank komt, ik denk dat ik daarom nog minder geneigd ben om er iets aan te veranderen.
Saxo autoinvest ftw

Terug
Bovenaan