Pskonejott
Active member
Moraal van het verhaal: accumulerende ETF's als ge geen zin hebt om er mee bezig te zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
30 juni in de quoteIk zit in CSPX (S&P500), EMIM (MSCI Emerging Markets), IMAE (MSCI Europe) en IWDA (MSCI World)
Alle vier zitten ze ergen op -14.80 tot 15.09% van hun 52 week high.
Ondertussen CSPX een nieuw high30 juni in de quote
11 augustus van de top:
CSPX: 3.48%
EMIM: 11%
IMAE: 8.23%
IWDA: 4.78%
Korte tijdspanne, maar Amerika herstelt voorlopig weer sneller
De etf van Vanguard voor de s&p500 noteert aan 77 euro.Ik was aan het rondneuzen om maandelijks 100€ in de S&P500 te steken, maar bij de meeste brokers moet je ineens 1 aandeel (+400€) aankopen.
Maandelijks 100€ opzij zetten en per kwartaal kopen? Of zijn er andere opties?
Klopt, ik ben inderdaad aan het twijfelen over de S&P500 of de VWCE.De etf van Vanguard voor de s&p500 noteert aan 77 euro.
Of je zou ook vwce of iwda kunnen kiezen, meer spreiding
Ik was van plan om een paar weken terug in te stappen door IWDA te kopen.
Tegen dat geld bij broker stond was IWDA gestegen van onder 70€ naar meer dan 73€. Dat wrong dus toen niet gekocht.
Gisteren een order ingezet en net orderbevestiging gekregen dat volledig pakketje gekocht is aan 70,25€. Een kleine 600€ uitgespaard.
Plan is om, zoals velen hier waarschijnlijk, gaandeweg bij te kopen en binnen een paar jaar de rekening te maken...
Ik heb nog een tweede order staan iets boven 65€, you never know.
Hoe kopen jullie aan: gewoon marktprijs of zetten jullie telkens een maximum?
.We zitten aan de juni bodem. Enige waarom de koers niet overeenstemt is wisselkoersvoordeel nu.ETF's eigenlijk altijd gewoon aan marktprijs.
65€ is wel heel laag, maar anderzijds ook niet onmogelijk? Dieptepunt dit jaar was juni aan 66€. En met deze toestanden, who knows.

Ik zie persoonlijk geen reden om distribuerende ETFs te hebben. Het kan misschien een leuk gevoel geven om regelmatig iets te zien verschijnen, maar dat is het dan ook.Iemand die dividend etf’s heeft? De meesten geven distri dividenden, terwijl het accumuleren belastingvrij is…
Momenteel heb ik de vwce en de semiconductor op mijn aankooplijst staan.
Ik zou willen opteren voor 3 etf’s, maar er is als beginner gewoon een overaanbod waardoor het een lastige zoektocht is![]()
Iemand die dividend etf’s heeft? De meesten geven distri dividenden, terwijl het accumuleren belastingvrij is…
Momenteel heb ik de vwce en de semiconductor op mijn aankooplijst staan.
Ik zou willen opteren voor 3 etf’s, maar er is als beginner gewoon een overaanbod waardoor het een lastige zoektocht is![]()
Goed idee. Veel beter dan bvb pensioensparen.Eerste babysteps genomen! Vanaf nu maandelijks een bedrag storten op Degiro (100-150) en in de S&P 500 steken. Als ik wat meer tijd heb kan ik mij er wat meer in verdiepen, maar for now it does the job. Tijd om deze topic wat meer te volgen.
Laat mij maar eens weten waar jij die 30% gegarandeerd rendement gaat vinden.Goed idee. Veel beter dan bvb pensioensparen.
Als je denkt dat pensioensparen 30% rendement is, moet je dringend eens wat meer beginnen inlezen.Laat mij maar eens weten waar jij die 30% gegarandeerd rendement gaat vinden.
Het enige slechte aan pensioensparen is dat het zo gelimiteerd is.