Eurovision Song Contest 2022

Tweede halve finale is normaal gezien wel beter.

De winnaar van de Amerikaanse versie (nieuw vanaf dit jaar) is ook bekend. Oklahoma heeft gewonnen met Wonderland.

Los van het feit dat dit me echt niet live gezongen lijkt, vind ik het maar helemaal niets. :s Ik was eens vlug door alle inzendingen gegaan en er stak eigenlijk niets bovenuit, alles was ofwel pop ofwel country. Dat valt te verwachten als je zo'n wedstrijd binnen de grenzen van 1 land organiseert, maar toch... we klagen dat eurosong veel eenheidsworst is, maar dan valt dat toch nog mee hoor. :p

Die ene bassiste van Denemarken was gewoon het stapje (gimmick) van Victoria van Maneskin aan het imiteren…. Really… 🙄

Deze mag winnen voor mij op basis van de eerste halve finale:

Laatst bewerkt:
Ik bleef toch wat teleurgesteld achter eigenlijk :thinking: Ik vond het algemene niveau, zowel van acts als productie, lager liggen dan de afgelopen jaren.
Dat podium komt totaal niet indrukwekkend over (er zouden ook technische problemen zijn waardoor die "zon" niet kan bewegen ofzo?), er leken veel open plaatsen te zijn in de zaal, die opening was één grote chaos en die postcards konden even goed gemaakt zijn door een 10 jarige met Paint.
Qua nummers stak er voor mij eigenlijk maar weinig echt bovenuit.
Ik blijf erbij… de productie van onze Noorderburen vorig jaar was top notch!

die Belgische inzending gaat hard falen vermoed ik

Ik vind het helemaal niet slecht, zeker niet naar Eurosong-normen.

Als ik zie wat er dinsdag allemaal gepasseerd is, zou dit toch wel echt de finale mogen halen. Tenzij het vandaag een hele straffe halve finale is...

Dinsdag zag Laura Pausini er prachtig uit, vandaag ziet ze eruit al een verzopen kieken dat door een vrachtwagen overreden werd.

Ik blijf erbij… de productie van onze Noorderburen vorig jaar was top notch!

Daarom zou ik ons wel eens graag zien winnen, omdat we hier in België volgens mij productiegewijs echt wel een topshow zouden afleveren aangezien we in de entertainment-sector toch wel een deel toonaangevende bedrijven hebben in ons land.

Il Volo mag winnen van mij :bow:

Oh nee, wacht... we moeten het inderdaad doen met wat foute pop en vooral erg veel kwade en triestige artiesten :shutup:

Ben ik de enige die Servië rommel vond? :unsure:

Voor de rest wel terechte namen die doorgaan (voor zover ik er nog een gezicht op kon plakken :p)

Ben ik de enige die Servië rommel vond? :unsure:

Voor de rest wel terechte namen die doorgaan (voor zover ik er nog een gezicht op kon plakken :p)
Nee, vond dat ook.

Van de landen die rechtstreeks in de finale staan zijn Spanje en Frankrijk ook wel goed vind ik.
Andere jaren zijn dat toch heel vaak landen die wat minder goed zijn.

Daarstraks eens de tien finalisten van gisteren in de rapte beluisterd. Ik vond eigenlijk enkel Griekenland en Nederland iets hebben.

En ja, Oekraïne gewoon waardeloos. Meestal kijk ik naar Eurosong, maar ik weet niet of ik dat aanstaande zaterdag ga doen als de winnaar al quasi op voorhand is bepaald dmv een politiek statement.

Daarom zou ik ons wel eens graag zien winnen, omdat we hier in België volgens mij productiegewijs echt wel een topshow zouden afleveren aangezien we in de entertainment-sector toch wel een deel toonaangevende bedrijven hebben in ons land.
In de meeste landen zijn ook ieder jaar teams uit België en/of Nederland actief om heel die show op poten te zetten.

Probleem is altijd dat van sommige liedjes het refrein wel catchy is zoals dat van Servië bijvoorbeeld. Het nummer hoor je 1 keer en was muzikaal te weinig. Heeft wel bepaalde act en mystiek. Maar het catxhy r refrein hoor je dan 5x ofzo tijdens de voting en dan blijft het wel hangen.

Terug
Bovenaan