Eurovision Song Contest 2022

weet ook niet of ik deze keer wel zal kijken , volgens de bookmakers is 50% zeker dat Oekraïne wordt ofzo ? Het spannende is er lijk wat af , ksnap het wel die steun ma tis een Songfestival he , dan moet het beste lied winnen imo . Al is die kwaliteit ook al niet meer zo denderend.

Oekraïne is gewoon een goed lied. Heerlijk die folklore. Dat is tenminste een land dat zijn muziek brengt.

Hoe groot is de kans eigenlijk dat iedereen gewoon Oekraïne 12 punten gaat geven? (Serieuze vraag)

Iedereen die 12 punten geeft, zal niet het geval zijn. Al zullen de meeste landen hen inderdaad wel hoog scoren en zal er dus ook wel vaak een 12 tussen zitten.
Oekraïne heeft ondertussen 57% kans om te winnen. Het lijkt dus wel echt een uitgemaakte zaak te zijn.

Daarom zou ik ons wel eens graag zien winnen, omdat we hier in België volgens mij productiegewijs echt wel een topshow zouden afleveren aangezien we in de entertainment-sector toch wel een deel toonaangevende bedrijven hebben in ons land.

Dit jaar gaan we wel niet winnen precies…

Benieuwd waar ze dit zouden organiseren bij ons…
Sportpaleis (en de Lotto Arena als green room) of toch eerder op de Heizel?
Flanders expo ook mogelijkheid misschien…

Paleis 12 heeft al wel meerdere grote tv-producties gehad dus lijkt me de grootste kanshebber en ook de Ethias Arena in Hasselt is daar wel geschikt voor imo, daar is ooit de finale van de Junior-versie al geweest.
Maar bon dat is puur hypothetisch natuurlijk want eerste zie ik ons nu ook wel niet worden dit jaar.

Paleis 12 heeft al wel meerdere grote tv-producties gehad dus lijkt me de grootste kanshebber en ook de Ethias Arena in Hasselt is daar wel geschikt voor imo, daar is ooit de finale van de Junior-versie al geweest.
Maar bon dat is puur hypothetisch natuurlijk want eerste zie ik ons nu ook wel niet worden dit jaar.
Als Oekraïne wint, bestaat er wel een grote kans dat voor volgend jaar een ander gastland wordt gezocht. :thinking:

Ben ik de enige die Servië rommel vond? :unsure:

Voor de rest wel terechte namen die doorgaan (voor zover ik er nog een gezicht op kon plakken :p)

Absoluut... Had dan liever die Frank Zappa psychedelische kopij van Georgië zien doorgaan...

Precies een minder jaar?

Vond het vorig jaar alleszins een stuk beter, komt nog regelmatig een nummer van terug in één van mijn playlists. (Discoteque, Voila, Shum, 10 years, ...). Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk heb ik wel nog niet gehoord.

Precies een minder jaar?

Vond het vorig jaar alleszins een stuk beter, komt nog regelmatig een nummer van terug in één van mijn playlists. (Discoteque, Voila, Shum, 10 years, ...). Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk heb ik wel nog niet gehoord.
Italië vind ik weer een heel energievol nummer. En het Verenigd Koninkrijk heeft precies eindelijk eens een fatsoenlijke zanger gestuurd.

Hoe groot is de kans eigenlijk dat iedereen gewoon Oekraïne 12 punten gaat geven? (Serieuze vraag)
Servie en Armenie gaan niet eens punten geven aan Oekraine.

Voor mij mag elk land dat geen 12 punten aan Oekraine geeft, de komende tien jaar uitgesloten worden.

Het is belangrijk da Europa een vuist maakt!

Wie heeft Aagje Vantomme eigenlijk gepromoveerd bij VTM als iemand die iets van muziek kent?

Vorig jaar zit ze na de overwinning van Maneskin bij VTM de groep uit te schijten (“ik heb het lied beluisterd en ik hoor het niet”), maar nu zit ze daar wel lekker schijnheilig de groep te interviewen en hen te vergelijken met een legendarische groep als Abba…🙄

Toen Maneskin won vorig jaar was het al duidelijk van dag 1 dat zij wel degelijk een echte live groep zijn. YouTube stond toen al vol met concertmateriaal…

Servie en Armenie gaan niet eens punten geven aan Oekraine.

Voor mij mag elk land dat geen 12 punten aan Oekraine geeft, de komende tien jaar uitgesloten worden.

Het is belangrijk da Europa een vuist maakt!
Ja, want we hebben nog niet genoeg laten zien dat we samen achter Oekraïne staan zeker?

Laat zo'n wedstrijd een wedstrijd blijven aub. Men heeft in 2016 al laten zien achter Oekraïne te staan, dat hoeft absoluut geen tweede keer te gebeuren.

We staan alvast in de finale. Ik vind het liedje en de zang dit jaar, zeker niet slecht, dus terecht door naar de finale, maar we gaan het dit jaar niet winnen. :tongue:

We staan alvast in de finale. Ik vind het liedje en de zang dit jaar, zeker niet slecht, dus terecht door naar de finale, maar we gaan het dit jaar niet winnen. :tongue:
Het is al geleden van 1986, en het kan nog wel een tijdje duren. Soms hebben we wel eens goede inzendingen. Loic Nottet vond ik persoonlijk erg goed indertijd. Blanche maakte ook wel een kans en had een goed resultaat.

Maar voor dit jaar zal het niet zijn. Ik denk persoonlijk dat het doel al gehaald is, en dat is de finale. Veel meer zit er volgens mij (en ook volgens de bookies) niet in, maar dat is geen drama natuurlijk. We halen niet elk jaar de finale.

Volgens de bookies zullen we toch redelijk ver vanonder eindigen, mogelijk zelfs laatste. Veel zal afhangen van de performance voor de jury. Als de zang en de act kwalitatief is, zullen we het daarvan moeten hebben. Loopt het daar mis, dan zijn we een kanshebber voor één van de laatste plaatsen, want van televoting gaan we het niet moeten hebben.

Op dit moment Sam Ryder als topfavoriet bij de jury bij de bookies, dus Oekraïne zal misschien pas winnen na de televoting. Maar bij de televoting wordt overduidelijk Oekraïne verwacht. Moldavië zou heel slecht bij de jury bijvoorbeeld kunnen doen, maar bij de televoting fors kunnen klimmen.

De top 3 die ik verwacht:
1. Oekraïne
2. Italië
3. Verenigd Koninkrijk

Mijn top 10 (maar niet live gezien, spotify gewoon):
12: Oekraïne
10: Frankrijk
8: Italië
7: Spanje
6: Portugal
5: Servië
4: IJsland