Eurovision Song Contest 2022

Op dit moment Sam Ryder als topfavoriet bij de jury bij de bookies, dus Oekraïne zal misschien pas winnen na de televoting. Maar bij de televoting wordt overduidelijk Oekraïne verwacht. Moldavië zou heel slecht bij de jury bijvoorbeeld kunnen doen, maar bij de televoting fors kunnen klimmen.
Waar zie je dit?

Op Unibet is Oekraïne favoriet om te winnen met 1.34. Televoting zelfs maar 1.12. :ROFLMAO: Tsja, dan weet je het wel denk ik. Ik denk dat ik misschien hooguit wat optredens ga meepikken, maar voor de ontknoping ga ik wijselijk passen.

Tof ook voor de andere landen. Op voorhand al zo goed als zeker weten dat je totaal geen kans maakt, dan mag je eens meedoen.

Jammer van Georgië.

Ik vraag me af waar we waren geëindigd hadden we Camille met Vuurwerk en 80's act opgestuurd.

En wat doen ze indien Australië zou winnen?
Iedereen de oversteek?
(ik hoop van niet, want vind ik een draak van een nummer)
Ik vind het wel goed maar ik relate wel met de lyrics en ik vond Sheldon Riley geweldig in The Voice Australia.
Respect voor Nederland dat ze in het Nederlands zingen, nummer vind ik niet verkeerd maar ik vind haar zang maar zo-zo en die outfit maar meh-meh.
Zweden vind ik geweldig dit jaar mag van mij winnen... lyrics vind ik geweldig en, helaas, ook zeer relatable.

Maar het zal helaas wel Ukraine zijn, daarom morgenavond lekker gaan uiteten en drinken en de shitstorm lees ik Zondag wel.

Laatst bewerkt:
Zonet eens snel de landen die volgens Unibet favoriet zouden zijn + België kort bekeken op you tube.
Oekraine, Spanje, Italië, Verenigd Koningrijk, Zweden.
Belgische inzending vind ik prima, maar ik zie dit niet winnen, maar we maken ons niet belachelijk en dat vind ik al een overwinning op zich.
Verenigd Koningrijk vond ik de beste song, zanger heeft goede stem.
Oekraïne is speciaal, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken imho, het is modern en dan soort v folklore tegelijk...

Waar zie je dit?

Op Unibet is Oekraïne favoriet om te winnen met 1.34. Televoting zelfs maar 1.12. :ROFLMAO: Tsja, dan weet je het wel denk ik. Ik denk dat ik misschien hooguit wat optredens ga meepikken, maar voor de ontknoping ga ik wijselijk passen.

Tof ook voor de andere landen. Op voorhand al zo goed als zeker weten dat je totaal geen kans maakt, dan mag je eens meedoen.

Dit zijn de odds voor de jury.

Laatste is vaak wel al het geval geweest en toch redelijk al vaak gebeurd dat een grote favoriet het dan toch niet waarmaakte (Occidentali's Karma - Italië of Sergey Lazarov uit Rusland).

Laatst bewerkt:
Jammer van Georgië.

Ik vraag me af waar we waren geëindigd hadden we Camille met Vuurwerk en 80's act opgestuurd.

Georgië had hun maskers en kostuums achterwege moeten laten en moeten optreden als een gewone muziekband.
Die psychedelische touch is leuk gedaan…

Probleem is altijd dat van sommige liedjes het refrein wel catchy is zoals dat van Servië bijvoorbeeld. Het nummer hoor je 1 keer en was muzikaal te weinig. Heeft wel bepaalde act en mystiek. Maar het catxhy r refrein hoor je dan 5x ofzo tijdens de voting en dan blijft het wel hangen.
Door een of andere reden hoor ik dat liedje nu veel als ik door TikTok scroll , het heeft idd wel een zeer catchy refrein . Krijg het niet meteen uit mn hoofd . Biti strava 🤲

Volgens de bookies zullen we toch redelijk ver vanonder eindigen, mogelijk zelfs laatste. Veel zal afhangen van de performance voor de jury. Als de zang en de act kwalitatief is, zullen we het daarvan moeten hebben. Loopt het daar mis, dan zijn we een kanshebber voor één van de laatste plaatsen, want van televoting gaan we het niet moeten hebben.
Volgens de bookies hadden we de finale niet gehaald. (Fout) Volgens de bookies gaan we quasi laatste eindigen., allé ja 19de .. (Juist / Fout?)
Dat laatste kan zeker, maar ik kan geen 10 liedjes opnoemen die ik leuker / beter vind dan dat van België.

Natuurlijk is dit mijn "persoonlijke" smaak (misschien dat jij of anderen het oneens zijn met mij en dat is OK he!)

Ik had hem in tegenstelling tot de bookies alvast wel in de finale verwacht en ik verwacht dat hij eindigt in de middenmoot ipv helemaal achteraan. Misschien moet ik af en toe eens een gokje wagen. :tongue:

Belgische inzending vind ik prima, maar ik zie dit niet winnen, maar we maken ons niet belachelijk en dat vind ik al een overwinning op zich.
Verenigd Koningrijk vond ik de beste song, zanger heeft goede stem.
Oekraïne is speciaal, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken imho, het is modern en dan soort v folklore tegelijk...
Dit dus. Ik zou het jammer vinden als Oekraïne zou winnen zuiver omwille van de oorlog. T'is een wedstrijd geen politieke kwestie.
Verenigd Koningrijk vind ik zelf ook het beste en mag voor mij winnen.

Al is het songfestival nooit helemaal neutraal, dat zie je wanneer buurlanden op elkaar stemmen

Laatst bewerkt:
Jammer van Georgië.

Yep, zoals de act van Vuurwerk op de Ketnet Awards, dat zou echt wel winnaarsmateriaal zijn geweest :

Al betwijfel of die song wel gemogen zou hebben aangezien de sound er van een duidelijke sample is van The Veronicas

Niet dat ik wil beweren dat Regi het schaamteloos gepikt heeft, qua rechten zal dat uiteraard allemaal wel 100% in orde zijn, maar ik kan me voorstellen dat er binnen Eurosong wel bepaalde regels zijn ivm samples/covers.

Yep, zoals de act van Vuurwerk op de Ketnet Awards, dat zou echt wel winnaarsmateriaal zijn geweest :

Zelfs de zon stond al op het podium daar als decor :smile:

Ik denk sowieso wel dat Camille veel kans maakt om volgend jaar gekozen te worden als kandidaat.

Zelfs de zon stond al op het podium daar als decor :smile:

Ik denk sowieso wel dat Camille veel kans maakt om volgend jaar gekozen te worden als kandidaat.

Volgend jaar zouden er trouwens net zoals vroeger mss ook terug preselecties komen om te bepalen wie onze kandidaat wordt.

Volgend jaar zouden er trouwens net zoals vroeger mss ook terug preselecties komen om te bepalen wie onze kandidaat wordt.

Hmmm, leuk om naar te kijken, maar ik denk niet meteen dat dit onze kansen op een overwinning vergroot :shutup:
We hebben met die preselecties echt wel draken van nummers gekozen, zoals dat verschrikkelijke Mother.

Al betwijfel of die song wel gemogen zou hebben aangezien de sound er van een duidelijke sample is van The Veronicas

Niet dat ik wil beweren dat Regi het schaamteloos gepikt heeft, qua rechten zal dat uiteraard allemaal wel 100% in orde zijn, maar ik kan me voorstellen dat er binnen Eurosong wel bepaalde regels zijn ivm samples/covers.

Vuurwerk is wel een goed nummer en inderdaad eurosong-materiaal. Maar vergeet niet dat eurosong heel streng is: liedje max al max 3 minuten duren en qua omkadering/dansers/etc. is het allemaal heel beperkt. Dus Camille zou het dan toch vooral van haar solo act moeten hebben en ik weet niet of het dan nog zo goed/spectaculair zou zijn.

Geloof het of niet, maar het is nu de eerste keer dat ik dat nummer hoor en ik vind het ook voor Eurosong niet goed. Zou inderdaad al enorm in moeten worden gesnoeid. En qua vuurwerk was Fuego van Cyprus een paar jaar geleden dan toch beter voor die setting, en dat werd uiteindelijk tweede. :p

Terug
Bovenaan