Eurovision Song Contest 2023

Israel schoon madam damn :oops:
FXjGGwhX0AEqHON

Mijn top 10:

12 Finland
10 Zweden
8 Spanje
7 Tsjechië
6 Moldavië
5 Noorwegen
4 Armenië
3 Israël
2 Australië
1 Servië

Voorspelling:

12 Zweden
10 Finland
8 Israël
7 Noorwegen
6 Oostenrijk
5 Kroatië
4 Australië
3 Oekraïne
2 België
1 Frankrijk

Als ik afga van de social media barometer qua likes en interactions zijn dit de toplanden: Finland, Noorwegen, Zweden, Israël, Italië, Kroatië

België zit er nog wel kort achter.

Die 12 punten van elk land, dat komt dan van een vakjury of van de inwoners? En die public vote met die enorme cijfers de laatste jaren, dat is dan rest of the world?

Ik heb Eurovision al jaren niet meer gezien, dus ik ben niet mee.

Pff, dat ze maar rap aan de punten beginnen, want dit gaat van kwaad naar erger.
Ik blijf het zeggen: de editie in Rotterdam was by far de beste georganiseerde Eurovision. Geen enkel moment verveelde, zelfs niet de wachtmomenten.
Hun beeldregie was ook top, terwijl ik misschien van de BBC nog wel beter verwacht had.

Die 12 punten van elk land, dat komt dan van een vakjury of van de inwoners? En die public vote met die enorme cijfers de laatste jaren, dat is dan rest of the world?

ze krijgen 2x 12 punten , een keer van jury en een keer van het publiek . Rest of the world is iets nieuws

Ze zullen het seffens nog wel eens uitleggen, maar de punten die spoke persons geven, zijn de stemmen per land van de jury.

Die grote getallen zijn de televote stemmen. Ieder land heeft daar ook weer het gebruikelijke aantal punten tot 12 maar nu hebben ze daar, om sneller en spannend te zijn, een optelsom van gemaakt.

De stemmen van de rest van de wereld tellen mee als 1 land.

Ik vrees dat we nog een half uur ofzo moeten wachten... Lijnen zijn nog open en het 'tellen van de punten' moet zelfs nog beginnen.
Volgens de timing van de rehearsals/juryshow gisteren zou de winnaar om 1 am onze tijd moeten optreden.

Terug
Bovenaan