FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand dat van die gedubbelde eens in mensentaal uitleggen en wat het verschil is met de andere wedstrijden, ik ben niet mee denk ik?

Max kan zich na die herstart ook gewoon vol risico naar de binnenkant van de bocht gooien hé, worst case crashen ze dan maar. Achteraf gezien had Hamilton daar beter vroeg ingestuurd zodat niemand de race eindigde. Was alleszins slimmer en beter geweest dan deze Redbull gesponserde FIA uitkomst..

Ja die SC kan gebeuren hè.
Dan zat hij dat laatste duel ook op nieuwere banden.

Red bull heeft wel minder te verliezen en kan gewoon gokken en hopen, maar toch
Dus in het vervolg moeten ze rekening houden met mogelijke safety cars? Komaan.
Nee, Mercedes doet hier niets verkeerd.

Ja, ALLE lapped cars, niet diegene die toevallig tussen de eerste twee zitten

Probleem met FIA regels is dat ze ook zo vaag zijn als iets en dat de race director quasi zijn goesting kan doen.

"If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW
OVERTAKE" has been sent to all teams Competitors via the official messaging system, any cars
that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the
safety car."

This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the
lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car
was deployed.

Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed
around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take up
position at the back of the line of cars behind the safety car. Whilst they are overtaking, and in
order to ensure this may be carried out safely, the cars on the lead lap must always stay on the
racing line unless deviating from it is unavoidable. Unless the clerk of the course considers the
presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the
safety car will return to the pits at the end of the following lap.

If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message
"OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all teams Competitors via the official
messaging system.

Masi heeft er nu bij verzonnen dat er enkele lapped cars mogen passeren en enkele niet....

Staat nergens in de regels dat Masi dat niet mag doen. Staat nergens in de regels dat Masi dat mag doen.

Mercedes en Red Bull hebben dit jaar veel tijd en mensen in hun 2021 wagen gestoken.

Ferrari (en nog andere teams) heeft dit seizoen met hun SF-1000 gereden en vrijwel niets geupdate en heel het jaar voor 2022 wagen gewerkt.

Dus om te zeggen dat Mercedes hem volgend jaar weer gaat pakken wil ik wel eens zien.

De FIA mag toch eens serieus hun reglementen herbijken en andere race director aanstellen.
Dit seizoen toch teveel discussie daarover geweest. Mag allemaal simpeler, duidelijker en eerlijker.

Max kan zich na die herstart ook gewoon vol risico naar de binnenkant van de bocht gooien hé, worst case crashen ze dan maar. Achteraf gezien had Hamilton daar beter vroeg ingestuurd zodat niemand de race eindigde. Was alleszins slimmer en beter geweest dan deze Redbull gesponserde FIA uitkomst..
Eerlijk? Hamilton had oude versleten banden. Whatever hij deed, na die safetycar wist hij dat hij een vogel voor de kat was. 0% kans dat hij Max nog achter zich kon houden. En crashen? Dan was Max zowiezo kampioen. (9x vs 8x winst) Dit is gewoon brute pech. Qua timing kan dit tellen.

niet alleen dat, normaal moeten die wagens dan ook eerst weer aansluiten vóór ze de SC binnen halen.
Dat doen ze toch nooit? In het begin toen ze dat ontdubbelen deden maar dan duurden de SC's 10 rondes. Hoop en al een halve ronde vrij voor de rest terug losgelaten werd.

Ik moet wel zeggen dat achteraf gezien dat ik niet denk dat Merc veel anders had kunnen doen, zoals ze zelf zeiden de kans om positie te verliezen was te groot. Zelf op het einde met die safety car was de kans groot dat Merc het nog ging halen, 't was enkel door die bepaalde backmarkers terug in positie te zetten (op een rare manier) dat ze nog een rondje konden racen. Net geen RB fanservice denk ik.

Ik vind op race-kwaliteiten dat Hamiton dit seizoen toch de verdiende winnaar was. Prachtige nek-aan-nek racing gezien met hem, terwijl het bij Max vooral uitdewegofikrijueraf was met weinig respect voor de andere coureur.

Kan iemand dat van die gedubbelde eens in mensentaal uitleggen en wat het verschil is met de andere wedstrijden, ik ben niet mee denk ik?

Normaal KAN de racedirecteur beslissen om de gedubbelden te laten passeren/ te ontdubbelen. Dan zijn de gedubbelden niet meer in de weg van de rest.

De racedirecteur (Michael Masi) hoeft dat niet te doen. Hij heeft de mogelijkheid.

Wat er wel nieuw was deze keer, is dat de racedirecteur de gedubbelden die voor Verstappen zat doorliet en de andere achter Verstappen niet.

Toch misschien eens die regels herzien, want dit sloeg uiteraard nergens op.

Wereldkampioen worden omdat 1 of andere prutser tegen de muur rijdt.
Dat is gewoon F1 hé... Je wordt niet WK door 1 race maar de combo van alle races.
Dan kan je ook terug beginnen over de hoere sjaans die Ham had in Imola.

Er gebeuren altijd zaken in een race die uw race beïnvloeden. Latifi heeft daar geen groter aandeel in dan een ander.

Een crash zo kort voor het einde is meestal een finish achter de safetycar, vooral omdat het ontdubbelen tijd kost. Dat wist Mercedes ook, en de beslissing om niet te pitten, zal mede daardoor genomen zijn, dat dan maar een deel van de wagens zich mag ontdubbelen zodat de show kan doorgaan, levert mooie beelden op, maar laat toch een wrange smaak na.

Probleem met FIA regels is dat ze ook zo vaag zijn als iets en dat de race director quasi zijn goesting kan doen.

Masi heeft er nu bij verzonnen dat er enkele lapped cars mogen passeren en enkele niet....

Staat nergens in de regels dat Masi dat niet mag doen. Staat nergens in de regels dat Masi dat mag doen.
Mja, als ik die regels lees is het toch ofwel alle auto’s of geen enkele. Zou me niet verbazen als Merc hier verder mee gaat

En dat zit gans de wereld te zeggen van Mercedes Fia
Dit is nu wel de kop ingedrukt
En geen klein beetje.
Ik zeg al sinds geruime tijd dat Max meer mag dan iemand anders, en daar blijf ik bij. Deze Safety Car procedure is helemaal niet volgens de regels verlopen. En SC procedure eindigt pas wanneer ALLE gedubbelden zich ontdubbelt hebben en terug achteraan aansluiten. Pas dan gaat de Safety Car aan de kant en komt de groene vlag uit. Dat is vandaag niet gebeurd.
Eigenlijk deed Masi Red Bull een plezier door te zeggen dat de gedubbelden zich niet mochten ontdubbelen. Dat was ook niet echt volgens de reglementen maar het gaf Max tenminste nog een groene vlag om gebruik te maken van zijn nieuwe banden. Met 5 wagens tussen hen in zou het niet veel opgeleverd hebben denk ik, maar hij had tenminste nog een groene vlag gehad. Na klachten van Horner (weeral...) plooide Masi dan toch (ook weeral...) en kreeg Max alle voordeel. Maar eigenlijk, volgens de regels, klopte dit alles voor geen meter. Ik weet niet of Mercedes zo ver zal gaan om dit voor de groene tafel te trekken, maar indien ze dat doen hebben ze volgens mij een heel sterke case.

Laatst bewerkt:
Jammer dat het op deze manier moest eindigen. Lewis zou echt de verdiende winnaar geweest zijn vandaag.
Op een heel seizoen verdient max het even hard maar vandaag echt wel lucky.
Masi kon met zijn beslissing op het einde gewoon kiezen wie WC werd en je kan er niets tegen doen.

Dat hij dan nog meteen zegt lapped cars can overtake ok, maar terugkomen op die beslissing..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan