FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat die racetrack aangelegd worden of is dat in de straten rond dat stadion van Miami?
Op de parking daarrond.
Eerst ging het gedeeltelijk op de straten rond het stadion zijn, maar dat vonden de inwoners niet zo leuk blijkbaar. Daarom dat het ook zo lang duurde.
Dus nu zal het quasi volledig op de parking zijn dacht ik.
Ze hebben daar al veel ervaring in the usa met racen op parkings in F1 :unsure:

gaat nog leuk worden: na FP1 gaan de wagens al in Parc Fermé. heb op 1 uur uw setup niet in orde, en uw race is al naar de zak.

Laatst bewerkt:
Maar ze houden wel nog eerst een gewone quali op vrijdag die elke voltijds werkende mens gaat missen, doen dan een korte race waar de topteams een paar extra punten krijgen (het gat met het middenveld was nog niet groot genoeg) en racen dan verder op zondag...

Ik wil het nog zien maar op het eerste zicht lijkt me dat ongeveer het slechtste sprint format dat je kan bedenken... 😐

Ja dit kan imo alleen maar werken als je in 1 van de sessies met een (deels) inverted grid gaat werken.

Maar ze houden wel nog eerst een gewone quali op vrijdag die elke voltijds werkende mens gaat missen, doen dan een korte race waar de topteams een paar extra punten krijgen (het gat met het middenveld was nog niet groot genoeg) en racen dan verder op zondag...
laat ons wel wezen: normaliter gaan Red Bull en Mercedes sowieso een boatload meer punten hebben dan de rest he, na 23 GP's. die extra 33 punten die ze hieraan dit jaar kunnen verdienen gaan daar op zich niet zo veel verschil in maken.
maar het kan wel zo zijn dat, doordat ze maar 1 uur voorbereiding krijgen, een Ferrari of een Mclaren beter zijn huiswerk klaar heeft, en zo te verrassen in de reguliere quali. als je de pech hebt dat 1 van uw wagens in FP1 een probleem heeft, dan ga je echt een serieuze achterstand hebben, heel het weekend.

Tiens, waarom dan nog practice 2 op zaterdag?
ze mogen wel nog een paar dingen aanpassen aan de remmen en de ophanging, om veiligheidsredenen. als het bvb op vijdag geregend heeft, kan dat wel nuttig zijn.

Vraag me vooral af hoe ze dat gaan doen met crashes op zaterdag. Die auto’s gaan toch sowieso al gehavender eruit komen na de sprint qualifying..

Je mag een wagen nog wel herstellen onder parc fermé, er wordt gewoon streng toegezien dat alles 1 op 1 vervangen wordt.

Je mag een wagen nog wel herstellen onder parc fermé, er wordt gewoon streng toegezien dat alles 1 op 1 vervangen wordt.
Ik had eerder het idee, met zo een sprint race wordt er echt geraced, ipv qualification op u eentje.

Als er eentje gaat crashen is het mogelijks moeilijk om de auto terug goed te krijgen voor zondag. En dat gaat mss ook nog wat met de budget cap te doen krijgen

Ik had eerder het idee, met zo een sprint race wordt er echt geraced, ipv qualification op u eentje.

Als er eentje gaat crashen is het mogelijks moeilijk om de auto terug goed te krijgen voor zondag. En dat gaat mss ook nog wat met de budget cap te doen krijgen
Dat zal nog wel meevallen denk ik. Op een dag krijgen ze 99% van de gecrashte wagens wel weer in orde. Zelfs als iemand in de training op zaterdagochtend een goei patat heeft is die wagen meestal weer hersteld een paar uur later voor de kwalificaties.

Verstappen zijn tikje in de ronde naar de grid in Hongarije vorig jaar hebben ze zelfs op een kwartier gerepareerd:
.

Ja, hangt af van crash he. Als Bottas/Russel op een zaterdag die crash hadden gehad, zie ik ze zondag niet rijden eerlijk gezegd? Nu, ze krijgen wel extra geld, misschien voor wat logistieke dingen ook.

nochtans, Tsunado had na zijn crash tijdens de qualifying in Imola ook veel schade aan die wagen, en is ook kunnen starten. ze hebben bij F1-teams geen DDT's in de garage werken he.

Wie gaat er nu "racen" tijdens die sprint race? Volgens mij wordt dat gewoon getaffel. Top 3 krijgt punten en de rest niet.

Ga je echt wagen aan een risicovolle inhaalmanoevre om van plaats 6 naar 5 te gaan als je de dag nadien nog een volle race hebt met stilstaande start om echte punten te halen? Ik zie er nog een paar toeren uitsteken om een plaats te verliezen zodat ze niet moeten starten aan de "slechte" kant

Die sprintraces gaan een flop zijn in mijn ogen. Eerste drie rondes beetje actie en dan siesta.

En de kwali's op een werkdag, wie bedenkt er dat nu?

Ik vind het wel moedig dat ze dit durven uit te testen maar het concept lijkt op niks.

Wie gaat er nu "racen" tijdens die sprint race? Volgens mij wordt dat gewoon getaffel. Top 3 krijgt punten en de rest niet.

Ga je echt wagen aan een risicovolle inhaalmanoevre om van plaats 6 naar 5 te gaan als je de dag nadien nog een volle race hebt met stilstaande start om echte punten te halen? Ik zie er nog een paar toeren uitsteken om een plaats te verliezen zodat ze niet moeten starten aan de "slechte" kant

Die sprintraces gaan een flop zijn in mijn ogen. Eerste drie rondes beetje actie en dan siesta.

En de kwali's op een werkdag, wie bedenkt er dat nu?

Ik vind het wel moedig dat ze dit durven uit te testen maar het concept lijkt op niks.
Omdat de eindstand van de sprintrace de grid bepaald van zondags?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan