FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het salaris van de piloten zit niet eens in de budget cap.
Dat hij een meerjarig contract wil, is logischer dan dat Bottas elk jaar een contract tekent voor 1 jaar. Beetje raar dat mensen een probleem hebben met het feit dat een top-F1-piloot zekerheid wilt.
En Russell... Waarom zou je bij het tekenen van je contract de deur open laten voor iemand die u (volgens de internet-experts zeker) in de weg ligt van uw doelstellingen. Hij tekent een contract waar hij zelf WK kan blijven worden he, niet eentje waarbij hij een ander die kans zou geven.
En als hij een sabattical zou nemen? Wat dan? Williams in t zak zetten om Russell in de Mercedes te stoppen, om die dan een jaar later op straat te zetten omdat Hamilton terug komt?

Nonsens.

Het salaris van de piloten zit niet eens in de budget cap.
Dat hij een meerjarig contract wil, is logischer dan dat Bottas elk jaar een contract tekent voor 1 jaar.

Als hij een 3-jarig contract wil zoals de geruchten gaan, wordt zijn salaris wel een probleem als die salary cap van 30miljoen er komt in 2023 (en dus ook invloed op de budget cap van mercedes als er over gegaan wordt). Ik denk dat het niet alleen de grootte van het salaris is, maar ook de lengte van dat nieuw contract waar zolang over gepalaverd moet worden. En het zoeken naar oplossingen via een of ander achterpoortje.
Hoewel ik het raar zou vinden dat hij nu zou stoppen zie ik het toch ook nog gebeuren. Die 8e titel is binnen handbereik, dus zou absurd zijn dat hij zou stoppen, maar ik heb ook beetje de indruk dat Hamilton zelf niet echt meer zin heeft om nog verder te doen. De uitdaging is de laatste jaren weg: Vettel en Ferrari leveren geen weerwerk meer, Red Bull en Verstappen zijn ook niet de tegenstander om een heel jaar top te zijn en voor een titel mee te doen, en sinds Rosberg heeft ie in eigen zijn team ook geen tegenstand meer. De zaterdag is het moeilijkste. Zet hij hem daar op de pole dan is het moeilijkste (bij wijze van spreken) dat hij op zondag moet doen een backmarker inhalen. En ik denk dat het hem ook wel knaagt dat velen hem niet als de allergrootste zien door dat Mercedes overwicht, ondanks dat de meeste statistieken dat toch wel bewijzen.

ik blijf dit soort shit toch maar bizar vinden. omwille van de dominantie is het niet, want zelfs zónder Hamilton ligt Mercedes enorm voor op de rest. voor ze beginnen blunderen zijn in Sakhir, lagen ze na een derde van de GP een halve ronde voor.
dus wil je een 7-voudig wereldkampioen die alle records breekt niet meer zien omwille van wat? omdat hij een mening heeft?
Ik kan gewoon al jaren niet op die zijn arrogant gezicht. daarom.

Aan ene kant is Hamilton mijn favoriete coureur dus wil ik hem wel zien winnen.
Aan de andere kant zou het wel leuk zijn keer iets nieuws te zien gebeuren.
Dus ben ik neutraal in of hij deelneemt dit seizoen of niet.

Ik zeg ondertussen al lang dat het mij niet zou verbazen moest die plots stoppen en zich focust op andere dingen waarmee hij zich bezighoudt.
Uiteindelijk clasht F1 met redelijk wat van zijn bezigheden: klimaat botst, mensenrechten/BLM/gelijkwaardigheid botst met F1 dat geen zak doet aan een Mazepin. Hij heeft zijn modemerken en zou gerust andere dingen kunnen ondernemen zonder zich te moeten vervelen.

ik blijf dit soort shit toch maar bizar vinden. omwille van de dominantie is het niet, want zelfs zónder Hamilton ligt Mercedes enorm voor op de rest. voor ze beginnen blunderen zijn in Sakhir, lagen ze na een derde van de GP een halve ronde voor.
dus wil je een 7-voudig wereldkampioen die alle records breekt niet meer zien omwille van wat? omdat hij een mening heeft?
Sakhir leek me nu niet representatief. Dat was gewoon een power circuit waar Mercedes altijd de bovenhand zou hebben.
Ergens heb ik het gevoel, of toch de hoop, dat Mercedes zonder Hamilton minder dominant zou zijn en de races dus boeiender. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor.

Anyway, ik hoop niet expliciet op een seizoen zonder Hamilton maar jammer zou ik het ook niet vinden.

Mwa, denk dat het veel fuss is voor niets tbh. Zonder F1 heeft Hamilton ‘minder’ draagvlak voor al het andere wat hij wil/kan doen. En dat zal hij ook wel weten..

Zelfs al hebben we allemaal iets van "hij tekent wel", het is toch nog spannender dan de meeste van zijn 7 kampioenschappen...

Ik zou het niet erg vinden. Zou het seizoen zonder twijfel spannender maken.
Of Bottas wint alles.
Of Verstappen wint alles.
Of de vervanger van Hamilton wint alles.

De spannendste races van 2020 waren door blunders van Mercedes, niet door afwezigheid van Hamilton.

Of Bottas wint alles.
Of Verstappen wint alles.
Of de vervanger van Hamilton wint alles.

De spannendste races van 2020 waren door blunders van Mercedes, niet door afwezigheid van Hamilton.
Waarom zou 1 van die 3 bij afwezigheid van Lewis plots alles beginnen te domineren? Dat is toch helemaal niet logisch?

Nu wint Lewis alles omdat hij én de beste auto heeft én een paar klassen beter is dan Bottas.

Nee, het zou dan volgens mij gewoon eerder spannend worden met strijd tussen Bottas en Russel (als die Lewis zou vervangen) en daar heel kortbij Verstappen en Perez. Als je ziet hoe dicht Max nu bij Bottas is geëindigd, niets wijst er toch op dat Bottas plots alles zou gaan winnen?

Waarom zou 1 van die 3 bij afwezigheid van Lewis plots alles beginnen te domineren? Dat is toch helemaal niet logisch?

Nu wint Lewis alles omdat hij én de beste auto heeft én een paar klassen beter is dan Bottas.

Nee, het zou dan volgens mij gewoon eerder spannend worden met strijd tussen Bottas en Russel (als die Lewis zou vervangen) en daar heel kortbij Verstappen en Perez. Als je ziet hoe dicht Max nu bij Bottas is geëindigd, niets wijst er toch op dat Bottas plots alles zou gaan winnen?
Ik denk wel dat Bottas iets betere resultaten zal halen, tenzij de vervanger van Hamilton rap de eerste plaats in het team zou opeisen (nu ja, vervanger van Hamilton, ik ga er wel van uit dat Hamilton nog gewoon in die auto gaat zitten). Met Hamilton naast zich heeft Bottas wel af en toe een nadeel gehad van de slechtere strategie te krijgen, als verdediging tegen onder andere Verstappen. Als Hamilton niet meer meedoet gaan ze mogelijk Bottas meer laten vechten voor een beter resultaat in plaats van ervoor te zorgen dat ie kost wat kost voor Verstappen op de baan rijdt.

Ik heb de indruk dat ze hem vaak te vroeg hebben laten pitten, om voor Verstappen te kunnen blijven. Intussen kon Hamilton profiteren van een langere 1e stint om zo een meer optimale GP te kunnen afmalen.

Maar niet dat ik verwacht dat Bottas ineens zomaar zou domineren zoals Hamilton dat deed. Het zou inderdaad een pak spannender worden, tenzij Russell nóg beter en volwassener is dan ik vermoed (in de veronderstelling dat Russell dan in die Mercedes kruipt uiteraard).

Mercedes is gewoon überdominant. dat kan je echt niet ontkennen hoor, en de wagens zijn nauwelijks veranderd tov vorig jaar.
Zet bvb Russel in de plaats van Hamilton, en die verliest enkel van zichzelf. Tenzij Mercedes Bottas voor trekt omdat hij meer ervaring heeft.

en stel dat Red Bull de dominante wagen heeft... Verstappen heeft al 3 teamgenoten kapot gereden. ik zie geen reden waarom Perez hem ineens iets in de weg gaat leggen, als Ricciardo dat ook niet gelukt is.

allez, je moet realistisch blijven he: elke normaal verlopen GP in 2020 was het resultaat Hamilton - Bottas - Verstappen. waarom het dan niet logisch zou zijn dat het dit jaar (met ik herhaal: bijna identieke wagens) hetzelfde zou zijn, snap ik niet?

Mercedes is gewoon überdominant. dat kan je echt niet ontkennen hoor, en de wagens zijn nauwelijks veranderd tov vorig jaar.
Zet bvb Russel in de plaats van Hamilton, en die verliest enkel van zichzelf. Tenzij Mercedes Bottas voor trekt omdat hij meer ervaring heeft.

en stel dat Red Bull de dominante wagen heeft... Verstappen heeft al 3 teamgenoten kapot gereden. ik zie geen reden waarom Perez hem ineens iets in de weg gaat leggen, als Ricciardo dat ook niet gelukt is.

allez, je moet realistisch blijven he: elke normaal verlopen GP in 2020 was het resultaat Hamilton - Bottas - Verstappen. waarom het dan niet logisch zou zijn dat het dit jaar (met ik herhaal: bijna identieke wagens) hetzelfde zou zijn, snap ik niet?
Ik ontken nergens dat Mercedes dominant is hé, integendeel.

Maar Bottas en Max hebben vaak ook gewoon haasje over gespeeld, het verschil tss Lewis en Bottas was veel groter dan het verschil tss Bottas en Max. Waarom zou dat verschil nu plots wel van de orde Lewis - Max zijn? Idem voor Russel, het zou mij verwonderen dat die plots Lewis-achtig dominant zou zijn. Hence, Russel-Bottas-Max zouden imo veel dichter op elkaar zitten. En wellich met Perez daar toch ook dichter bij dan Albon in 2020.

Is er eigenlijk ondertussen al duidelijkheid hoe het zit met uitzendrechten in België. Volgens de officiële site heeft enkel RTBF de broadcast rechten, en telenet just de Race Highlights & Belgian GP. Hun nieuwe PlaySports Open kanaal vermeld ook dat ze daar F1 zullen op tonen.

Zou Telenet dan de F1 coverage uit het betalende PlaySports halen?
Ik heb zelf F1TV, maar men ouders hebben PlaySports grotendeels voor NL commentaar bij F1 met het gemak op hun TV. Als ze daar F1 uithalen, zie ik ze niet meer betalen voor PlaySports.

r3oJS4w.jpg

:LOL:

Is er eigenlijk ondertussen al duidelijkheid hoe het zit met uitzendrechten in België. Volgens de officiële site heeft enkel RTBF de broadcast rechten, en telenet just de Race Highlights & Belgian GP. Hun nieuwe PlaySports Open kanaal vermeld ook dat ze daar F1 zullen op tonen.

Zou Telenet dan de F1 coverage uit het betalende PlaySports halen?
Ik heb zelf F1TV, maar men ouders hebben PlaySports grotendeels voor NL commentaar bij F1 met het gemak op hun TV. Als ze daar F1 uithalen, zie ik ze niet meer betalen voor PlaySports.
Ik betwijfel het, ze hebben het over een selectie van wedstrijden. Denk niet dat ze elke quali en race gaan uitzenden. Wsl enkel de GP van België plus highlights van de races

Wrs gaan ze het zo doen: een PL match + Tennis. Eens een weekend een F1 race + PL match, enz...
Goed voor de random kijker, maar wil je alles volgen niet. JPL zit er al niet bij. Alle Eleven rechten dus niet.

@RaZoR be ik heb vorige week contact gehad via messenger (play sports), en ze hebben de rechten nog altijd zei men

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan