Saaie race, maar ik heb er toch van genoten. Ik heb er al slechtere gezien.
Toch weer een straffe prestatie van Lewis. Wat hij na die SC uit zijn mouw schudde was toch weer fenomenaal. Hij toont vandaag opnieuw dat hij nog steeds de referentie is.
Spijtig voor Max dat zijn snelste ronde afgenomen is. Zeker indien wat hij zegt (over het feit dat volgens hem track limits in bocht 14 niet zouden tellen) klopt. Ik heb toch zo een beetje de indruk dat ze bij de FIA nogal de pik hebben op Max. Vorige keer mocht Lewis de halve race lang de track limits aan zijn laars lappen zonder enig commentaar. Toen Max het ook een keer deed veranderden ze plots hun mening over het al dan niet toepassen van track limits in die bepaalde bocht. Nogal een vreemde reactie toen.
En dan Mazepin nog. Toch weer een dieptepunt voor de F1 hoor. Ze zijn daar echt veel te soepel bij het toekennen van hun super licenties. Waarom geven ze in godsnaam zo een licentie na een bepaald aantal rondjes. Waarom moet je er geen prestaties voor laten zien ? Bijvoorbeeld eerst kampioen worden in F1, F Nippon of Indy car vooraleer je F1 mag rijden ? Dan is dat direct gedaan met van die piloten als Mazepin.