FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hulde aan Red Bull om toch dat ene punt proberen binnen te halen op plek 2. 1 fout bij de pit stop en ze waren plek 2 kwijt.
ze reden vóór de pitstops telkens met nog genoeg marge op hun achtervolger - pitstop ingerekend.
als er daar effectief een risico is dat ze mits een foutje die plaats kwijt spelen, maken ze die extra stop niet.
en als je die gratis pitstop maakt, puur voor het snelste rondje, ga je niet echt risico's nemen in die stop. ook doen ze het bij Red Bull dan in 1.9s

Toch vreemde strategie voor Perez.
Nog sterk van Ricciardo en Alonso.

Niet heel veel te zien deze race.

Toen Hamilton bij Perez ging klagen over blue flag... :baard:

En nu Spanje zzzzz

Mazepin die de raceleider er bijna afrijft en 1min achter Mick eindigt.:wallbash::wallbash:

M’n, Max zegt dat er volgens hem geen track limits waren op turn 14, maar nu zeggen ze net dat deze vanmorgen is toegevoegd.

Echt weer typisch. Had Max exact dezelfde ronde gereden 10 ronden ervoor had er niks gezegd geweest over track limits en telde die lap gewoon...

Echt weer typisch. Had Max exact dezelfde ronde gereden 10 ronden ervoor had er niks gezegd geweest over track limits en telde die lap gewoon...
Dat is zever.
Als je de tracklimits niet respecteert, zal je een waarschuwing krijgen, enkel als je tijdens een snelste ronde over de rand gaat, zal je tijd afgenomen worden, dat is voor iedereen zo.
En als er nog zaken aangepast worden voor de race, wordt dat besproken tijdens de rijdersbriefing, Verstappen en zijn team hadden dat moeten weten.

Saaie race, maar ik heb er toch van genoten. Ik heb er al slechtere gezien.

Toch weer een straffe prestatie van Lewis. Wat hij na die SC uit zijn mouw schudde was toch weer fenomenaal. Hij toont vandaag opnieuw dat hij nog steeds de referentie is.

Spijtig voor Max dat zijn snelste ronde afgenomen is. Zeker indien wat hij zegt (over het feit dat volgens hem track limits in bocht 14 niet zouden tellen) klopt. Ik heb toch zo een beetje de indruk dat ze bij de FIA nogal de pik hebben op Max. Vorige keer mocht Lewis de halve race lang de track limits aan zijn laars lappen zonder enig commentaar. Toen Max het ook een keer deed veranderden ze plots hun mening over het al dan niet toepassen van track limits in die bepaalde bocht. Nogal een vreemde reactie toen.

En dan Mazepin nog. Toch weer een dieptepunt voor de F1 hoor. Ze zijn daar echt veel te soepel bij het toekennen van hun super licenties. Waarom geven ze in godsnaam zo een licentie na een bepaald aantal rondjes. Waarom moet je er geen prestaties voor laten zien ? Bijvoorbeeld eerst kampioen worden in F1, F Nippon of Indy car vooraleer je F1 mag rijden ? Dan is dat direct gedaan met van die piloten als Mazepin.

Toch weer een straffe prestatie van Lewis. Wat hij na die SC uit zijn mouw schudde was toch weer fenomenaal. Hij toont vandaag opnieuw dat hij nog steeds de referentie is..
Dat ie aan het slapen was tijdens de SC?

En ja, het is een schande voor de sport dat knuppels als Mazepin in f1 rijden.

En dan Mazepin nog. Toch weer een dieptepunt voor de F1 hoor. Ze zijn daar echt veel te soepel bij het toekennen van hun super licenties. Waarom geven ze in godsnaam zo een licentie na een bepaald aantal rondjes. Waarom moet je er geen prestaties voor laten zien ? Bijvoorbeeld eerst kampioen worden in F1, F Nippon of Indy car vooraleer je F1 mag rijden ? Dan is dat direct gedaan met van die piloten als Mazepin.
ehm, je moet effectief resultaten behalen in de lagere klassen om een superlicentie te halen, tegenwoordig. de tijden van 300km testen in een F1 zijn al even voorbij.

Spijtig voor Max dat zijn snelste ronde afgenomen is. Zeker indien wat hij zegt (over het feit dat volgens hem track limits in bocht 14 niet zouden tellen) klopt. Ik heb toch zo een beetje de indruk dat ze bij de FIA nogal de pik hebben op Max. Vorige keer mocht Lewis de halve race lang de track limits aan zijn laars lappen zonder enig commentaar. Toen Max het ook een keer deed veranderden ze plots hun mening over het al dan niet toepassen van track limits in die bepaalde bocht. Nogal een vreemde reactie toen.
Ik heb vooral de indruk dat Mercedes tot in het kleinste detail luistert en analyseert wat er in die driver meetings wordt gezegd. En dat RedBull daar wat met een half oor ligt te luisteren.
Track limits 14 zijn vanmorgen aangepast en meegedeeld.

Die aanpassing tijdens de vorige race trok op niks. Maar kwam door het feit dat RedBull erover is gaan klagen denk ik. Maar eigenlijk was het duidelijk dat wat Lewis deed gewoon mocht.

ehm, je moet effectief resultaten behalen in de lagere klassen om een superlicentie te halen, tegenwoordig. de tijden van 300km testen in een F1 zijn al even voorbij.
Ah ok, wist ik niet. Maar blijkbaar zijn de gevraagde resultaten niet moeilijk genoeg te behalen. Ik denk dat we ondertussen wel allemaal gezien hebben dat Mazepin geen meerwaarde is voor de F1.
In Amerika is ene Colton Herta blijkbaar de nieuwste wonderboy en volgens Mario Andretti is er toch iets serieus mis met de F1 indien Mazepin een superlicentie kan behalen en Colton niet.

Misschien willen ze dat simuleren. Maar ik wil piloten zien die met het mes tussen de tanden rijden. Die op de limiet rijden. En dan ga je er soms al eens over. Liever dat dan zien dat de piloten altijd een veiligheidsmarge inbouwen om toch maar krampachtig binnen de lijnen te blijven.
Ik denk dat het nogal een shitshow zou worden eerlijk gezegd.

Gewoon duidelijke regels zonder uitzonderingen.

Als die ronde goedgekeurd wordt dan gaat Mercedes sowieso klacht indienen. Dan weer wachten op die beslissing. De race erna doet Hamilton iets gelijkaardigs, maar toch net anders... Het hek nog eens van de dam.

Gewoon eenduidige regels die op één manier te interpreteren zijn.

Ne ronde met een fout in mag toch ook nooit gezien worden als de ultieme ronde van het weekend?

Maar eigenlijk gewoon weg met asfalt uitloopstroken.

Saaie race, maar ik heb er toch van genoten. Ik heb er al slechtere gezien.

Toch weer een straffe prestatie van Lewis. Wat hij na die SC uit zijn mouw schudde was toch weer fenomenaal. Hij toont vandaag opnieuw dat hij nog steeds de referentie is.

Tis nu ook niet dat Mazepin niks gedaan heeft in F2 en GP3. Denk dat de meesten wel verrast zijn dat het verschil zo groot is tussen Mick en hem.

Er rijden wel een paar vooraan zonder titel in de beloftereeksen (F2, F3,...). Verstappen, Perez,...

Ik heb vooral de indruk dat Mercedes tot in het kleinste detail luistert en analyseert wat er in die driver meetings wordt gezegd. En dat RedBull daar wat met een half oor ligt te luisteren.
Track limits 14 zijn vanmorgen aangepast en meegedeeld.

Die aanpassing tijdens de vorige race trok op niks. Maar kwam door het feit dat RedBull erover is gaan klagen denk ik. Maar eigenlijk was het duidelijk dat wat Lewis deed gewoon mocht.
Lewis heeft vorige keer niks verkeerd gedaan. Dat heb ik ook niet beweerd.
En inderdaad, het is Max en Red Bull hun eigen schuld dat ze niet wisten dat de track limits voor turn 14 vanmorgen aangepast zijn.
Ik haalde enkel aan dat ze bij de FIA wel echt met een vergrootglas naar de acties van Max kijken. Dat viel me gewoon op.

Over die track limits... wat ne bullshit zeg. Oftewel pas je het altijd en overal toe, oftewel nergens en nooit.

Tis nu ook niet dat Mazepin niks gedaan heeft in F2 en GP3. Denk dat de meesten wel verrast zijn dat het verschil zo groot is tussen Mick en hem.
Ik ben eerlijk gezegd ook verrast door dat verschil. Ik kijk belange niet elke F2 race, maar ik heb Nikita toch wel een paar keer in gevecht gezien met Mick. Het gat tussen de 2 verrast mij dus ook wel.

Er rijden wel een paar vooraan zonder titel in de beloftereeksen (F2, F3,...). Verstappen, Perez,...
Dat klopt. Verstappen zou wel een titel gehaald hebben indien hij langer in de beloftenreeksen was gebleven. Daar ben ik wel van overtuigd. Hij is ook wel zeer vroeg naar de F1 gegaan.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze dat zo niet gewoon doen. Het is niet dat er een te kort is aan piloten die F1 willen rijden hé. Er is een groot te kort aan zitjes, dat wel.
Van mij mogen piloten die nog geen titel gehaald hebben in een beloftenreeks best 3de piloot zijn van een F1 team. Op die manier zouden ze dan toch eens een FP kunnen rijden en heel misschien eens een GP invallen. Maar om ze echt week na week aan de start te zien staan zou gewoon verboden moeten zijn.

Tis nu ook niet dat Mazepin niks gedaan heeft in F2 en GP3
Kijk toch maar eens naar zijn Wiki pagina...
Dat iemand met zo een results in FR2.0 en F3 nog kansen krijgt...

Uiteindelijk heb je zoveel meer ervaring dan de rest in die feeder series dat het wel eens lukt.

Ik ben eerlijk gezegd ook verrast door dat verschil. Ik kijk belange niet elke F2 race, maar ik heb Nikita toch wel een paar keer in gevecht gezien met Mick. Het gat tussen de 2 verrast mij dus ook wel.

Dat klopt. Verstappen zou wel een titel gehaald hebben indien hij langer in de beloftenreeksen was gebleven. Daar ben ik wel van overtuigd. Hij is ook wel zeer vroeg naar de F1 gegaan.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze dat zo niet gewoon doen. Het is niet dat er een te kort is aan piloten die F1 willen rijden hé. Er is een groot te kort aan zitjes, dat wel.
Van mij mogen piloten die nog geen titel gehaald hebben in een beloftenreeks best 3de piloot zijn van een F1 team. Op die manier zouden ze dan toch eens een FP kunnen rijden en heel misschien eens een GP invallen. Maar om ze echt week na week aan de start te zien staan zou gewoon verboden moeten zijn.

Als je Mazepin nu ziet rijden, denk ik dat hij gewoon op atletisch vlak niet het niveau haalt van de F1. Rare spins, concentratiefouten,...
Ook geen teamgenoot die tips kan geven maar dan moet hij aan zijn pa klagen voor een ervaren testpiloot of tweede piloot :p.

Ik verwacht dat Mick Schumacher een veel professionelere begeleiding heeft tegenover Mazepin.

Er is geen tekort aan goeie piloten.
Er is een tekort aan financiële middelen :p.

Zou nog een grappig idee zijn voor de sprintraces. Laat de reserverijders de zaterdag rijden en zondag het reguliere team. Heb je dubbel zoveel rijders in de F1 voor hetzelfde aantal teams. Haas kan dan tenminste 1 ervaren piloot vinden samen met één talent en twee paydrivers hebben voor de boel te financieren :p.

Ah ok, wist ik niet. Maar blijkbaar zijn de gevraagde resultaten niet moeilijk genoeg te behalen. Ik denk dat we ondertussen wel allemaal gezien hebben dat Mazepin geen meerwaarde is voor de F1.
In Amerika is ene Colton Herta blijkbaar de nieuwste wonderboy en volgens Mario Andretti is er toch iets serieus mis met de F1 indien Mazepin een superlicentie kan behalen en Colton niet.
tgoh ja, Colton Herta kan zeker wel een superlicentie halen he. Je moet 40 punten scoren over 3 (door corona 4) jaar.
Indycar top 3 krijgt 40 - 30 - 20 punten. (ok in GP2 krijgen ze alledrie 40 punten, maar da's dan ook FIA-sanctioned). Maw: als Herta amper even goed doet als vorig jaar (3de) heeft hij een superlicentie voor F1. (blijkbaar heeft hij amper 4 punten te kort zelfs, dan moet hij zelfs maar 7de eindigen. en met dat hij al een race gewonnen heeft, lijkt het dus wel goed te komen)

Maar Joseph Newgarden heeft er de voorbije 3 jaar bijna 2 superlicenties bijeen gereden, en geraakt ook niet in F1. ondanks een Amerikaans team.

Andretti kan dan wel lullen wat hij wilt over de F1, maar de superlicentie lijkt mij niet de reden dat de Amerikaantjes niet in F1 geraken.

Wat is volgens jou dan wel de reden dat de Amerikaantjes niet in de F1 geraken ? Te weinig geld ? Te weinig talent ? Nog iets anders ?

In elk geval lijkt het mij er op dat iedereen een super licentie kan halen. Als je maar lang genoeg in een opstapklasse kan rijden sprokkel je uiteindelijk wel genoeg punten bij elkaar. Dat klopt niet. Daar zouden ze iets aan moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan