FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerlijk gezegd verschiet ik helemaal niet van Stroll vs Vettel...
Oppassen met wat je zegt. Ik heb op 9 lives ooit gezegd dat Vettel toch niet van hetzelfde niveau is dan Hamilton en ik kreeg direct de hele Vettel fanclub op mijn dak. Gij komt hier eventjes vertellen dat Vettel zelfs niet van het niveau van Stroll is, Stroll was amper 2 jaar geleden de pispaal van de F1 :D
Btw... ik geef je wel gelijk hoor. Ik verschiet ook niet van Stroll vs Vettel....

Straf van Lewis vandaag. Het is toch echt gene gewone zunne. Je kan nu toch niet meer zeggen dat het alleen aan de auto ligt. Bottas staat op P8.
Mooi om Perez voor Max te zien staan. Max kon er wel niet echt mee lachen had ik de indruk. Morgen zal die zo snel mogelijk voorbij Perez willen om zijn nr1 status in het team terug op te eisen.
Spijtig voor Lando. Wel serieus onder de indruk van dat manneke. Ik heb Ricciardo altijd als 1 van de beste F1 piloten aangeschreven en voorlopig kan die bijlange nog niet mee met Lando. Het is wel nog heel vroeg op het seizoen. Geef Ricciardo nog maar wat tijd bij McLaren. Komt goed.
Voor de rest ook heel straf van Ocon. Had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht. Van Sainz dan weer wel. Ik begrijp echt niet wat ze bij Ferrari in Sainz gezien hebben. Ik zou gekozen hebben voor Riccardo, Norris, Perez of Hulkenberg. Niet voor Sainz in elk geval.

Lol, ge leest hier nogal wat.

Sainz legde Leclerc in Bahrein het vuur aan de schenen van Leclerc in alle FP's en was sneller in Q1 en Q2, in Q3 niet maar IIRC maakte die daar ook een klein foutje. In de race eindigt hij maar op minder dan 8 seconden van Leclerc. Dat is een héél sterk Ferrari debuut lijkt me

Sainz is niet slecht hé, begrijp me niet verkeerd. Hij is zeker F1 waardig. Maar ik vind het toch een vreemde keuze. Je hett vorig jaar Norris en Sainz met een McLaren zien rijden. Indien jij een team manager zou zijn en je zou 1 van die 2 onder contract moeten leggen, zou jij voor Sainz gaan ? Ik niet. Ik zou voor Lando kiezen. Volgens mij jan die nog veel meer progressie maken dan Sainz .
In 1 adem heb ik dan ook maar gezegd dat ik ook Ricciardo en Hulkenberg boven Sainz zou verkiezen. Om de eenvoudige reden dat dat zo is Maar het is zeker niet zo dat ik een probleem heb met Sainz. Ik zou gewoon enkele anderen boven hem verkiezen.

Ricciardo boven Sainz ja, maar Hulkenberg lol never.

T klopt volledig wat je zegt, Sainz is zekerheid, ervaring enz maar Lando is snel en zit meer groei in.

vreemd, Verstappen die een practise start op de grid.... wel na de checkerd flag, maar dan nog

ok, nu doet iedereen dat, dus blijkbaar mag dat?

Ze doen dat altijd aan het einde van P3 denk ik. Weet niet nu niet meer zeker of ze het na iedere practice doen..

Net Q gekeken, mooie Q! Zo dicht dat alles zit, zalig! Ligt ook wel wat aan het circuit denk ik..

Zeer jammer voor Norris, Ricciardo kan inderdaad precies nog niet mee, benieuwd of dit in de helft van het seizoen ook nog zo zal zijn. Want dan is Norris toch wel zeer goed!

Perez voor Verstappen in zijn 2e race, hoho. Dat had ik niet verwacht! Ok, hij heeft meer banden nodig gehad om er te geraken, maar dan nog.. knap. Straks wint Verstappen het WK niet, doordat hij miserie heeft met Perez.
:unsure:

Leclerc ook weer sterk, ik hoop dat Ferrari er volgend jaar echt weer staat. Wil die man iedere race voor het podium zien meestrijden..

Laatst bewerkt:
Toch wel even een kleine opmerking.
Ricciardo staat voor Norris op de grid.

Omwille van die afgekeurde ronde ja. Maar dat hoort er bij en is zijn eigen fout.

Beetje vreemd om te lezen dat Ricciardo niet mee kan is toch wel vreemd terwijl hij er voor staat.

Toch wel even een kleine opmerking.
Ricciardo staat voor Norris op de grid.

Omwille van die afgekeurde ronde ja. Maar dat hoort er bij en is zijn eigen fout.

Beetje vreemd om te lezen dat Ricciardo niet mee kan is toch wel vreemd terwijl hij er voor staat.
Norris was heel de kwalificatie sneller dan Ricciardo. Zonder dat foutje had de gap nog steeds groot geweest. Dus 't is wel gewoon correct om te stellen dat Ricciardo deze quali zwakker was dan Norris. Al staat die nu door omstandigheden 1 plaats hoger.

Maar hij gaat ongetwijfeld nog vooruitgang boeken.
Ik schat Ricciardo redelijk hoog in. Norris blijft daar niet zo makkelijk van wegrijden. Wsl hetzelfde voor Leclerc/Sainz en Verstappen/Perez.

Ik schat Ricciardo redelijk hoog in. Norris blijft daar niet zo makkelijk van wegrijden. Wsl hetzelfde voor Leclerc/Sainz en Verstappen/Perez.
Ik schat Ricciardo ook hoog in. En ik verwacht ook dat Norris niet van hem blijft wegrijden. Geef Ricciardo enkele races om zich in te werken bij McLaren en ik verwacht dat hij de betere zal zijn. Bij Renault kon Ricciardo in het begin ook niet mee met Hulkenberg maar ook dat had niet lang geduurd. Maar Lando is Hulkenberg niet. Lando zal nog sneller worden ook.

Van Sainz verwacht ik eerlijk gezegd niet dat hij ooit sneller zal zijn dan Leclerc. En ook van Perez verwacht ik niet dat hij ooit sneller zal zijn dan Max. Red Bull is gewoon rond Max gebouwd.

Sainz is dan ook aangenomen met als doel een goede tweede piloot te hebben. Die Leclerc wel kan helpen, maar niet te hard in de weg rijdt.

Net zoals Bottas. Daar zijn ook snellere alternatieven (Russel al heel zeker bijvoorbeeld. Of Verstappen of denk je dat die Mercedes zou weigeren misschien?).

Daar een Ricciardo langs zetten heeft compleet geen nut. Die wil ofwel winnen van Leclerc, ofwel gaat hij lopen zoals bij Redbull. Daar heeft Ferrari compleet niks aan. Bedoeling is een stabiel team rond Leclerc. Geen wrijvingen. Niet om het jaar een andere teamgenoot.

Gisteren drive to survive de aflevering van Grosjaen en Racing point gezien.

Dat is wel een goede.
Maar Otmar ipv te klagen over die high rake zou hij beter ook eens kijken wat ze met hun top piloot hebben gedaan...

Niet alleen in F1 discussie over track limits,maar blijkbaar niet voor discussie vatbaar.

inloggen kan via facebook of apple,je moet dus geen account aan te maken.

Beetje flauw van Lewis om nu te zagen dat Max hem van het circuit duwde. Hij zat al lang in een verloren positie maar wilde gewoon niet van het gas gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan