FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze konden ook gewoon gezegd hebben; ja Max, je mag die 5 backmarkers gewoon inhalen onder SC, tot je achter Hamilton zit. Zou mss een betere optie geweest zijn

maar er staat dus ook "the last lapped car" he. en dat was sowieso niet het geval.
en idd "the following lap", dus niet "that lap"

Over het eerste kan je nog discussiëren omdat de race director ook een aangepast bericht heeft gezonden.

Maar het tweede "following lap" daar heeft Masi duidelijk zelf zijn eigen FIA regels overtreden.

Russel zijn tweet is ook correct vind ik. Ik ben heel zeker van dat Russel de regels vanbuiten kent als voorzitter van de F1-rijdersvakbond en dat hij ook maar al te goed weet dat er nog een lap onder de safety car moest zijn in dit geval.

Mee akkoord. Ik geloof niet in conspiracy (zoals sommigen hier). Ik geloof niet dat men Max bewust WK heeft laten worden, maar die Masi mag voor mijn part inderdaad zijn C4'ke krijgen. Totaal onbekwaam voor zijn positie.

Maar ja daar koopt Lewis niks voor ..
Mja, Elke beslissing dat hij neemt zal sowieso altijd kritiek krijgen, want er is altijd een partij die zich benadeeld zal voelen.
Ik denk dat het echt een moeilijke job is.
Hij heeft ook niet het charisma van Charly Whitning, daar hadden ze nog respect voor.

Over een heel seizoen gezien verdienden ze het beiden evenveel vind ik. 2 uitzonderlijke piloten die mekaar naar een hoger niveau tilden en daarom mogen ze de vergelijking met Senna/Prost meer dan doorstaan. Ze moesten gewoon goed presteren want de andere deed het ook zeer goed. De ene heeft keer geluk gehad in race X, de andere dan weer in Y. Ze hebben beiden hun ongeluk gehad. Nog een wonder met het aantal punten per race te verdienen en het aantal races dat ze de laatste race begonnen met 0 punten verschil. In 74 kreeg de eerste er 10(dacht ik?) en 2e 6. Nu is die 10 punten al het verschil tussen 1e & 3e. Voor de neutrale supporter was het wel genieten dit seizoen.

Edit: en om eerlijk te zijn over die laatste beslissing. Ik heb altijd, zeker de laatste races vooral, meer het gevoel gekregen dat max geen WK mocht worden als je naar de beslissingen daar keek. Ook bij het manoeuvre in de 1e ronde. Als je dan de eindbeslissing ziet, dan lijkt het mij eerder dat de Fia en Masi slachtoffer worden van hun eigen inconsistent en incompetent handelen.

Laatst bewerkt:
Mee akkoord. Ik geloof niet in conspiracy (zoals sommigen hier). Ik geloof niet dat men Max bewust WK heeft laten worden, maar die Masi mag voor mijn part inderdaad zijn C4'ke krijgen. Totaal onbekwaam voor zijn positie.

Maar ja daar koopt Lewis niks voor ..
Dat geloof ik ook niet.
Maar wel in het Hollywood gehalte achter bepaalde beslissingen de laatste races.

Lijkt bijna geregistreerd om het zo spannend mogelijk te maken.

Die SC beslissing vandaag lijkt me gewoon tegen de regels zelfs. Om het toch maar op tijd geregeld te krijgen om nog een laatste ronde te kunnen racen in Hollywood stijl.

't is moeilijk he. zoals ik al zei: Max had er ook wel voorbij geraakt met die gedubbelden. Maar Lewis had nog een kans gehad. we zouden nog een fair duel gehad hebben.

Als je niet weet dat het voor Max wel heel gemakkelijk zou worden, en voor Lewis quasi onmogelijk zonder brokken, met die beslissing, heb je eigenlijk niks te zoeken als race director in de F1.

en dat je dat dan tov het verliezende team, triomfantelijk gaat uitleggen met "this is a motor race", da's gewoon al helemaal uw onbekwaamheid uitroepen

In elk geval mogen ze zich oftewel ALLEMAAL ontdubbelen oftewel NIEMAND. Enkel de 5 die tussen hen in zaten klopt voor geen meter. Ik kan begrijpen dat die 5 zich niet te moeien hebben met de strijd om de wereldtitel, maar dan had Perez dat ook niet te doen een halve race geleden. Dan starten we in het vervolg nog met enkel de piloten die kans hebben om wereldkampioen te worden.
Perez verdedigde ook gewoon zijn positie als leider van de race. WTF is daar fout aan?

Ze hebben het hier echt gewoon conform de regels gedaan.
De regels worden gepost net boven u, als je die leest merk je dat het dus helemaal niet conform de regels is.

Het niet laten passeren van de gedubbelde was even dubieus als wat er nu gebeurd is. En volgens u eigen redenering zou het finishen onder een SC in de laatste race of de eerste geen verschil mogen maken.

Perez verdedigde ook gewoon zijn positie als leider van de race. WTF is daar fout aan?
Daar is niks mis mee. Andere wagens op het circuit horen gewoon bij het racen. En daar horen ook gedubbelden bij.

Voor mijn part gingen die 5 aan de kant direct na het vallen van de laatste groene vlag. Dat was volgens de regels geweest. Nogmaals, oftewel laat je ze allemaal zich ontdubbelen oftewel niemand. Dit klopt voor geen meter met de reglementen.
Je kan er donder op zeggen dat er op dit moment een leger advocaten van Mercedes zich over deze vraag buigt.

Red flag?
Of SC binnenhalen nadat alle backmarkers weer op hun plaats waren?
Masi koos gewoon voor een halve optie
Rode vlag is enkel wanneer er een gevaar is op de piste die ze niet kunnen oplossen terwijl er nog auto's rondrijden. Dat was hier niet het geval. Dus een rode vlag zou ook gewoon totale willekeur zijn.

Ik vind dat F1 de voorbije 2 jaren vaak een farce is.
Vaak de race leiding die er lijk een script van wil maken en de regel forceert om er wat spanning in te brengen.

Voor mij verliest het toch allemaal wat waarde op die manier.

Dit seizoen vooral was zo inconsistent en geregisseerd.

Dat geloof ik ook niet.
Maar wel in het Hollywood gehalte achter bepaalde beslissingen de laatste races.

Lijkt bijna geregistreerd om het zo spannend mogelijk te maken.

Die SC beslissing vandaag lijkt me gewoon tegen de regels zelfs. Om het toch maar op tijd geregeld te krijgen om nog een laatste ronde te kunnen racen in Hollywood stijl.
Dat denk ik er ook van. Maar net zoals Marcel zegt : "Als je niet weet dat het voor Max wel heel gemakkelijk zou worden, en voor Lewis quasi onmogelijk zonder brokken, met die beslissing, heb je eigenlijk niks te zoeken als race director in de F1."

Het voordeel voor Max was gewoon veel te groot. Lewis op versleten hards, Max op splinternieuwe softs. Lewis was een vogel voor de kat.

Waarom moet altijd alles toch zo zwart-wit zijn?
We hebben goeie races gehad en slechte races gehad. We hebben mooie inhaalacties gezien en we hebben acties gezien die meer in de botsautootjes thuishoren. Maar wat we vooral hebben gehad is een seizoen waarin 2 rijders zich duidelijk hebben onderscheiden van de rest.

Zowel Lewis als Max waren vandaag terecht wereldkampioen geworden. Is de beste gewonnen? Voor sommige wel, voor andere niet... Tja, leer ermee leven. Maar wees vooral blij dat er eens een spannend seizoen was na jaren Mercedes-dominantie (waar dan ook elke wedstrijd over geklaagd werd...).

Wat de sport kapot maakt is juist het hele "die heeft dat lijntje van de regels niet gevolgd", "ze trekken Mercedes altijd voor", "SC is oneerlijk" -gegeven van zowel de fans als de coureurs/constructeurs. Het is nu gewoon een kindertuin die telkens erger en erger wordt.
Laat ons dus gewoon met zijn allen blij zijn om dit seizoen en vooral ook uitkijken naar het, hopelijk, spannende volgende seizoen.

/ingeborg-modus-off.

Inderdaad heel het seizoen is al een farce met de regels. Waarom nu een drama van 5 lapped cars die zich mochten ontdubbelen. Voor mijn part mocht iedereen zich ontdubbelen, maar was precies te moeilijk ofzo?

En ik lees hier dat bij het ontdubbelen de wagens volledig terug moeten aangesloten zijn achteraan het veld.. Euhm dat is bij mijn weten nog nooit gebeurd xD. Er wordt dan gewoon herstart ongeacht waar de ontdubbelden zich bevinden op het circuit.

Dat ontdubbelen altijd al raar gevonden. Laat die toch gewoon uitzakken naar hun plaats maar zal wrs te moeilijk zijn ...

The fk just happened..

Hamilton rijdt verstappen en Redbull op een hoopje voor 99% van de wedstrijd en dan nog geen wk worden.

Zuur is een understatement :)

Lewis zijn reactie allezins wel noemenswaardig knap..

Waarom moet altijd alles toch zo zwart-wit zijn?
We hebben goeie races gehad en slechte races gehad. We hebben mooie inhaalacties gezien en we hebben acties gezien die meer in de botsautootjes thuishoren. Maar wat we vooral hebben gehad is een seizoen waarin 2 rijders zich duidelijk hebben onderscheiden van de rest.

Zowel Lewis als Max waren vandaag terecht wereldkampioen geworden. Is de beste gewonnen? Voor sommige wel, voor andere niet... Tja, leer ermee leven. Maar wees vooral blij dat er eens een spannend seizoen was na jaren Mercedes-dominantie (waar dan ook elke wedstrijd over geklaagd werd...).

Wat de sport kapot maakt is juist het hele "die heeft dat lijntje van de regels niet gevolgd", "ze trekken Mercedes altijd voor", "SC is oneerlijk" -gegeven van zowel de fans als de coureurs/constructeurs. Het is nu gewoon een kindertuin die telkens erger en erger wordt.
Laat ons dus gewoon met zijn allen blij zijn om dit seizoen en vooral ook uitkijken naar het, hopelijk, spannende volgende seizoen.

/ingeborg-modus-off.
Maar de FIA zorgt daar zelf voor, door niet consistent te zijn.

De regels worden gepost net boven u, als je die leest merk je dat het dus helemaal niet conform de regels is.

Het niet laten passeren van de gedubbelde was even dubieus als wat er nu gebeurd is. En volgens u eigen redenering zou het finishen onder een SC in de laatste race of de eerste geen verschil mogen maken.
Ja, er waren nog 3 wagens die gedubbeld waren die de SC niet mochten inhalen. Maar dat zou slechts een kwestie van enkele seconden geweest zijn om die ook te laten inhalen, dat zou totaal geen invloed gehad hebben.

Dus de regel die ze niet correct hebben gedaan is dat de SC normaal pas de following lap binnenkomt. Dus akkoord dat dat vreemd is. Ik weet niet welke verklaring ze daarvoor gaan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan