DéWé
Active member
Dat gaat niet, want dan hebben die een lap extra fuel aan boord en een lap minder op hun banden gereden (onder SC conditions weliswaar.Inderdaad heel het seizoen is al een farce met de regels. Waarom nu een drama van 5 lapped cars die zich mochten ontdubbelen. Voor mijn part mocht iedereen zich ontdubbelen, maar was precies te moeilijk ofzo?
En ik lees hier dat bij het ontdubbelen de wagens volledig terug moeten aangesloten zijn achteraan het veld.. Euhm dat is bij mijn weten nog nooit gebeurd xD. Er wordt dan gewoon herstart ongeacht waar de ontdubbelden zich bevinden op het circuit.
Dat ontdubbelen altijd al raar gevonden. Laat die toch gewoon uitzakken naar hun plaats maar zal wrs te moeilijk zijn ...
Ik hoopte op een Verstappen winst dit seizoen, maar dan vooral omdat het al lang genoeg Hamilton/Mercedes is geweest. Doorheen het seizoen genomen vond ik dat Hamilton iets vaker met geluk wegkwam dan Verstappen, maar vandaag was hij wel gewoon beter.
Lijkt mij dat de FIA beslissingen inderdaad wel rechtlijniger mogen zijn. Met de beslissing van vandaag niet per se een probleem, maar het is ook niet zó een ondenkbaar scenario dat ze dat niet op voorhand in regels hadden kunnen gieten om alle discussies te vermijden. Ik snap dat dit zuur is voor Hamilton, en chapau voor hoe hij toch ruiterlijk Verstappen proficiat wenst.
+ ze mogen van mij ook onmiddelijk staffen uitdelen aan teambazen dat al op voorhand hun beklag gaan doen. Zowel Horner als Toto, met vandaag bij uitstek Toto dat al op voorhand gaat zeggen om de VSC niet in een SC om te zetten. Ik vind dat echt wel not done.

.