FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn die mannen niet bekwaam om hun wagen tegen 80 km/h onder controle te houden dan ?

De helft van de grid zoekt al het randje op bij dubbel geel en gaan rustig over de grens hierbij. Al genoeg voorbeelden gezien dit jaar.

Laat staan dan om in zo'n situaties rijders zelf hun lijn mogen volgen wanneer er brokstukken, een takelwagen en marshalls op de baan zijn. Dat is vragen voor gevaarlijke accidenten.

VSC is goed voor wanneer er iets naast de baan gebeurt en voor korte momenten. (Een marshall die 20 seconden nodig heeft om een brokstuk weg te halen) maar vanaf het moment dat er marshalls langdurig op de baan moeten, dan kan je dat gewoonweg niet maken.

max verdiend kampioen , niet vergeten hij moest nog slagen met dat inhaalmaneuvre op lewis zonder drs dus dat is wel zijn verdienste natuurlijk
Dat inhaalmaneuvre stelde eigenlijk niet veel voor hé. Met banden die 5 sec per ronde rapper zijn is het niet echt moeilijk hé.

Indien Masi bij zijn eerste gedacht was gebleven (gedubbelden mogen niet ontdubbelen) en ze die 5 wagens tussen Lewis en Max dan direct een blauwe vlag gegeven hadden, dan hadden we vandaag een fair gevecht gezien. Dan had Max eerst nog wat meters moeten goed maken en dan had hij dan kunnen proberen om in te halen. Dan had hij misschien nog verdiend gewonnen. Nu was Lewis gewoon kansloos.

Ik denk dat hier niemand kan beweren dat vandaag Max de overwinning meer verdiend heeft dan Lewis.

Ivm wel of geen sc, waarom was het dan vorige race wel rode vlag? Dat had toen toch ook perfect onder vsc of sc kunnen gebeurd zijn?

max verdiend kampioen , niet vergeten hij moest nog slagen met dat inhaalmaneuvre op lewis zonder drs dus dat is wel zijn verdienste natuurlijk
Lewis zijn banden waren 43 ronden oud, Max stond op nieuwe softs. Zelfs Chanoch Nissany zou Lewis gepasseerd zijn daar.

Dat inhaalmaneuvre stelde eigenlijk niet veel voor hé. Met banden die 5 sec per ronde rapper zijn is het niet echt moeilijk hé.

Indien Masi bij zijn eerste gedacht was gebleven (gedubbelden mogen niet ontdubbelen) en ze die 5 wagens tussen Lewis en Max dan direct een blauwe vlag gegeven hadden, dan hadden we vandaag een fair gevecht gezien. Dan had Max eerst nog wat meters moeten goed maken en dan had hij dan kunnen proberen om in te halen. Dan had hij misschien nog verdiend gewonnen. Nu was Lewis gewoon kansloos.

Ik denk dat hier niemand kan beweren dat vandaag Max de overwinning meer verdiend heeft dan Lewis.
Als ze de wagens daartussen hadden gelaten had Verstappen geen kans gehad eh. Lewis had ver voor de meet al beginnen racen. Het moment dat hij over de meet komt zit hij waarschijnlijk al dik een seconde voor, daarna moet Verstappen nog 5 wagens inhalen die heus niet in de eerste bocht met zen 5'en aan de kant gaan.

Nee, dan had het gewoon voor Lewis geweest.

i dunno als ik de footage nog eens bekijk dan komt max van 2 a 3 auto lengtes met een duikbommetje naar de inside , dit had lewis wel kunnen anticiperen toch ? beetje meer aan de inside positioneren naar de bocht toe , ik denk dat lewis een beetje verrast was tbh

beetje zoals lap1 waar lewis ook niet echt verdedigde .

Ivm wel of geen sc, waarom was het dan vorige race wel rode vlag? Dat had toen toch ook perfect onder vsc of sc kunnen gebeurd zijn?

Als de veiligheidsmuur kapot is, dan duurt dat lang om te herstellen. Als je daar een safety car zou inzetten, ga je 15-20 laps onder een safety car hebben. De FIA/Formule 1 wil dat niet meer. Liever de race opschorsen voor 30 minuten en meer echte racelaps hebben.

Latifi zijn wrak opruimen was niet veel werk (4-5 laps onder safetycar), een rode vlag stelt heel het boeltje uit met minstens 30 minuten.

Afweging tussen hoeveel tijd het zou kosten, hoeveel laps het zou kosten en veiligheid.

Als ze de wagens daartussen hadden gelaten had Verstappen geen kans gehad eh. Lewis had ver voor de meet al beginnen racen. Het moment dat hij over de meet komt zit hij waarschijnlijk al dik een seconde voor, daarna moet Verstappen nog 5 wagens inhalen die heus niet in de eerste bocht met zen 5'en aan de kant gaan.

Nee, dan had het gewoon voor Lewis geweest.
Tja... dat is dan spijtig voor Max hé. Misschien hadden er minder auto's tussen gezeten indien hij niet was gaan wisselen ? Ik weet het niet. Er is zoveel gebeurd vandaag lol.

In elk geval heeft de FIA Lewis zijn overwinning vandaag (en in 1 keer dus ook de wereldtitel) gewoon afgenomen door een beslissing die volledig indruist tegen hun eigen reglement. Lewis was gewoon kansloos tegen Max op splinternieuwe softs. Lijkt me logisch dat Mercedes hier tegen in beroep gaat.

i dunno als ik de footage nog eens bekijk dan komt max van 2 a 3 auto lengtes met een duikbommetje naar de inside , dit had lewis wel kunnen anticiperen toch ? beetje meer aan de inside positioneren naar de bocht toe , ik denk dat lewis een beetje verrast was tbh

beetje zoals lap1 waar lewis ook niet echt verdedigde .
Met harde banden die meer als 30 ronden er op hadden zitten had Lewis gewoonweg de remkracht niet meer om de verdedigende lijn te nemen. Dan zou Verstappen gewoon op de ideale racelijn langs hem door gezeild zijn. Ook niet vergeten dat Lewis er alles aan moest doen om een botsing te vermijden want bij een DNF voor beide wagens was Max zowiezo wereldkampioen.

Dat is toch zo? Zijn moeder is effectief gewoon Belgische. Max heeft effectief deels Belgische bloed door zijn aderen stromen.
Ja, dat is zo. Net zoals er zo nog 2 rond rijden he... Ik denk dat we qua nationaliteit zowat de hoogste kans hadden om een WK te hebben!

Moest hij nu door gesukkel in de eerste rond er uit gelegen hebben, dan was hij ongetwijfeld een Nederlander.

Ja, dat is zo. Net zoals er zo nog 2 rond rijden he... Ik denk dat we qua nationaliteit zowat de hoogste kans hadden om een WK te hebben!

Moest hij nu door gesukkel in de eerste rond er uit gelegen hebben, dan was hij ongetwijfeld een Nederlander.
Norris en wie is nummer 3?
T'is gewoon zo dat onder de Belgische vlag rondrijden minder interessant is voor de sponsors, de fans enzovoorts .. dan onder de NL of Engelse vlag rondrijden hé.
Vandoorne had in dat opzicht een nadeel (ook al was ie wat te braaf voor de F1).

Ah OK, Stroll dat heb ik gemist en wist ik niet ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan