FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Samenvatting Q2 😄:
Untitled.png

Wat een erbarmelijke kwalificatie voor Red Bull. Wel heel raar dat het juist samenvalt met de nieuwe Technical Directive(s).
Hamilton ook serieus de broek afgedaan door Russell in de kwalificatie en Sainz lijkt Leclerc er aardig onder te hebben de laatste tijd.

Ik ken niet veel van de regels van f1 maar ze kunnen dus de regels omtrent bepaalde onderdelen veranderen midden in het seizoen? Lijkt me totaal oneerlijk als uw auto gebouwd is rond dat onderdeel bv?

Edit: ik denk sws dat Verstappen volgende race weer p1 staat hoor, dit circuit ligt de red bull auto gewoon niet

Ja ze kunnen de regels aanpassen (in kleine mate). Dit gaat over de buigzaamheid van vleugels. Dat is altijd al een issue geweest, waar regelmatig nieuwe regels rond gemaakt zijn. Men heeft dit nu nogmaals verstrengd. In principe mag het flexen niet, of binnen heel kleine marges. Maar teams zijn slimmer dan de FIA en vinden constant nieuwe methodes om toch meer te flexen onder load dat door de FIA niet te testen is.

De staat van het asfalt ziet er ook wel erbarmelijk uit op dit stratencircuit.

Ik ken niet veel van de regels van f1 maar ze kunnen dus de regels omtrent bepaalde onderdelen veranderen midden in het seizoen? Lijkt me totaal oneerlijk als uw auto gebouwd is rond dat onderdeel bv?

Edit: ik denk sws dat Verstappen volgende race weer p1 staat hoor, dit circuit ligt de red bull auto gewoon niet
wat ze doen is "regels verduidelijken", en als door die verduidelijking uw onderdeel illegaal blijkt, heb je pech.
echt veranderen doen ze enkel voor dingen die in de loop van het seizoen uitgevonden worden, die door de regelmakers niet gekend waren voor het seizoen begon (bvb F-duct, extra rempedaal bij Mclaren, dat trucje met aan het stuur te trekken bij Mercedes, etc)

Volgens ITV zou het hier vooral liggen aan de downforce vereisten van het circuit, rather dan dat het een stratencircuit is. zou volgende GP ook lastig maken.

Geniale qualy ! En echt goed voor de F1 in het algemeen. Mooi om te zien dat RB ook dus toch wel effectief eens ermbarmelijk kan zijn want we zouden het haast vergeten. Hopelijk gaat Ferrari eens een mirakel laten gebeuren door de strategie etc heel goed uit te voeren, maar we weten allemaal hoe dat gaat in de meeste gevallen. En tjah, Stroll..... Kzal er maar niks over zeggen zeker ? Behalve dat ik hoop dat z'n lelijke crash mss eens echt einde F1 carrière is... Maar pa Stroll zal het wel weer niet door hebben. Zoonlief rijdt nu al 7 jaar F1 en amper tot geen progressie....

Wel opvallend geen gridstraf voor Verstappen. Het ging er toch wel over vond ik 😂
Blijkbaar 3 keer impeding. Ik had ook gedacht dat ze hem wel een gridstraf gingen geven, nu hij toch niet op pole staat.

Morgen zal het wel regenen en zal Max wel weer de rest op een hoopke rijden zeker?

Blijkbaar was het probleem bij RB vandaag vooral gerelateerd aan verkeerde correlatie met nieuw asfalt. Te lage ride height, bottoming out bij remmen, etc. etc.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan