FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Wat Russell betreft, het is al een hele tijd dat ik em niet meer kan rieken of zien. Vreselijk ventje geworden, altijd maar mekkeren en doen... Mss eerst eens leren uit een muur te blijven en nog betere racecraft hebben...

Albon presteerde ook goed in die Alpha Tauri, en nu nog beter in de Williams, maar die werd tot huilens toe opgefret in de Red Bull.
Zelfde voor Gasly, die ook helemaal niet mee kon.

Allez, de discussie gaat hier in sé over Checo vervangen, die niet goed genoeg zou zijn voor Red Bull. Da's een kerel die met (een goeie) Force Point een GP heeft gewonnen nadat hij laatste lag na de eerste ronde. da's ook iemand die altijd goed gepresteerd heeft in de mindere teams. maar nu dus de discussie dat hij niet goed genoeg is voor Red Bull. dat is toch einde discussie voor mensen als Piastri en Lawson. goeie piloten he, maar laat die eerst maar eens groeien, ipv voor een talent voor de leeuwen te gooien, en een half seizoen later de restjes uit te spuwen.
In 2024 voor het midden van het seizoen zit Lawson in het stoeltje van Ricciardo, dat geloof ik echt. Als je op zoveel verschillende soorten banen je meer ervaren teamgenoot achter je laat, en finisht... dan doe je het gewoon super. Ricciardo had niet eens het tempo van Tsunoda.

In 2024 voor het midden van het seizoen zit Lawson in het stoeltje van Ricciardo, dat geloof ik echt. Als je op zoveel verschillende soorten banen je meer ervaren teamgenoot achter je laat, en finisht... dan doe je het gewoon super. Ricciardo had niet eens het tempo van Tsunoda.
Maar Ricciardo heeft toch gewoon ook ongeluk gehad in de races die hij heeft gereden? Kan me de details niet herinneren maar ik geloof o.a. een keer contact in het begin van een race waar hij niet aan kon doen.

Meen me te herinneren dat hij op zich wel goed aan het rijden was.

Terwijl Tsunoda in Singapore toch ook gewoon zowel in Quali als de Race pech had.

Los daarvan Lawson natuurlijk wel echt knap ingevallen.

Bij McLaren heb je toch genoeg gezien, en zijn race in Spa was ook erbarmelijk. Het niet wegtrekken van zijn handen in die crash was ook niet meteen het slimste, zelfs Stroll Jr deed het wel.

Bij McLaren heb je toch genoeg gezien
Red Bull periode zou ik toch niet vergeten. Reed op hetzelfde niveau als Vettel en Verstappen.

Ik ben eigenlijk geen fan van Tsunoda. Echt nen a-typische japanner eigenlijk. Zijn reacties en gedrag zijn even kinderlijk als ge bv. ne kleine zijne lekstok afpakt 😂

En race intelligentie bezit em ook niet echt.

Red Bull periode zou ik toch niet vergeten. Reed op hetzelfde niveau als Vettel en Verstappen.

Ik ben eigenlijk geen fan van Tsunoda. Echt nen a-typische japanner eigenlijk. Zijn reacties en gedrag zijn even kinderlijk als ge bv. ne kleine zijne lekstok afpakt 😂

En race intelligentie bezit em ook niet echt.
Dan heb je het toch niet over de Tsunoda van dit jaar...
En wat bedoel je met zijn race intelligentie?

Ook deze race eigenlijk weer genaaid door de AT strategie. Veel te lang laten rijden op zijn mediums waardoor Lawson hem kon undercutten. Daarna rijdt hij vlot 7-8 seconden dicht, maar hun pace verschil was niet groot genoeg om in te halen. Als ze hem paar rondes eerder hadden binnengehaald was die normaal voor Lawson gebleven.

Is volgens u Perez dan goed genoeg voor Red Bull?
Kijk eens naar de laatste 10 races. Zijn Q is zo slecht als iets en het aantal punten tov de rest is ook gewoon slecht.
Heeft gewoon geluk dat ie in de eerste 5 races zeer veel punten gepakt heeft omdat RB er toen met kop en schouders bovenuit stak.
maar dat is het punt net he.
toen Checo die GP in Bahrein won, had hij nog geen deal voor het seizoen erna. iedereen verontwaardigd, want hij zou een kans bij een top team verdiend hebben.
Verstappen maakt kipkap van elke p2 rijder.
als ge dit zelf schrijft, ligt het dan aan Perez dat er kipkap van gemaakt wordt door Verstappen? Welke kans heeft een Lawson dan?

maar dat ligt ondertussen toch ook al enkele gefaalde seizoenen achter hem.
wat is de kans dat het nog terug komt?

maar dat is het punt net he.
toen Checo die GP in Bahrein won, had hij nog geen deal voor het seizoen erna. iedereen verontwaardigd, want hij zou een kans bij een top team verdiend hebben.

als ge dit zelf schrijft, ligt het dan aan Perez dat er kipkap van gemaakt wordt door Verstappen? Welke kans heeft een Lawson dan?

maar dat ligt ondertussen toch ook al enkele gefaalde seizoenen achter hem.
wat is de kans dat het nog terug komt?
Geen enkele p2 rijder heeft een kans tegen Verstappen maar ik verwacht toch wel wat meer als dit. . Lando Norris heeft evenveel p2 gehaald dit jaar als Perez, terwijl McLaren op het begin een ramp was.
Lando heeft ook meer punten gehaald als Checo sinds Oostenrijk.

Het is ook elke week iets met Checo. Dit weekend een belachelijk dive bomb op een Haas terwijl er totaal geen gat was. Vorige week idem tegen Albon.

Ik verwacht toch wel wat meer van een P2 rijder met zo een wagen dan dit.

Dat Perez Verstappen niet kan volgen dat weten we al lang, dat is appels met peren vergelijken.
Aanvaard dat dan, en rij je eigen races foutloos en maximaliseer je eigen punten. Elk weekend opnieuw is er wel iets met hem. Zo ver ik me herinner was enkel Monza prima in de race.

Ik vind het eerder raar dat een 5sec penalty meegenomen kan worden naar de volgende race.

Strafpunten moeten uiteindelijk toch voor de gepaste straf zorgen denk ik dan. Een tijdstraf die uitgesproken wordt in een race weekend die tijdens die specifieke race van toepassing is dan uitvoeren in een ander race weekend. Vind ik echt raar :/

Schitterend met geluid aan :rofl:

Maar wat blaam weer van de FIA ivm Perez opnieuw laten rijden om die penalty te omzeilen..

Hen moet geen blaam treffen omdat ze hem opnieuw laten rijden: alle regels zijn hier gevolgd. Dat een rijder een race later rejoined is niet zo extreem raar, dat mag en is in het verleden ook nog meermaals gebeurd om meerdere redenen (races met hoge attritie waarin toch nog punten gepakt kunnen worden, puur om nog zaken te testen, ...).

Hen moet geen blaam treffen omdat ze hem opnieuw laten rijden: alle regels zijn hier gevolgd. Dat een rijder een race later rejoined is niet zo extreem raar, dat mag en is in het verleden ook nog meermaals gebeurd om meerdere redenen (races met hoge attritie waarin toch nog punten gepakt kunnen worden, puur om nog zaken te testen, ...).
Dat ze nog opnieuw mogen rijden vind ik an sich geen probleem want dat is idd vroeger nogmaals gebeurd, maar ik vind het gewoon een enorm rare situatie dat ze dit gebruiken om nog een penalty te ondergaan om deze te ontwijken bij een volgende race. Penalty's naar een volgende race meenemen is idd ook maar iets vreemd @Scifo, maar nu raakt dat kant noch wal.

Ofwel pas je het reglement aan en neem je een penalty mee naar de volgende race na een competitieve opgave - wat gaat eender welke wagen nog doen met 5 ronden achterstand? - ofwel pas je het reglement aan dat penalties enkel van toepassing zijn in de huidige race. Maar een wagen opnieuw uitsturen die niet meer competitief kan deelnemen teneinde die penalty alsnog te ontwijken in een volgende race is in deze hoedanigheid pure kafka. Je zou bijna denken dat het FIA reglement opgesteld is door de Belgische overheid met zo'n achterpoortjes.

Dat ze nog opnieuw mogen rijden vind ik an sich geen probleem want dat is idd vroeger nogmaals gebeurd, maar ik vind het gewoon een enorm rare situatie dat ze dit gebruiken om nog een penalty te ondergaan om deze te ontwijken bij een volgende race. Penalty's naar een volgende race meenemen is idd ook maar iets vreemd @Scifo, maar nu raakt dat kant noch wal.

Ofwel pas je het reglement aan en neem je een penalty mee naar de volgende race na een competitieve opgave - wat gaat eender welke wagen nog doen met 5 ronden achterstand? - ofwel pas je het reglement aan dat penalties enkel van toepassing zijn in de huidige race. Maar een wagen opnieuw uitsturen die niet meer competitief kan deelnemen teneinde die penalty alsnog te ontwijken in een volgende race is in deze hoedanigheid pure kafka. Je zou bijna denken dat het FIA reglement opgesteld is door de Belgische overheid met zo'n achterpoortjes.

Tuurlijk, en die specifieke situatie zullen ze wel onmogelijk maken. Doet denken aan bvb het stacken van power units van enkele jaren geleden, waarbij teams 3 motoren in 1 weekend "activeerden", 75 grid penalties namen en dan een tijdje zoet waren.

Zo zijn er vaak wel achterpoortjes die op een bepaald ogenblik tot uiting komen omdat men er nooit eerder aan dacht 🙂

Bij McLaren heb je toch genoeg gezien, en zijn race in Spa was ook erbarmelijk. Het niet wegtrekken van zijn handen in die crash was ook niet meteen het slimste, zelfs Stroll Jr deed het wel.
Hij deed dit om tot op de laatste moment te blijven sturen om zijn gecrashte collega niet te zwaar aan te rijden.

Tuurlijk, en die specifieke situatie zullen ze wel onmogelijk maken. Doet denken aan bvb het stacken van power units van enkele jaren geleden, waarbij teams 3 motoren in 1 weekend "activeerden", 75 grid penalties namen en dan een tijdje zoet waren.

Zo zijn er vaak wel achterpoortjes die op een bepaald ogenblik tot uiting komen omdat men er nooit eerder aan dacht 🙂
Idd

Wie herinnert zich Silverstone nog waar Schumacher een stop en Go kreeg en ze bij Ferrari ineens bedachten om in de laatste ronde binnen te komen en alsnog de race wonnen.

Teams zijn altijd op zoek naar gaten in het reglement in bepaalde situaties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan