FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Idd

Wie herinnert zich Silverstone nog waar Schumacher een stop en Go kreeg en ze bij Ferrari ineens bedachten om in de laatste ronde binnen te komen en alsnog de race wonnen.

Teams zijn altijd op zoek naar gaten in het reglement in bepaalde situaties.
Of Lewis/Mercedes die de soepelere gridstraf na x gebruikte PU's misbruikte om in 2021 voor de WDC te gaan met elke race een nieuwe raket van een motor.

Red Bull dit jaar met hun mindere windtunnel tijd/straf en ze upgraden/testen gewoon onderdelen waarop er blijkbaar geen limiet is.

Ik vind het eerder raar dat een 5sec penalty meegenomen kan worden naar de volgende race.

Strafpunten moeten uiteindelijk toch voor de gepaste straf zorgen denk ik dan. Een tijdstraf die uitgesproken wordt in een race weekend die tijdens die specifieke race van toepassing is dan uitvoeren in een ander race weekend. Vind ik echt raar :/

Wel als je een botsing veroorzaakt door een "overmoeidige inhaalpoging", je veroorzaakt hierdoor de opgave van de ander en je vliegt zelf uit de race, zijn "strafpunten" dan voldoende straf op zich?

Ergens niet want je moet toch al je best doen tegen dat je genoeg strafpunten hebt voordat het een impact heeft. Perez staat nu op kop met 7 maar er vervallen al twee binnenkort voor hem.

Beetje offtopic, maar voor de geïnteresseerden: er is een nieuwe anime begonnen over F4 getiteld 'Overtake!'. Eerste aflevering schijnt wel goed te zijn.

Andretti heeft de voorwaarden voldaan voor FIA, en krijgt nu toestemming om met FOM te onderhandelen voor een plaats op de grid.

Apple TV (AAPL) is said to be evaluating an offer of $2 billion a year for the rights to broadcast Formula One on its streaming platform

De focus op o.a. de US is goed aan het uitpakken. Dik cashen.

Gaan we F1 op termijn volledig zien verdwijnen achter de betaalmuur…?

Is dat nu al niet grotendeels zo? Op de Waalse zenders kan het nog, maar de andere buurlanden is het toch ook betalen dacht ik. F1tv vind ik trouwens niet overdreven duur, dus zolang dat er is maakt het me niet veel uit.

Apple TV (AAPL) is said to be evaluating an offer of $2 billion a year for the rights to broadcast Formula One on its streaming platform

De focus op o.a. de US is goed aan het uitpakken. Dik cashen.

Gaan we F1 op termijn volledig zien verdwijnen achter de betaalmuur…?
Is dat nu al niet grotendeels zo? Op de Waalse zenders kan het nog, maar de andere buurlanden is het toch ook betalen dacht ik. F1tv vind ik trouwens niet overdreven duur, dus zolang dat er is maakt het me niet veel uit.

Hangt er vanaf
Als AppleTV exclusiviteitsrechten verkrijgt voor bepaalde regio's, dan is het gedaan met F1TV.
het compleet F1TV is er niet in het VK door Sky.

A report in the latest issue of the magazine states that Apple is set to approach the Formula 1 Group with an offer as high as $2 billion a year – twice what they are currently getting for the global TV rights that are split up across broadcasters around the world.

Apple’s success with soccer changing mindset for F1

The report also states that Apple’s offer, if genuine, would be a sliding scale, depending on how much global exclusivity it is able to secure – the aim being to achieve 100 percent exclusivity after five years.

Wat defacto betekent, geen F1TV meer.

F1tv vind ik trouwens niet overdreven duur, dus zolang dat er is maakt het me niet veel uit.

Akkoord, F1TV is zelfs full price een deftig aanbod als je vergelijkt met wat er elders is. 65 euro voor een jaar voor Porsche SC, F3, F2 en F1.

Vergeleken met MotoGP Videopass, 150 euro voor een jaar (als je live timing ook wil).
MXGP TV is voor een volledig seizoen ook al vrij pittig dacht ik.
En dan krijg je uiteraard ook geen team radios of rider views in die prijs :)

Andretti heeft de voorwaarden voldaan voor FIA, en krijgt nu toestemming om met FOM te onderhandelen voor een plaats op de grid.
Ben eens benieuwd wanneer die op de grid zouden komen en met wat.

De 8e keer dat Perez Q3 dit seizoen niet haalt door eigen toedoen.
Perez en Stroll zijn echt een meme man man man.

Waar zijn eigenlijk de Verstappen haters die in het begin van t seizoen hier nog kwamen zeggen dat Perez Max zou uitdagen voor de WDC. :rofl:

Pfff wat een circuit. Zo rap mogelijk afvoeren pls

Precies een betonnen parking met wat curbs. Totaal geen aantrekkelijk circuit.

En een ideale plek voor een track limits feesje.
Ik haat het zo hard dat daar opnieuw zoveel aandacht naartoe moet gaan. Is hij in? is hij out? tijd kwijt? Stewards gelijk/ongelijk? Aaaaaarch.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan