FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik was eerder wat lauw naar deze GP toe en dacht vooral "misschien is het wel heel cool om te zien met alle verlichting etc.", maar het doet mij toch echt niet veel. Je ziet er uiteindelijk ook maar heel weinig van, enkel bij wat aerial shots. Voor de rest ziet het er hetzelfde uit als alle andere nacht streetraces. Die hekkens en verlichting doen alles er hetzelfde uitzien (ik heb hetzelfde probleem met Formule E, alles hetzelfde). Een volledige ronde in onboard is ook enorm saai. De enige interessante bocht is 5-6-7 omdat ze er niet recht naartoe gaan. Voor de rest is het cruisen op tig rechte stukken (of stukken met een bocht die gewoon volle petrol zijn).

Voor mij voorlopig 0,0 meerwaarde deze GP.
Ik heb de quali gekeken en idd, het enige wat deze race iets of wat spectaculair zou maken, racen in een stad als Vegas, komt gewoon slecht in beeld. Bij de luchtbeelden zie je vnl veel neon en weinig track of auto en bij de trackbeelden zie je vooral grijze hoge hekkens.

Boring as hell, en dat voor "de race van de eeuw." :sarcastic:

Vraag mij af waar al dat publiek zit? Ale op de beelden is het allemaal moeilijk te zien. De pit building, daar rond staan wat tribunes. Maar de rest? Als je dan zo een duur ticket gekocht heb in zo een hotel dan zit je op een afstand dat je bij wijze van spreke een verrekijker nodig hebt om het spektakel te zien. Mij allezins allemaal niet waard hoor. Gelukkig zijn er nog zotten genoeg.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar ook niets van support races? Dan zijn die duur tickets nog veel minder waard...

Je kan geen support races organiseren daar want het circuit is niet 100% toe tijdens het weekend. Het verkeer gaat erdoor. Het is maar 7u per dag afgesloten als "circuit".

Dus niet echt mogelijk om support races te organiseren.

Geen Porsches, geen F2/F3 (maar die gaan toch al niet naar Amerika. Ik snap al niet waarom F2 een twee maanden onderbreking krijgt om speciaal nog eens te rijden op Yas Marina), geen stadium super trucks :p,...

Ik heb gisteren 10 minuten van FP2 gezien. Inderdaad je ziet er in de wagen en bij normale beelden inderdaad weinig van. Maar waar ik wel irritant vond dat ze dan een wagen in beeld namen die een bocht nam en dan voortdurend zo gingen uitzoomen zodat al de rest op achtergrond wel voldoende in beeld kwam. Intussen is die auto dan bij wijze van spreken nog 2 pixels groot. Dat geeft mij inderdaad hetzelfde gevoel als wat Max al verwoord heeft met 99% show en 1% sport.
En ja het circuit kende ik al uit F1 23, dat wist ik al dat dat weinig te bieden heeft.

Exact de reden waarom ik geen fan ben van stratencircuits. Gewone circuits zijn visueel interessanter dan stratencircuitswaar je enkel asfalt, hekken en grijze barriers ziet. Enkel Monaco heeft wat eigen visuele identieit. De rest is grijs, grijs, grijs, Heineken logo,...

Vraag mij af waar al dat publiek zit? Ale op de beelden is het allemaal moeilijk te zien. De pit building, daar rond staan wat tribunes. Maar de rest? Als je dan zo een duur ticket gekocht heb in zo een hotel dan zit je op een afstand dat je bij wijze van spreke een verrekijker nodig hebt om het spektakel te zien. Mij allezins allemaal niet waar hoor. Gelukkig zijn er nog zitten genoeg.

Toch niet veel volk op café daar met zicht op het circuit. :p

Vraag mij af waar al dat publiek zit? Ale op de beelden is het allemaal moeilijk te zien. De pit building, daar rond staan wat tribunes. Maar de rest? Als je dan zo een duur ticket gekocht heb in zo een hotel dan zit je op een afstand dat je bij wijze van spreke een verrekijker nodig hebt om het spektakel te zien. Mij allezins allemaal niet waard hoor. Gelukkig zijn er nog zotten genoeg.
Valt mij wel op dat er geen (of weinig?) beelden van het publiek zijn geweest. Dat is wel een pluspunt :D
Je kan geen support races organiseren daar want het circuit is niet 100% toe tijdens het weekend. Het verkeer gaat erdoor. Het is maar 7u per dag afgesloten als "circuit".

Dus niet echt mogelijk om support races te organiseren.

Geen Porsches, geen F2/F3 (maar die gaan toch al niet naar Amerika. Ik snap al niet waarom F2 een twee maanden onderbreking krijgt om speciaal nog eens te rijden op Yas Marina), geen stadium super trucks :p,...
Nog een extra reden om het gewoon niet te doen daar :D

Max is zich niet aan het inhouden, heerlijk: https://dubz.live/c/e16e28

Valt mij wel op dat er geen (of weinig?) beelden van het publiek zijn geweest. Dat is wel een pluspunt :D

Nog een extra reden om het gewoon niet te doen daar :D

Max is zich niet aan het inhouden, heerlijk: https://dubz.live/c/e16e28
Des te meer beelden van celebrities :wtf:

Ik heb het niet voor de Hollander, maar zegt daar exact wat ik er van vindt en ik vind dat hem overschot van gelijk heeft. Show ok, maar het belangrijkste blijft de sport. De meerderheid heeft inderdaad geen voeling met F1 of autosport en is er enkel om zich te bezatten en naar een DJ te gaan luisteren toevallig met paar autosport races als randanimatie. En dat kan je om het even waar op aarde zonder die race als randanimatie. Niets tegen Vegas als je graag eens weg gaat en een gokje wil wagen, maar dat is gewoon niet de plek om een autorace te organiseren. Net zoals Parijs, Brussel, Peking of om het even welke plek op aarde ook niet de plek zijn om te gaan racen. Racen doe je op autocircuits.

Exact de reden waarom ik geen fan ben van stratencircuits. Gewone circuits zijn visueel interessanter dan stratencircuitswaar je enkel asfalt, hekken en grijze barriers ziet. Enkel Monaco heeft wat eigen visuele identieit. De rest is grijs, grijs, grijs, Heineken logo,...
Het is uiteraard persoonlijk maar ik ben juist wel grote fan van stratencircuits. Het is imo een extra moeilijkheid. Er zijn circuits waar je 100m run off area hebt in elke bocht. Dat heb je bij stratencircuits niet. Die zijn niet vergevingsgezind.

Ik kijk ook heel graag WRC omdat daar vlak naast het circuit bomen of een ravijn zijn. Daar is ook geen marge. Dat gevoel heb ik in een stratencircuit ook.

ik ben dit jaar naar Jeddah in Saudi-Arabië geweest om de F1 daar live te zien en het was de beste F1 live ervaring die ik tot nu toe gehad heb, en ik heb toch al wat races gezien IRL (Spa, Frankrijk maar die staat er in 2023 niet meer tussen, Mexico, Oostenrijk, Portugal, Suzuka,…

Stratencircuits zijn idd leuk als er enige uitdaging in zit.

Wat ik hier zie is een halve Oval. Veel plezier voor diegene die om 7u opstaan, maar deze laat ik met veel plezier aan me voorbij gaan.

Verstappen being Verstappen bij de start... en natuurlijk geen probleem voor de FIA.
Ik vind het ook onterecht maar ik denk dat de FIA redeneert: eerste bocht, banden zijn nog koud.

Maar dan nog zou hij de plek moeten terug geven.

Edit: wel 5 sec penalty. Terecht, en ik zeg dit als Red Bull fan.

dat zal idd de redenering zijn, net als dat hij op de vuile kant stond.
maar voordeel halen, de leiding van de GP pakken, omdat ge géén grip hebt? klopt niet.

lol, 5s penalty, en hij heeft ligt er al 2 voor :lol:

Het eerste wat ik hier zei: Max zal dat wel weer mogen.

Wat hij daar gisteren met Ocon lapt mag hij ook als enige toch.

Ocon vlak er voor wel als een idioot 4 auto’s voorbij gedoken die aan het aanschuiven waren.

Max nu toch 5s penalty, positie teruggeven had fairer geweest.

ziede, hij lacht daar gewoon mee.
sterk van de FIA. ze zullen denken: "we hebben ons dit weekend nog niet belachelijk genoeg gemaakt"

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan