FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Mooie actie van Leclerc op het einde! Ik ben een Pérez-fan maar zijn actie was zo mooi dat hij P2 wel verdiende.

Hamilton had 226 punten heeft er nu 6 verdiend (P7). Dat maakt dat hij nu 232 punten heeft.
Pérez had 258 punten en heeft er nu 15 verdiend (P3). Dat maakt dat hij nu 273 punten heeft. Dat is een verschil van 41 punten. Zelfs als Pérez niet zou starten in Abu Dhabi dan nog is Red Bull zeker van een 1-2 finish in het puntenklassement. :)

Ik constateer gewoon afgunst.
Verstappen kan heel het jaar foutloos rijden, maar als hij dan 1 keer op een stratencircuit met nieuw asfalt er te laat/diep induikt is hij al zijn krediet van het seizoen in 1 actie verloren.

Moest hij het Belgische vlagske achter zijn naam gezet hebben dan zou het heel anders zijn.

Heel goede race! Je kan een hoop kritiek hebben op de organisatie, maar dit heeft wel enorm veel potentieel om een klassieker te worden IMO.

Niet te vergelijken met Miami, Jedah, ... IMO.

Ik constateer gewoon afgunst.
Verstappen kan heel het jaar foutloos rijden, maar als hij dan 1 keer op een stratencircuit met nieuw asfalt er te laat/diep induikt is hij al zijn krediet van het seizoen in 1 actie verloren.

Moest hij het Belgische vlagske achter zijn naam gezet hebben dan zou het heel anders zijn.

Waar leest gij da allemaal? Niemand zegt hier toch dat hij zijn krediet kwijt is of dattem niet kan rijden? Overdrijven is ook een kunst he makker, hier werd gewoon gezegd dat dit een duidelijk geval was van plaats teruggeven en dat de 5sec penalty niet de juiste penalty was. Kritiek is niet gelijk aan haat.

Edit: En de kritiek was dan nog niet op Max maar op de steward's beslissing.

Ik snap niet dat sommige hier klaarkomen op die actie van Leclerc.

Die reed redelijk wat achter Perez met DRS en kan daar nooit maar dan ook nooit Perez in die bocht langs buiten inhalen. Het enige wat zou kunnen lukken zou een late 'dive' (was uiteraard geen dive bomb) in de binnenkant zijn. Perez zit gewoon weer te slapen en houdt de verkeerde kant.

Ik snap niet dat sommige hier klaarkomen op die actie van Leclerc.

Die reed redelijk wat achter Perez met DRS en kan daar nooit maar dan ook nooit Perez in die bocht langs buiten inhalen. Het enige wat zou kunnen lukken zou een late 'dive' (was uiteraard geen dive bomb) in de binnenkant zijn. Perez zit gewoon weer te slapen en houdt de verkeerde kant.
We mogen er toch blij mee zijn?

Stratencircuits zijn idd leuk als er enige uitdaging in zit.

Wat ik hier zie is een halve Oval. Veel plezier voor diegene die om 7u opstaan, maar deze laat ik met veel plezier aan me voorbij gaan.
Ik vind nochtans die race verre van slecht/saai/whatever. Wat wil je nog meer van uitdaging? Soms moet je het ook een kans geven.
En aan de reactie te zien van de top 3 rijders leken ze het toch ook wel wijs te vinden.

Race viel nog mee,enige wat ik zie in het weekend QF laat ik altijd passeren,sprint races zie ik wel (al dan niet delayed).
Waarom Leclerc zege uit handen was SC op gunstig moment voor Red Bull,wat Max uiteindelijk zelf ook heeft gecreëerd.
Bij Ferrari namen ze gok om uit te blijven,maar het is hen uiteindelijk duur te komen te staan.

Vind het toch opvallend en dat is al een hele tijd zo,dat rijders tov Verstappen minder intens verdedigen tov andere collega piloten.
Ze maken het hem niet echt moeilijk vind ik.
Chapeau dat Max dat heeft afgedwongen.

Ik vind nochtans die race verre van slecht/saai/whatever. Wat wil je nog meer van uitdaging? Soms moet je het ook een kans geven.
En aan de reactie te zien van de top 3 rijders leken ze het toch ook wel wijs te vinden.
In front of cameras,behind the screens maybe other opinion ;) .
Maar het leek vrij oprecht.

Het gaat erom dat de straf veel te licht is om zelf het initiatief te nemen en de plaats terug te geven.
Maar die straf die Verstappen kreeg is toch veel zwaarder dan meteen de plaats terug te geven? Dan zat hij er meer dan waarschijnlijk binnen de kortste keren terug ervoor?

Race viel nog mee,enige wat ik zie in het weekend QF laat ik altijd passeren,sprint races zie ik wel (al dan niet delayed).
Waarom Leclerc zege uit handen was SC op gunstig moment voor Red Bull,wat Max uiteindelijk zelf ook heeft gecreëerd.
Bij Ferrari namen ze gok om uit te blijven,maar het is hen uiteindelijk duur te komen te staan.

Vind het toch opvallend en dat is al een hele tijd zo,dat rijders tov Verstappen minder intens verdedigen tov andere collega piloten.
Zo’n dingen zag je vroeger ook bij Schumacher. Die rode neus was zo intimiderend als sommige mindere goden die zag naderen dat er eveneens weinig weerstand was.

Russell heeft letterlijk tegen Max gereden toen Max hem wou voorbijsteken:unsure:

lomp van Russel, maar ik ben hier zo hard aan't hopen dat Verstappen niet wint na zijn arrogantie, dat ik het ok vind.
Waarom zou je zo iets wensen?
Bij het incident met Russel is deze na review door de stewards in fout geacht.

Voor wat betreft het incident in de eerste ronde: Beide rijders hebben bij het interview meteen aangegeven dat het kwam door verlies van grip. Je zag ook na de race dat dit geen echt issue is tussen de twee. Het ging er heel amicaal aan toe. Dat hebben we wel al anders gezien tussen sommige rijders.
Stel je voor dat die zo in de Rolls hadden moeten zitten na de race in Abu Dhabi in 2021…

Of is het omdat hij reageert in “the heat of the moment” bij bocht 1?
Dat komt dan ook enkel omdat je dan net de communicatie van hen te horen krijgt. Of denk je dat anderen nooit eens iets zeggen dat een bepaalde interpretatie kan hebben tijdens de race?

Je mag daar in principe geen aanstoot aan nemen. We kunnen nu meeluisteren,
maar als daar aanstoot aan gegeven kan worden en men beslist om dat niet meer mee te geven zou ik dat jammer vinden. (Zoals geen open communicatie meet pitwall vs FIA/Racecontrol)

Laatst bewerkt:
De arrogantie waar Marcel vooral op doelt is denk ik de reactie die Verstappen geeft en de manier waarop wanneer ze hem zeggen dat hij een penalty heeft. En dat vind ik, zelfs al is dat mid race in de heat of the moment not done om zo te reageren. Zie je natuurlijk overal in de sport maar je dient nog altijd respect te hebben voor de stewards of de arbiter of om het even wat van spelleider. Ik heb gisteren ook nog 2 voetballertjes onder hun voeten gegeven omdat ze iets zeiden op de referee: maar uiteindelijk heeft de referee altijd gelijk, zelfs al heeft hem geen gelijk.

Maar die straf die Verstappen kreeg is toch veel zwaarder dan meteen de plaats terug te geven? Dan zat hij er meer dan waarschijnlijk binnen de kortste keren terug ervoor?
Ja, maar 9/10 keer doet zo'n 5 seconden straf voor zoiets helemaal niets.

Ik heb veel liever dat we dan effectief zien dat hij binnen de kortste keren terug voor geraakt, in plaats aan de kant te duwen en verder te rijden en denken "ach ja, ik rijdt er toch die 5 seconden af, boeit niet, volgende keer hetzelfde". Als je zoiets strenger bestraft gaat dat misschien minder gebeuren.

Het probleem is ook dat de teams nu zelf moeten oordelen of ze al dan niet de plek teruggeven.

Ja, maar 9/10 keer doet zo'n 5 seconden straf voor zoiets helemaal niets.

Ik heb veel liever dat we dan effectief zien dat hij binnen de kortste keren terug voor geraakt, in plaats aan de kant te duwen en verder te rijden en denken "ach ja, ik rijdt er toch die 5 seconden af, boeit niet, volgende keer hetzelfde". Als je zoiets strenger bestraft gaat dat misschien minder gebeuren.

Het probleem is ook dat de teams nu zelf moeten oordelen of ze al dan niet de plek teruggeven.
Maar als 5 seconden er voor jou niet zouden toe doen, waarom dan al die training om een pitstop te kunnen maken op 2 seconden? En liefst nog minder.
5 Seconden in een competitie waar het om tienden, honderdsten en zelfs duizenden van een seconde gaat is in verhouding gigantisch toch?

En dan al zeker in dit geval, waarbij ze beiden unaniem aangeven dat het kwam uit een verlies van grip. Niet zo’n drivebomb zoals die vroeger wel eens durfde te doen.

Laatst bewerkt:
Maar als 5 seconden er voor jou niet zouden toe doen, waarom dan al die training om een pitstop te kunnen maken op 2 seconden? En liefst nog minder.
5 Seconden in een competitie waar het om tienden, honderdsten en zelfs duizenden van een seconde gaat is in verhouding gigantisch toch?
Omdat het in veel gevallen niet uitmaakt, omdat ze dan gewoon 5 seconden losrijden? Dat gebeurt toch heel vaak?

Ik weet niet hoe ik het nog beter kan uitleggen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan