FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de testresultaten te zien is dat abo weggegooid geld. Miljaar, zelfs voor een preseason test beetje ridicuul. Bidden dat Ferrari en Mercedes zwaar sandbaggen.
We hopen het met je mee maar ik denk dat elke persoon die een beetje realistisch is al genoeg gezien heeft terug. Heel jammer vr deze mooie sport dat er bijna nooit meer een duel vr de wereldtitel is. Kijkcijfers zullen weer dalen dit jaar.

ik denk dat "elke persoon die een beetje realistisch is" beseft dat dit dag 1 van de test is, en we ook niet weten welke programma's de teams hebben afgewerkt.

allez, we moesten nu ook niet meteen verwachten dat de rangorde volledig omgeslagen zou zijn, maar dat Max op dag 1.1s sneller is, wilt niet zo heel veel zeggen, imo. voor 't zelfde geld wou Max gewoon eens laten zien dat hij WK is. over de 4 dagen samen zullen we wel een beter beeld hebben.

Mercedes heeft nog niet het achterste van hun tong laten zien, bvb. of denk je realistisch dat zij 2.5s trager gaan zijn, en dat ze achter Williams en Stake gaan zitten?

over de 4 dagen samen

Helaas zelfs maar 3 dagen meer tegenwoordig :/
Mercedes heeft nog niet het achterste van hun tong laten zien, bvb. of denk je realistisch dat zij 2.5s trager gaan zijn, en dat ze achter Williams en Stake gaan zitten?

Voila. Voor hetzelfde geld heeft Red Bull wel al aan 90% van hun mogelijkheden gereden, zit de rest op 80% en Mercedes nog op 60%.

We moeten er ook realistisch in zijn en dan is de kans en verwachting natuurlijk het grootst dat Red Bull nog altijd bovenaan staat. Aan de andere kant nemen ze ook het meest risico van iedereen door van hun bewezen succesvol (en dominant) concept weg te bewegen om vrij radicaal te vernieuwen en een ander concept na te jagen. Als dat mislukt zitten ze misschien ineens terug in het pak.

Maar als je al gewoon naar het rijgedrag kijkt vd RedBull tegenover de Mercedes of de stuiterende Ferrari...

Of zonet Gasly.... Dat lijkt meer op ne worstelaar die ne beer poogt te bedwingen...

Laatst bewerkt:
image.jpg

de top 4 is sneller dan Max gisteren.
de tijd van Sainz is 0.213s trager dan de pole vorig jaar.

Wat er ovigens wel positief uit ziet is dat ze "RB" gebruiken in de tabellen in plaats van "Visa Cash App RB". :)

Wat er ovigens wel positief uit ziet is dat ze "RB" gebruiken in de tabellen in plaats van "Visa Cash App RB". :)

Ik vind het raar dat er zoveel gedoe rond is. Titel sponsors die mee in de teamnaam zitten is geen verschijnsel van dit jaar en we hebben die ook nooit als dusdanig gebruikt om het team doorgaans te vernoemen.

Ik zie ook niet "Mercedes-AMG Petronas" in die tabel. Of "Stake F1 Team Kick Sauber". Oracle staat er ook niet in bij Red Bull, BWT bij Alpine, ...

Pre-season testen zegt meestal weinig. Je weet niet in welk testprogramma wie zit.

Vroeger met 2-3 weken had je historisch dat de eerste week gewoon alle systeem checks waren en de laatste week misschien wat representatief waren, al wist je de fuel loads en de max input van de rijder niet.

Tegenwoordig met maar 3 dagen, zullen ze die dagen meer gebruiken om data te verzamelen en te bekijken of het overeenkomt met de simulatie.

Ik denk dat de echte showdown pas quali in het eerste weekend is.

Die Alpine is wel een prachtige wagen geworden. De brede neus doet wat aan de wagens van enkele jaren geleden denken.

Als ik een gokje moet doen zou ik zeggen dat de pikorde grotendeels identiek is aan hoe het kampioenschap vorig seizoen eindigde.

Red Bull
...
Ferrari
Mercedes
...
McLaren/Aston Martin/Alpine/Williams allemaal op een hoopje/circuit afhankelijk.
...
Alpha Tauri
Kick
Haas

Ik vind het raar dat er zoveel gedoe rond is. Titel sponsors die mee in de teamnaam zitten is geen verschijnsel van dit jaar en we hebben die ook nooit als dusdanig gebruikt om het team doorgaans te vernoemen.

Ik zie ook niet "Mercedes-AMG Petronas" in die tabel. Of "Stake F1 Team Kick Sauber". Oracle staat er ook niet in bij Red Bull, BWT bij Alpine, ...

Omdat de namen ietwat genormaliseerd waren laatste jaren, het was niet meer dat louche gedoe.

Je gaat van Alfa Romeo naar een goksite/streaming site? Nog geluk dat de Sauber naam er nog in vermeld staat.
En van Alpha Tauri naar Visa Cash App.
Dat noem ik regressie :p.

Omdat de namen ietwat genormaliseerd waren laatste jaren, het was niet meer dat louche gedoe.

Je gaat van Alfa Romeo naar een goksite/streaming site? Nog geluk dat de Sauber naam er nog in vermeld staat.
En van Alpha Tauri naar Visa Cash App.
Dat noem ik regressie :p.

Maar het gedoe gaat niet echt om welke sponsor het is, maar om het feit dat het met de sponsor erbij een lange naam wordt en dan "AH OEI WAT GAAN WE DAARMEE DOEN HOHO HOE MOETEN WE DAT NU UITSPREKEN AMAI?!"

Ja, dus hetzelfde als met alle andere teams met titelsponsors, we gebruiken gewoon de teamnaam op zich zonder de titelsponsors altijd te vernoemen.

Maar hoe ga je de Visa Cash Apps dan noemen? RB..? Dat is toch maar een beetje raar. Ik snap niet dat dat niet gewoon Toro Rosso kon blijven (los van de sponsors)

Maar we zeggen toch ook niet "de Aramco's", "de Petronas", "de BWT's"?

Waarom is dat bij RB nu plots een ding?
Puur omdat RB voor mij (en waarschijnlijk voor velen) al gewoon de afkorting is voor Red Bull, toch een beetje een andere kwestie dan Aramco's of Petronas.

Interessant artikel om lezen. Basically in a nutshell:
  • Perez loopt er al nerveus bij en weet hoe laat het is,
  • Ferrari en Mercedes hebben beiden een wagen waar ze eindelijk op kunnen vertrouwen en verder bouwen,
  • McLaren mist nog snelheid en consistentie, maar er is meer grip op de achteras. Stella kijkt uit naar de upgrades die binnenkort gaan komen.
  • RB en Williams zullen waarschijnlijk strijden om dezelfde plaatsen als vorig jaar
  • Haas heeft eindelijk een degelijke tire deg.
  • Alsonso: "19 riders already know that they won't become world champions."
  • Alpine: [..] the experts also agreed on one candidate. The new Alpine A524 made the worst of all cars. The car is overweight, aerodynamically inefficient, slow to one lap and in endurance. In this form, the French racing team is the first takeover candidate.

Vreemd uitzendschema volgend weekend:

Donderdag 29 feb
P1 - 12:30
P2 - 16:00

Vrijdag 1 maart
P3 - 13:30
Quali - 17:00

Zaterdag 2 maart
Race - 16:00

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen