FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap wel niet hoe Norris plots 11 seconden voor liep op Verstappen met de inters. Betere bandenmanagement? Mclaren sterker op inters ? Mclaren sterker dan RB in de vrije lucht? Iemand een uitleg?

Ik snap wel niet hoe Norris plots 11 seconden voor liep op Verstappen met de inters. Betere bandenmanagement? Mclaren sterker op inters ? Mclaren sterker dan RB in de vrije lucht? Iemand een uitleg?
De baan was droog en er was dus geen water nimmer om de inters af te koelen. Enkel beide McLarens reden 1-2sec sneller dan de rest van het veld en ondervonden geen hinder van de "oververhitte" inters.

Er werd toen ook niet de pits opgezocht voor slicks omdat het 5min later terug zou beginnen regenen.

Ik heb de race net uitgesteld bekeken :unsure:

RBR heeft Perez bevolen om naar de pits te rijden met zijn gecrashte wagen, wat een directe inbreuk is op het reglement.
Ze wilden een SC vermijden, welke Max de winst zou kosten....
Ik snap deze hele berichtgeving echt, maar dan ook echt niet. Dit is toch niet de eerste keer dat een rijder een beschadigde wagen terug naar de pits rijdt of probeert te rijden?

Het is ook niet Red Bull dat beslist om de regels te breken he. Wanneer een wagen te gevaarlijk beschadigd is kan een team in principe niet weten, want de stewards beslissen daarover.

De Britse pers met Buxton voorop heeft besloten hier major fuss over te maken en sommige fans springen er weer op. Want stoute Red Bull.

Ik snap deze hele berichtgeving echt, maar dan ook echt niet. Dit is toch niet de eerste keer dat een rijder een beschadigde wagen terug naar de pits rijdt of probeert te rijden?

Het is ook niet Red Bull dat beslist om de regels te breken he. Wanneer een wagen te gevaarlijk beschadigd is kan een team in principe niet weten, want de stewards beslissen daarover.

De Britse pers met Buxton voorop heeft besloten hier major fuss over te maken en sommige fans springen er weer op. Want stoute Red Bull.
Lijkt mij de perfecte nota. Iedereen zag dat de auto niet meer kon gemaakt worden (en Perez reed al bijna laatste) dus moest hij er gewoon voor zorgen dat er geen safety car kwam. Geven ze ook gewoon toe bij RedBull.. Had natuurlijk wel iets slimmer geweest de wagen ergens safe te parkeren als die mogelijkheid er was.
Straf voor het team én Perez ook volkomen terecht.

Was 6 seconden, hebben bijna stilgestaan toen sergeant crashte. Ze waren die namelijk al aan het lappen. Dus 5 seconden verlies daar. ( daarom ineens 11) Was wel impressionant wat norris daar van pace had

Lijkt mij de perfecte nota. Iedereen zag dat de auto niet meer kon gemaakt worden (en Perez reed al bijna laatste) dus moest hij er gewoon voor zorgen dat er geen safety car kwam. Geven ze ook gewoon toe bij RedBull.. Had natuurlijk wel iets slimmer geweest de wagen ergens safe te parkeren als die mogelijkheid er was.
Straf voor het team én Perez ook volkomen terecht.

Straf is terecht, maar het is de hele spin die eraan wordt gegeven die me enorm stoort. "Red Bull vroeg Perez opzettelijk en bewust om de regels te breken!"

Waarom wordt er niet een dergelijke heksenjacht opgezet wanneer anderen met een loshangende voorvleugel of eender wat doorrijden naar de pits?

Heck, waarom wordt Hamilton nog altijd gevierd voor zijn overwinning "op 3 wielen" wat ook niet bepaald veilig was?

Ik vind Canada eigenlijk een zeer interessante race om alle rijders in de topteams eens onder de loep te nemen, ook omdat de wagens eigenlijk aan elkaar gewaagd waren. Iedereen in de laten we zeggen top 5 (van de race uitslag) kon de race winnen. De vraag is ook wie van deze rijders kan in de toekomst daadwerkelijk een kampioenschap binnenhalen en het Verstappen moeilijk maken.

- Russel: Zeer zwakke race eigenlijk, enorm grote foutenlast. Ik heb ook niet echt het gevoel dat hij een kampioenschap kan binnenhalen eens die druk er zou komen. Minste fan van deze rijder.
- Norris: Heeft een goede race gereden maar die stint van versleten intermediates op een droge baan geeft een vertekend beeld. Ik heb van zijn beginfase wat onboards gezien en is 3x van de baan gegaan. Lag zelfs 7sec achter op een gegeven moment. De Mclaren was goed op een opdrogende baan maar heb niet het gevoel gehad dat hij als rijder het verschil heeft gemaakt. Eigenlijk had hij deze race 100% moeten winnen zelfs met de tegenslag van de SC.
-Piastri: Hoeveelste seizoen rijdt hij nu? 3de? Nog altijd te plat. Om 1 of andere reden valt hij nog altijd terug als de banden minder grip bieden.
Ik dacht dat dit het volgende talent ging zijn, maar schat em maar als 5de-6de beste rijder van het veld .
- Hamilton: Heeft naar zijn zeggen een slechte race gereden maar ik vond eigenlijk net van niet. Zeer lang tijd verloren achter Alonso in de beginfase, ook 1 van de eerste die pitte voor slicks waardoor hij wat vastzat in verkeer. En op het einde gaf hij een zeer sterke indruk, jammer dat Mercedes hem Harde banden gaf. Hamilton had imo zeer grote kans om de race te winnen was zijn qualy nu beter geweest.

De Ferrari boys moeilijk te raten met een wagen die dit weekend niet van tel was:

- Sainz: Kan ik nog altijd moeilijk inschatten. Kan zeer goede resultaten rijden als alles meezit. Als het tegenzit, altijd redelijk wisselvallig.
- Leclerc: Leclerc schat ik nog altijd zeer hoog in. Jammer van de pech maar maakt imo nog altijd het meeste kans als eerstvolgende het kampioenschap binnen te halen in de toekomst.

het is Piastri's 2de seizoen nog altijd maar.
Straf is terecht, maar het is de hele spin die eraan wordt gegeven die me enorm stoort. "Red Bull vroeg Perez opzettelijk en bewust om de regels te breken!"
omdat Red Bull dat ook gewoon zo gezegd heeft, aan de stewards. "we wisten dat het onveilig was, maar een SC zou ons de zeggen kosten, dus we hebben hem gevraagd door te rijden"
Waarom wordt er niet een dergelijke heksenjacht opgezet wanneer anderen met een loshangende voorvleugel of eender wat doorrijden naar de pits?
een voorvleugel kan je snel vervangen, en dan kan je de race voort zetten. de wagen van Perez was veel verder dan dat. daar hingen verschillende onderdelen los.

Heck, waarom wordt Hamilton nog altijd gevierd voor zijn overwinning "op 3 wielen" wat ook niet bepaald veilig was?
daar hingen geen onderdelen los. die band was gewoon kapot.
de hele opzet is dat zo'n onderdeel van de wagen kan vliegen en marshalls, of publiek, kunnen verwonden.

je kan daar Britse partijdigheid in zien, maar die wagen van Perez was gewoon een rijdend wrak. je parkeert die op de eerste veilige plek die je vindt (hij kon bvb in de hairpin tot achter de barrière rijden, dan heb je ook géén SC), je rijdt niet nog eens een halve ronde tot in de pits.

omdat Red Bull dat ook gewoon zo gezegd heeft, aan de stewards. "we wisten dat het onveilig was, maar een SC zou ons de zeggen kosten, dus we hebben hem gevraagd door te rijden"

Bron graag voor het deel in vet.

een voorvleugel kan je snel vervangen, en dan kan je de race voort zetten. de wagen van Perez was veel verder dan dat. daar hingen verschillende onderdelen los.

De regel is dat je niet met een wagen mag rijden die onveilig is. Of je een voorvleugel kan vervangen en de race kan voortzetten of niet is irrelevant. Loshangende voorvleugels zijn onveilig.

daar hingen geen onderdelen los. die band was gewoon kapot.

En we hebben nog nooit rubber van banden zien afvliegen? De beelden van Silverstone 2013 waarbij die flap rubber nipt naast een rijder zijn helm gaat staan me nog vrij goed bij hoor.

de hele opzet is dat zo'n onderdeel van de wagen kan vliegen en marshalls, of publiek, kunnen verwonden.

je kan daar Britse partijdigheid in zien, maar die wagen van Perez was gewoon een rijdend wrak. je parkeert die op de eerste veilige plek die je vindt (hij kon bvb in de hairpin tot achter de barrière rijden, dan heb je ook géén SC), je rijdt niet nog eens een halve ronde tot in de pits.

Ook hier weer: waarom is dat NU een groot issue en niet in de elvendertig andere gevallen die we in het verleden tot hiertoe hebben gezien?

Ook hier weer: waarom is dat NU een groot issue en niet in de elvendertig andere gevallen die we in het verleden tot hiertoe hebben gezien?
Die wagen was toch echt wel zwaarder beschadigd dan in de meeste gevallen dat rijders terug naar de pits rijden (was echt een wrak)?

En ook om hoe de posities op dat moment waren. Is ook gewoon de enige reden dat RB hem instructie heeft gegegeven om niet te stoppen?

Uw oordeel over de McLaren piloten vind ik wel streng.
Vond Piastri toch wel sterk. En zeer volwassen.

Die wagen was toch echt wel zwaarder beschadigd dan in de meeste gevallen dat rijders terug naar de pits rijden (was echt een wrak)?

Moet je toch nog eens herbekijken denk ik. Gaat achterwaarts in de barriere maar dat was niet eens een gigantische klapper. Vanuit zijn cockpit view lijkt het zelfs een lichte tik.
Hij rijdt overigens ook direct door zonder dat Red Bull tussenkomt.

Beschrijving van wat gebeurde en gezegd werd (time codes F1TV):
- 1:27:18: hij gaat achterwaarts tegen de barriere
- 1:27:20: hij vertrekt op eigen initiatief
- 1:27:38: "I think I have suspension damage"
- 1:27:52: "I bring it back" - antwoord Red Bull: "Yep, bring it back"

Op dit ogenblik is hij al aan T10 - de hairpin dus.

En ja, die vleugel hing los, maar ik heb toch echt al wagens veel erger zien terugkeren.

En ook om hoe de posities op dat moment waren. Is ook gewoon de enige reden dat RB hem instructie heeft gegegeven om niet te stoppen?

Maakt op zich weinig uit, teams en rijders maken vaker de beslissing om terug te keren voor eigen gewin.

Of zijn we vergeten dat we Alonso nog altijd een held vinden hiervoor? :unsure:

1718204038748.png

Uw oordeel over de McLaren piloten vind ik wel streng.
Vond Piastri toch wel sterk. En zeer volwassen.

Was niet mijn oordeel :)

Mogelijkse combo Ferrari-Hamilton-Newey.
Moet nog worden bevestigd, maar indien de waarheid ben ik wel benieuwd naar 2026!

Bron graag voor het deel in vet.

De regel is dat je niet met een wagen mag rijden die onveilig is. Of je een voorvleugel kan vervangen en de race kan voortzetten of niet is irrelevant. Loshangende voorvleugels zijn onveilig.

En we hebben nog nooit rubber van banden zien afvliegen? De beelden van Silverstone 2013 waarbij die flap rubber nipt naast een rijder zijn helm gaat staan me nog vrij goed bij hoor.

The Stewards heard from the driver of Car 11 (Sergio Perez), team representativeand reviewed video, team radio and in-car video evidence.After making contact with the barriers in Turn 6, the driver continued on track for theremainder of the lap with a significantly damaged car and thereby lost several carbonfibre parts on the way back to the pits. The team confirmed in the hearing that the driver had been advised to bring the car back to the pits as they were trying to avoid a Safety Car situation.

Ik begin mij af te vragen of de teamleden die daar op de "steward hearing" waren, wel fan zijn van Perez :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan