FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
The Stewards heard from the driver of Car 11 (Sergio Perez), team representativeand reviewed video, team radio and in-car video evidence.After making contact with the barriers in Turn 6, the driver continued on track for theremainder of the lap with a significantly damaged car and thereby lost several carbonfibre parts on the way back to the pits. The team confirmed in the hearing that the driver had been advised to bring the car back to the pits as they were trying to avoid a Safety Car situation.

Ik begin mij af te vragen of de teamleden die daar op de "steward hearing" waren, wel fan zijn van Perez :p

Is geen antwoord op wat ik vroeg toch? Waar staat daar ergens in die tekst dat Red Bull wist dat de wagen te zwaar beschadigd was en dat ze wisten dat ze er een straf voor gingen krijgen en het toch deden?

Ik betwist niet dat Red Bull hem terug in de pits wilden. Daarom vroeg ik ook heel duidelijk door op wat ik in het vet zette :)

dat staat niet in die tekst.
maar als je naar de stewards geroepen wordt om uit te leggen waarom je met een gevaarlijke wagen door reed ipv hem zo snel mogelijk te parkeren, dan weet je waarom je daar zit.
en als uw uitleg dan is "we wilden een SC vermijden", dan ben je niet aan het ontkennen dat je wagen te beschadigd was om door te rijden he.

dat staat niet in die tekst.
maar als je naar de stewards geroepen wordt om uit te leggen waarom je met een gevaarlijke wagen door reed ipv hem zo snel mogelijk te parkeren, dan weet je waarom je daar zit.
en als uw uitleg dan is "we wilden een SC vermijden", dan ben je niet aan het ontkennen dat je wagen te beschadigd was om door te rijden he.

Je bent het ook niet aan het bevestigen, dus het hele Britse pers narratief is er gewoon op gericht om Red Bull weer eens als de bad guys af te schilderen.

Daarnaast, als je daar zit weet je dat, maar tijdens het incident weet je niet dat je daar gaat zitten.
Kunnen we hier nog logisch nadenken?

Allez ik ga het nog eens duidelijk zeggen he: wagens zijn al veel erger teruggekeerd naar de pits. De pers of bepaalde fans hebben daar nooit een narratief van gespind als "Alonso reed bewust met een gevaarlijk beschadigde wagen terug naar de pits voor eigen gewin" of "Hamilton reed bewust met een zwaar beschadigde wagen naar de finish voor eigen gewin".

Waarom? 🙂
Weinig raars aan maar het is Red Bull dus "omg schande" ook al is het al zoveel gebeurd.

Wsl nog met een korrel zout te nemen:

Maar zou het toch een serieuze step down vinden voor hem.

Wat kan Sainz anders doen?

Audi waarvan je weet dat je volgend jaar laatste bent en hopen dat het in 2026 beter gaat? En waar Audi al een paar keer intern al moeilijk deed over het F1 project?
Haas? :p :p :p
Alpine is helemaal een giftig trol-team geworden. Dat kan toch niet meer lang duren tegen dat de Fransen dat helemaal opgeven.
Mercedes zal waarschijnlijk maar 1 jaar geven want die willen Antonelli.

Dan kies ik ook voor een langetermijncontract bij Williams.

Sainz is dik gejost. Ik kan moeilijk geloven dat Hamilton het beter dan hem gaat doen, heb Sainz altijd al een van de meest onderschatte rijders gevonden.

Sainz zijnde zou ik wel op Audi inzetten ja. Ik denk dat daar toch meer van een plan klaarligt om te groeien, dan bij Williams dat al jaren aan het sukkelen is en waar ik niet direct veel zie dat me doet denken dat dat op korte termijn gaat veranderen.

Aston Martin is toch wel een team dat een serieuze stap achterwaarts heeft gemaakt dit jaar. Ik betwijfel of ze Newey kunnen overtuigen om daar te tekenen.

Red Bull begint toch echt een probleem te hebben. McLaren heeft duidelijk de snelste wagen en ook Mercedes is met die nieuwe flexvoorvleugel heel dicht aan het komen.

Kan nog leuk worden dit seizoen.

McLaren groeit altijd gigantisch doorheen een seizoen. Dus als die dan echt de overhand krijgen (wat volgens mij momenteel zeker niet het geval is...).

Je moet naar Perez kijken om te zien hoe sterk de RB is, dat is al een tijdje bezig. Op zich wel bijzonder want RB was weer zeer dominant aan het seizoen begonnen. Ofwel heeft de FIA daar toch iets verboden wat ze op de wagen hadden, ofwel wordt er een oogje dichtgedaan bij de competitie om Liberty voldoende kijkcijfers op te leveren 🙃
Alpine is trouwens aan hun eigen McLaren 2023 verhaal bezig, best bijzonder hoe slecht ze waren bij de seizoen opener en dat ze nu met 2 wagens Q3 halen.

Ik denk dat je Perez niet meer als geldige factor kan gebruiken.
Dat is hetzelfde als toen Schumacher bij Benneton rijdt. Dan was dat ongeveer de slechtste auto van het veld als je naar de teamgenoot moest kijken. De Benneton van 1996 zou eigenlijk nog beter geweest zijn dan die van 94/95. Volgens engineers van toen was Schumacher daarmee met de vingers in de neus wereldkampioen geworden. Berger en Alesi (gaan prutsers) konden er niet mee uit de voeten.

Die mannen willen die auto blijkbaar super gevoelig hebben. En uiteindelijk wordt die zo gevoelig dat niemand er nog mee kan rijden, op één persoon na. In die zijn handen is dat een superauto, voor anderen is die auto onbestuurbaar.

Ben benieuwd naar de race straks. Zoals het er naar uitziet zal het spannend worden tussen Norris en Verstappen. En Mercedes vs Ferrari

Spanje zorgt meestal voor niet al te veel actie. Maar Norris-Verstappen is altijd iets om naar uit te kijken.
Straf hoe Mercedes toch geleidelijk aan sterker aan 't worden is en Ferrari het weer wat laat afweten.
Dit seizoen begint 1 van de spannendste in jaren te worden terwijl inderdaad in 't begin RBR alles al leek te beslissen.
Die rare soap met Horner heeft toch heel wat invloed gehad.

Spanje zorgt meestal voor niet al te veel actie. Maar Norris-Verstappen is altijd iets om naar uit te kijken.
Straf hoe Mercedes toch geleidelijk aan sterker aan 't worden is en Ferrari het weer wat laat afweten.
Dit seizoen begint 1 van de spannendste in jaren te worden terwijl inderdaad in 't begin RBR alles al leek te beslissen.
Die rare soap met Horner heeft toch heel wat invloed gehad.
Ik kan me herinneren dat het 2 of 3 jaar geleden heel spannend was tussen Max en Hamilton. Nu met de snelle straight zal de DRS nog meer effect hebben. Ik verwacht wel wat actie nu het veld wat dichter op elkaar zit, maar we zullen zien straks :D

Oef, geweldige start van Russell. Hangt wel serieus af van de oplettendheid van die Ferrari achter hem. Ik geloof niet dat ik Russell in z'n linkerspiegel heb zien kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan