FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of toch niet. De strategie draait beter uit dan verwacht :D Het kan nu wel nog eens spannend worden, al denk ik dat zijn bandjes het niet gaan houden als hij zo blijft pushen.

Laatst bewerkt:
Merde ! Lando heeft het verloren bij de start en ook wel bij de iets te trage pitstops. McLaren nu toch wel de snelste wagen. Mogelijks nog wat wins voor Lando en RB die nog iets meer achteruit gaat zou het seizoen en de sport absoluut ten goede komen.

Verstappen moest Russell ook voorbij? Dat Norris daar langer over deed (in de beste wagen) zegt toch ook iets?

Norris verspilt de overwinning met zijn zoveelste slechte start + te lang achter Russell + slechte pitstop.

Verstappen moest Russell ook voorbij? Dat Norris daar langer over deed (in de beste wagen) zegt toch ook iets?
Ja, maar tire deg is hoger in de trein. Dat Verstappen er direct over kon was zijn redding. Norris moest sowieso een ronde langer wachten en toen had hij al een tire disadvantage.

Had Norris een goeie start gehad, hadden we een spannend duel gezien denk ik.

Holy shit, Verstappen was schitterend vandaag. :eek:
Inderdaad, Verstappen wint van de snellere McLaren/Norris door een betere start, betere strategie van Red Bull en het fenomenaal doseren van zijn banden. Als je wil zien hoe goed die wagen is, Perez eindigt op een minuut, Piastri op een halve minuut van Norris.

Die auto van RB is eigenlijk gewoon al 5 races ruk hè .
Ik denk echt dat momenteel McLaren en Mercedes de betere auto’s zijn boven RB.

Eerst was het door de curbs dat ze het lastig hadden maar op dit circuit kunnen ze het daar niet op steken.

Max is gewoon beter als de rest. Het is al een hele tijd dat de redbull niet de snelste wagen is.

De manier waarop hij Russel voorbij ging was ook wel echt de moeite.
Vond de start trouwens een beetje een twijfelgeval
Net zoals de aanrijdingen in fp3 dat niet bestraft zijn

dit was alweer een masterclass van hoe win ik de race zonder de snelste auto.
Perez toch ook in de top 10

idd, ik zie Verstappen wel nog het WK winnen, maar Redbull niet. (doordat Perez niet genoeg punten scoort)
Tenzij Redbull nog iets uit hun mouwen kan schudden.

Perez had ook wel wat last van bandendegradatie? want heeft 3x gepit, rest 2x. dus heeft al ~22s in z'n nadeel hierdoor tov verstappen.

Merc is ook wel sterk gestegen in enkele races tijd. Russel had ook wel een fenomenale start, was zelfs iets sneller dan Norris & Verstappen. Waardoor die net ervoor is kunnen glippen.
Maar dan wel verkeerde strategie om naar hards te gaan. maargoed, het was een gok. een slechte welliswaar.

Max was wel ok vandaag, maar die heeft toch gewoon veel betere wedstrijden gereden?

Ik weet het niet eigenlijk? Hij doet de hele race alles perfect - pakt Norris bij de start, heeft een halve opportuniteit om Russell te pakken en doet dat onmiddellijk, en rijdt dan zeer consistent en foutloos rond om te winnen met wat niet de beste wagen van de dag was. Dan kan je het als rijder toch niet beter doen?

Norris had deze moeten winnen.

ja, maar nu lijkt het alsof ik zeg dat Max niet goed gereden heeft?

ik zeg dat hij al véél betere wedstrijden gereden heeft. Idd, Norris had moeten winnen, maar het lag aan Norris en Russell dat Norris niet gewonnen heeft. Niet aan Max.
Max reed gewoon een wedstrijd zoals hij er al zovele gereden heeft. Goed, degelijk, maar als we over 10 jaar lijstjes met de beste GP's van Verstappen gaan maken, zal deze er niet in voor komen.

En dus vind ik een superlatief als "schitterend" een beetje raar.

Denk dat Verstappen zijn zege lastiger voor hem heeft aangevoeld dan bijv Spa en Hongarije vorig jaar waar hij 15e of zo starte en alsnog won.
Mede omdat de auto toen echt de beste van het veld was.

Neenee :)
Het was geen kritiek op jou hoor. Vooral wat reflectie (zie hieronder).

ik zeg dat hij al véél betere wedstrijden gereden heeft.

Hij heeft al dominantere wedstrijden gereden, of spectaculairdere, of wedstrijden waarin hij van ver terugkwam om toch te winnen. Maar dat waren dan wedstrijden waarin hij de beste wagen had. Het lag enigszins aan Norris dat die niet won, maar anderszijds toch ook aan Max, want zijn start EN zijn opportunistische move op Russell waren zeer nodig en mede beslissend.

Ik vind het dan moelijk om te zeggen wat nu echt iemands beste race is. In principe kan je niet beter doen dan het absolute maximum eruit halen, en dat kan elk soort resultaat betekenen?

ik zeg dat hij al véél betere wedstrijden gereden heeft. Idd, Norris had moeten winnen, maar het lag aan Norris en Russell dat Norris niet gewonnen heeft. Niet aan Max.
Max reed gewoon een wedstrijd zoals hij er al zovele gereden heeft. Goed, degelijk, maar als we over 10 jaar lijstjes met de beste GP's van Verstappen gaan maken, zal deze er niet in voor komen.

En dus vind ik een superlatief als "schitterend" een beetje raar.
Inderdaad. Volledig mee akkoord.
Ik denk dat we nog een paar spannende races gaan zien tussen Norris en Verstappen. Allé, dat hoop ik toch :p

En dat bedenken die big brains daar nu pas? Hier op het forum werd dat idee al jaren geleden geopperd, weet niet meer door wie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan