Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op welke basis? Ik vond Piastri sterk in aanvang van het seizoen, maar naargelang de titelstrijd intenser werd, legde hij vaak de duimen voor Norris. Hij is niet constant genoeg. Dat heb je nodig om de titel binnen te halen.Ik ga een gokje wagen op piastri als wk
MBS is hoofd van de FIA, niet van de FOM, die instaat voor de F1 TV.Toch mijn f1tv abbo stopgezet als reactie tegen de dictatuur van MBS met al zijn dwaze regels over wat coureurs mogen spreken.
.Daar heerst al zo lang politieke onrust dat ik niet snap dat dat plan ooit op een serieuze manier op tafel geraakt is.Ik denk dat dat wild plan voor een grandprix in Rwanda te organiseren nu al heel twijfelachtig is gezien de recente politieke acties daar.
Ik wil eigenlijk nog wel eens zien of Hamilton sneller is dan Leclerc. Ik zie hem in de races nog wel constanter presteren, maar ik ben benieuwd wie er op het einde van het jaar het beste rapport in de kwalificaties kan neerleggen. Als dat Hamilton is zal ie wel voor Leclerc eindigen, maar als Leclerc beter kwalificeert gaat Hamilton dat wel moeten inhalen met zijn consistentie.Op welke basis? Ik vond Piastri sterk in aanvang van het seizoen, maar naargelang de titelstrijd intenser werd, legde hij vaak de duimen voor Norris. Hij is niet constant genoeg. Dat heb je nodig om de titel binnen te halen.
In het huidige rijdersveld zie ik het in 2025 alleen van Verstappen, Norris of Hamilton komen. Tenzij Mercedes ineens een dominante wagen bouwt, dan kan Russell 'm ook binnenhalen.

Denk Hamilton in 2020 met 35j of Schumacher bij zijn laatste in 2004 dat die ook zoiets zal geweest zijn.Leeftijd moet Hamilton toch echt parten gaan spelen. Ik zie net dat hij vorige maand 40j is geworden. Mss dat het in darts en autosport iets minder van belang is maar toch :')
Net eens ff gegoogled over oudste wereldkampioenen
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/45...oudste-wereldkampioenen-van-de-formule-1.html
Aan de jaartallen te zien waren dit ook wel andere tijden. Wie is eigenlijk de oudste wereldkampioen van de laatste 25 jaar?
Jaren 50 waren ook de tijden dat een rijder eerst ruime ervaring moest hebben voordat hij in de F1 kon beginnen. Toen was het uitzonderlijk dat iemand van pakweg jonger dan 25 in de F1 reed, terwijl een rijder van 25 in de huidige F1 nu eigenlijk in zijn beste jaren is. Denk die jaren dat de gemiddelde leeftijd een pak hoger lag dan de gemiddelde leeftijden vanaf de jaren '60 ook.Er zijn dus slechts 3 personen WK geworden op hun 40ste of ouder. En daar moeten we al terug naar 1966 toen Brabham op zijn 40ste WK werd.
Farina was 44 bij zijn eerste en enige WK dat ie won, en dat was ook het eerste F1 kampioenschap in 1950.
De derde is mss de allerbekendste en dat was Fangio, die was 40 bij zijn eerste titel, en was 46 bij zijn vijfde en laatste titel