FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om te beginnen: de race was eigenlijk weer redelijk saai en dat de F1 mogelijks een groot probleem heeft: dirty air. Als Oscar al aangeeft dat hij op 2.4 sec afstand van Lando als last heeft van dirty air... Dan zijn we echt weer op pre 2022 niveau, slechte zaak dus.

Wat Max betreft: penalty was wel echt terecht. Vooral op de onboard van Russell zag ik persoonlijk dat ie wel effectief te hard de bocht in ging. Had Oscar gewoon even moeten langs laten. Maar blijkbaar is het voor Max te moeilijk om even zijn verlies te pakken.

Leclerc dijk van een race gereden en Hamilton weer waardeloos... Kheb t eigenlijk al wa gehad met die sjarel.. Ik snap dat men zich moet aanpassen aan een wagen maar van Lewis mag toch verwacht worden dat dat iet vlotter gaat.

Williams 6 belangrijke punten gepakt, dus goeie zaken daar.

Oscar weer een win erbij en ik hoop dat die kerel echt wk wordt dit jaar, maar zonder de penalty van Max had die niet gewonnen, denk ik. En voor Lando zou het wel eens een zeer lang seizoen kunnen worden.

Spanje alvast met rood omcirkelt hier want zou wel eens een cruciale kunnen zijn voor de rest van het seizoen.

Toch even opmerken dat Lando eigenlijk het hele weekend beter was als Piastri. Op Q3 na.

Nog niet te snel afschrijven best.

Uiteindelijk is Norris toch ook nog op maar 10s van de winnaar geëindigd en stond hij niet van een podium.

Inderdaad 1 foutje in Q3 of hij had een reële kans op de race win.

Het probleem bij hem is dat hij in 4 van de 5 weekends fouten gemaakt heeft.
Dat wordt momenteel gewoon gemaskeerd omdat de wagen snel genoeg is om dat recht te zetten.

Als ge WDC wilt worden zal het toch zeer consistenter/ foutlozer moeten worden.
(En al zeker als Red bull hun upgrade in Imola werkt)

Ik mag hopen dat dit weekend (crash) en P2 in standings niet in zijn kop zal kruipen.

Laatst bewerkt:
Iemand de foto van Horner al bekeken...
Mensenlief.

Ze zouden Max volgende keer gewoon 10 seconden (wat de officiële regel is) moeten geven. Ipv een mildere straf.

Nu zit Max te Wenen omdat Piastri exact hetzelfde doet als wat Max al 10 keer gedaan heeft. Zo een geweldige piloot aan één kant, en zo een zielige loser en regelbuiger aan de andere kant.

Heeft hij toch allemaal niet nodig...

Dat Red Bull liever die 5s nam dan de plaats terug te geven kan ik begrijpen (gat in de regelgeving) maar om er dan achteraf zo een show van te maken..

Moest die penalty tijdens het pitten genomen worden? Had die die niet gewoon kunnen toevoegen aan zijn eindtijd? Of is de regelgeving veranderd?

Moest die penalty tijdens het pitten genomen worden? Had die die niet gewoon kunnen toevoegen aan zijn eindtijd? Of is de regelgeving veranderd?
't is toch altijd geweest dat dat bij de pitstop gedaan wordt, en enkel bij de tijd wordt toegevoegd als er niet meer gepit wordt?

Iemand de foto van Horner al bekeken...
Mensenlief.

Ze zouden Max volgende keer gewoon 10 seconden (wat de officiële regel is) moeten geven. Ipv een mildere straf.

Nu zit Max te Wenen omdat Piastri exact hetzelfde doet als wat Max al 10 keer gedaan heeft. Zo een geweldige piloot aan één kant, en zo een zielige loser en regelbuiger aan de andere kant.

Heeft hij toch allemaal niet nodig...
en waarvoor hij gestraft is?

Hamilton heeft trouwens hetzelfde gedaan als Max ooit in die bocht en was niet bestraft.
Ik lees hier ook dat Piastri de bocht heeft gehaald, totaal niet waar.
was ook ruim over de lijn.

Hij heeft wel een punt.
Hij is trouwens ook onder druk gezet na de finish om niet te reageren op de straf, anders zou hij zwaarder gestraft worden.
Koersdirecteur had ook gezegd dat er niet bestraft zou worden daar indien er geen andere optie was.

toch allemaal terechte opmerkingen.

(waarmee ik het ook gewoon leuker had gevonden als Max hem gewoon had laten voorbijgaan)

goed seizoen in ieder geval. (dat ik denk dat Max toch weer gaat winnen)

Laatst bewerkt:
Ik lees hier ook dat Piastri de bocht heeft gehaald, totaal niet waar.
was ook ruim over de lijn.

Dan moet je nog eens opnieuw kijken denk ik want Piastri blijft wel met z'n linkse banden binnen de lijn.
Screenshot_20250421-104930.png

Dan moet je nog eens opnieuw kijken denk ik want Piastri blijft wel met z'n linkse banden binnen de lijn.
Bekijk bijlage 40153
tja, waar moet Max hiertussen?
Het is niet alsof Piastri plaats laat he.
Zoals sommigen zeggen, als er een zandbak of barrier is gaat Max deze bocht zo niet in.
Tja Piastri duidelijk ook niet.

De frustratie van Max is trouwens vooral door het op de vingers getikt zijn voor het gevloek op de boordradio. (Ben salami discussie vastgelegd door Canal+).
Dit + het feit dat koersdirectie dingen heeft gezegd in de koersdirectie waar geen rekening mee gehouden is door Stewards. (Je moet Max de regels echt niet uitleggen), het feit dat in het niet zo verre verleden andere coureurs hier wel in lap 1 hebben voorbijgestoken en niet bestraft zijn).

Maar nogmaals, ik ben ook van mening dat hij gewoon de plaats had kunnen/moeten teruggeven.

Als de trend zo door blijft gaan ben ik benieuwd wanneer McLaren voor Piastri gaat kiezen boven Norris, en vooral hoe die twee hiermee om zal gaan. Ben ook blij voor Sainz dat hij eindelijk zijn weg lijkt te vinden met de Williams wagen, hopelijk kan hij dit doorzetten en verder verbeteren.

Het zal duren tot Spanje verwacht ik, wanneer McLaren zijn flex vleugels moet aanpassen. Dan zal het WK echt gaan beginnen en heeft McLaren ook al wat voorsprong voor wat komen gaat...

Sainz heeft het lek boven in kwalificatie maar doet nog wel onder voor Albon in de races.

Wie echt dringend moet herbronnen is Lewis Hamilton. Wat een beschamende prestaties dit weekend. Dit kan toch echt niet gezien de waarde van dat contract?

Als de trend zo door blijft gaan ben ik benieuwd wanneer McLaren voor Piastri gaat kiezen boven Norris, en vooral hoe die twee hiermee om zal gaan. Ben ook blij voor Sainz dat hij eindelijk zijn weg lijkt te vinden met de Williams wagen, hopelijk kan hij dit doorzetten en verder verbeteren.

Ik ging bijna Sainz DOTD geven omwille van hoe Sainz en Albon samengewerkt om Hadjar voor te blijven.
Piastri, Leclerc en Sainz waren de sterren dit weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan