FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Ferrari zullen ze gedacht hebben "we hebben het gisteren tactisch goed gedaan met die vroege bandenwissel, vandaag moet het toch weer zoals gewoonlijk zijn"

Mooie race van Piastri weer, ook van Norris. McLaren is enorm sterk op dit soort circuits. Knap weekend van Williams ook zeg.

Lando verliest hier door het T1 incident met Verstappen. ge kunt daar veel over zeggen, maar 't is gewoon jammer dat deze sport verwaterd is naar "we rijden elkaar van de baan, en dan kijken we hoe ver we naast elkaar lagen"

maar ik denk wel dat Max daar vooral door het uitbreken van zijn wagen (en dus eerder onbewust) Lando van de baan dwong.

Aston martin heeft toch wel problemen.
Lando had een beetje slimmer moeten zijn in t2.

Mamia tot 2041 op de grind no way :eviltongue:

Lando verliest hier door het T1 incident met Verstappen. ge kunt daar veel over zeggen, maar 't is gewoon jammer dat deze sport verwaterd is naar "we rijden elkaar van de baan, en dan kijken we hoe ver we naast elkaar lagen"

maar ik denk wel dat Max daar vooral door het uitbreken van zijn wagen (en dus eerder onbewust) Lando van de baan dwong.
Lando verliest hier gewoon omdat hij de mindere rijder is van de persoon voor hem (en duidelijk de mindere van Verstappen).
Met zo een raket zo moeten vechten om ervoor te geraken is gewoon beschamend. (tussen toppiloten hé, t blijft een heel goede snelle rijder)
De mclaren was vandaag zo dominant als de Redbull in zijn beste race, het enige verschil is dat Max dan wel won met 50 seconden voorsprong

Lando verliest hier gewoon omdat hij de mindere rijder is van de persoon voor hem (en duidelijk de mindere van Verstappen).
Met zo een raket zo moeten vechten om ervoor te geraken is gewoon beschamend.
De mclaren was vandaag zo dominant als de Redbull in zijn beste race, het enige verschil is dat Max dan wel won met 50 seconden voorsprong

Norris zoals wel vaker genekt door een foutje dat hem dan veel kost. Maar rijdt verder toch gewoon weer terug op Piastri en eindigt op 37 seconden voor Russel in P3…

ik vraag mij dan af wat jullie denken dat Lando had moeten doen, als het zijn fout was in T1?
Max gaat te diep in T1, waardoor Lando ernaast komt, en laat dan zijn wagen uitbreken waardoor Lando geen plaats meer heeft, en van de baan gaat.

het is niet alsof Lando ineens naar de andere kant van Max' wagen kan springen he.

Met zo een raket zo moeten vechten om ervoor te geraken is gewoon beschamend. (tussen toppiloten hé, t blijft een heel goede snelle rijder)
hij heeft minder rondes nodig gehad om voorbij Max te gaan dan Piastri (eens hij erachter zat).
mja, ge moét geen 50s voorsprong hebben aan de finish. Max reed in zijn dominante jaren ook regelmatig voor de lol een fastest lap, tégen de instructies van zijn team in. gewoon, om het verschil duidelijk te maken.

30s = "als we een nood-pitstop moeten doen, hebben we marge". ik denk dat je daar niet meer moet achter zoeken, zelfde als dat Norris dat gat nog dicht rijdt op het einde. gewoon op't gemakske uit rijden, niets forceren. die had nooit mogen inhalen hoor.

Speaking in the press conference after the race, Norris said Verstappen would have stood a chance of beating Russell to third or even holding on to second if he hadn’t cost himself so much time trying to fight.

“He’s fighting hard,” said Norris. “It’s up to him to do that. He’s ruined his own race. He’s not racing very smart. We probably could have finished one-two today and he didn’t because of that. He’s fighting hard as always expected but that’s the way it is.”

Hoe kunt ge nu legit na deze race zeggen dat Max op pure pace P2 had moeten eindigen :unsure:

Buiten Aston Martin doet de Mercedes motor het ook uitstekend bij McLaren, Mercedes zelf en Williams. Duidelijk de motor die je nodig hebt dit seizoen ook. Honda en Ferrari lopen achter, van Renault nog te zwijgen.
Ik denk dat McLaren en Max in de Red Bull aan elkaar gewaagd zijn over 1 ronde, maar dat McLaren het verschil maakt door een betere controle over de banden. Je ziet het verschil oplopen naarmate men verder in een stint zit. Qua spanning ziet het er na een veelbelovende start van het seizoen plots niet meer zo goed uit.

Tis nu niet dat Verstappen zonder de gevechten op 3 seconden van de Mclaren’s gefinisht was hè.

Verstappen heeft toch massa's tijd verloren in die duels? Ik snap de redenering wel

Het is Norris die die redenering maakt. Hij kon misschien langer met zijn banden om als hij niet duelleerde (waardoor hij dan onder VSC zou kunnen pitten.) Maar dan nog, de Mclaren was stukken beter in racecondities. Piastri was aan het vliegen.

Verstappen had mogelijks derde kunnen zijn zonder duelleren/VSC onchance. Maar VSC kan je niet op voorhand voorspellen. Enigste wat je zou kunnen zeggen is dat hij meer flexibiliteit ging hebben voor strategie (en meer kans om te pitten tijdens een VSC.)

Norris is gewoon weer kribbig omdat hij massa's plaatsen verloor bij de start en Piastri daardoor de overwinning heeft.

Die move van Verstappen bij de start was wel weer op het randje, maar niet erover zoals in Jeddah. Norris maakt zich hier weer niet populair mee. Alsof Piastri er ook niet voorbij zou gegaan zijn met dat paceverschil. Lando voelt volgens mij de bui al hangen dat zijn meer talentvolle teamgenoot meer kans maakt om WDC te worden dan hijzelf.

Ik heb wel echt genoten van het duel tussen Verstappen en Piastri, hard maar vrij clean. Lang geleden dat er nog zo geduelleerd werd voor P1. Piastri was dan ook nog slim genoeg om even in te houden bij Verstappen zijn divebomb om er dan voorbij te gaan.

Ferrari, tja. Hadden altijd Hamilton moeten voorlaten die sneller was met de medium, nu heeft die het beste van zijn banden opgebruikt achter Leclerc. Resultaat P7-P8 en 2 ontevreden coureurs. Hopelijk brengen die updates in Imola en Barcelona wat op, wordt anders een heel lang seizoen.

Toprace. Zo'n spannende en lange duels voor P1 zijn zeldzaam. Mclaren was hier duidelijk heel dominant, maar Max liet zien dat je creatief moet zijn om er voorbij te geraken. Geweldig verdedigend werk. Jammer dat hij dat podium niet meer gehaald heeft door die VSC.

Wat Piastri en Norris betreft: Ze hebben er ongeveer even lang over gedaan om (vanaf DRS mogelijk was) Verstappen te passeren. Norris 1 lap minder denk ik. Maar Piastri heeft dat toch slim aangepakt. Verstappen diep in de bocht dwingen en dan binnenkant nemen.

Bij de start kon Norris idd niets anders doen. Beide een goede start, Max zet zich er meteen voor en dwingt Lando naar de buitenkant. Wanneer Lando dan de binnenkant neemt mist hij de tractie om Max de passeren. Max mist grip in de volgende bocht en gaat helemaal naar buiten. Lando kon nergens heen. Pure Pech.

Z'n commentaar achteraf is toch weer triestig. Als je verwacht dat Verstappen niet gaat vechten voor een positie, dan heb je niet goed opgelet de laatste jaren. En dat komt dan ironisch genoeg van de piloot die er al menig duels mee heeft opzitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan