FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis nu niet dat Verstappen zonder de gevechten op 3 seconden van de Mclaren’s gefinisht was hè.
het gaat niet over de Mclarens, het gaat over Russell.
Verstappen heeft zeker 10-15 seconden verloren door te dueleren met wagens die op pace (met niet eens voluit te gaan vanaf een bepaald punt) iedereen op een halve minuut zetten.

ik vind het zeker geen domme redenering. is dat eigen aan Verstappen? ja, mooi dat hij vecht. maar dat het hem hier punten kost in the long run, lijkt mij wel een correcte observering.

misschien dat hij daarom Norris ineens zo gemakkelijk liet passeren, omdat hij zelf door had dat hij met de Mclarens niet mee kon, maar wel kostbare tijd verloor tov de Mercedessen.

Verstappen heeft zeker 10-15 seconden verloren door te dueleren met wagens die op pace (met niet eens voluit te gaan vanaf een bepaald punt) iedereen op een halve minuut zetten.

ik vind het zeker geen domme redenering. is dat eigen aan Verstappen? ja, mooi dat hij vecht. maar dat het hem hier punten kost in the long run, lijkt mij wel een correcte observering.

misschien dat hij daarom Norris ineens zo gemakkelijk liet passeren, omdat hij zelf door had dat hij met de Mclarens niet mee kon, maar wel kostbare tijd verloor tov de Mercedessen.
Speaking in the press conference after the race, Norris said Verstappen would have stood a chance of beating Russell to third or even holding on to second if he hadn’t cost himself so much time trying to fight.

He’s fighting hard,” said Norris. “It’s up to him to do that. He’s ruined his own race. He’s not racing very smart. We probably could have finished one-two today and he didn’t because of that. He’s fighting hard as always expected but that’s the way it is.”.

In welke wereld had Verstappen p2 kunnen eindigen zonder te battlen/zonder gekke dingen????

Dat is toch gewoon dikke zever in pakskes.

Ge kunt achteraf zeggen dat Max p3 niet pakt omdat hij teveel tijd had verloren met vechten maar das ook super lame aangezien Russell bijna 10sec gratis kreeg door de VSC.
Zonder die VSC was Russell nooit voor Max geëindigd.

Laatst bewerkt:
Een interessante video over het mogelijke McLaren voordeel

Ik moet Piastri / Norris ook steeds meer vergelijken met de verhouding Hakkinen / Coulthard :)

Ik heb toch al goed gelachen met al die Lego F1 filmpjes. De gasten hebben zich goed geamuseerd :lol:

Maar zo "objectief" is die observering niet. Norris kan zoiets enkel zeggen omdat hij heel het raceverloop achteraf kent. (En ik vind dan zijn analyse dan nog niet eens zo correct. Russel is derde door de VSC. )

Op het moment zelf kan er nog verscheidene dingen gebeuren in de race. Een goedgetime SC/VSC voor Verstappen, een regenbui die alles in de war stuurt,... waardoor het verdedigen van zijn postitie juist meer zou kunnen opbrengen.

Wat Norris daar zegt, vind ik eigenlijk "naschoppen" eigenlijk uit frustratie omdat Piastri gewonnen heeft doordat Max stevig zijn start heeft verdedigd en Norris hierdoor trackpositie heeft verloren.

Doet me beetje denken aan Albon die kapot ging van de stress bij Red Bull.

raar: in het artikel dat je linkt, zeggen ze dat Norris gelijk heeft.
Verstappen verliest 6.5s in het duel met Norris. (in het duel met Piastri was er ook tijd verloren gegaan, die niet vermeld wordt). na de stop van Russell onder VSC, die hem de plaats kost, ligt hij 1.5 seconden achter op Russell.

maw: zonder die verdediging ligt hij 5s voor.

maar het was ook zo dat hij zijn banden méér gebruikt had dan de Mclarens, wat nog tijd gekost heeft (moeilijker te meten)

en je kan idd veel zeggen over wat je op dat moment weet, maar ik dacht dat Piastri die eerste ronde voorbij Max al meteen 2-3 gepakt heeft. en dat Norris tijdens dàt duel ook meerdere seconden per ronde pakte. dan mag je toch weten dat Mclaren snel is.

Norris is gewoon niet goed genoeg.
Sneller als Piastri, maar mist die do or die mentaliteit tegenover Piastri en Max
Is mentaal iets minder sterk (niet zwak), Hopelijk kan hij hier een oplossing voor vinden
Zijn theorie dat hij niet de snelste auto heeft , heeft hij ondertussen toch al moeten inslikken

Norris heeft gewoon gelijk dat Max zijn 3de plek zelf weg smijt door te vechten met de McLarens.
Daar kan je volgens mij niet over discussieren. Kijk gewoon naar de getallen/seconden.

Aan de andere kant. Norris gooit ook zijn eigen race weg door absoluut buitenkant Max te willen blijven hangen, hoewel je al meerdere keren hebt gezien dat dat niet gaat met Max.
En volgens mij enkel en alleen omdat het Max is, en Norris absoluut wilt laten zien dat hij dat evenveel ballen als Max heeft, en ook niet uit de weg wilt gaan. Bij een andere piloot had zou het me niet verbazen dat hij in de identiek zelfde situatie wel zou lossen.

Norris zou gewoon beter naar zijn eigen race kijken ipv naar Max zijn race.

In PlaySpots The Paddock gaat het daar ook 10 minuten over. Goede zaken die ze daar zeggen.

"Norris gooit zijn race weg door aan de buitenkant te willen hangen".

wat moet hij anders doen? het ligt aan de layout van de bochten he. T1 verremt Max zich, waardoor Lando aan de binnenkant moet. daardoor zit hij T2 aan de buitenkant. Max slipt, waardoor Lando breed moet, en nauwelijks een seconde later is Piastri daar al?

wat moet Lando doen, het hele pak laten passeren om toch maar niet aan de buitenkant van T2 te zitten?

Norris heeft gewoon gelijk dat Max zijn 3de plek zelf weg smijt door te vechten met de McLarens.
Daar kan je volgens mij niet over discussieren. Kijk gewoon naar de getallen/seconden.

Aan de andere kant. Norris gooit ook zijn eigen race weg door absoluut buitenkant Max te willen blijven hangen, hoewel je al meerdere keren hebt gezien dat dat niet gaat met Max.
En volgens mij enkel en alleen omdat het Max is, en Norris absoluut wilt laten zien dat hij dat evenveel ballen als Max heeft, en ook niet uit de weg wilt gaan. Bij een andere piloot had zou het me niet verbazen dat hij in de identiek zelfde situatie wel zou lossen.

In PlaySpots The Paddock gaat het daar ook 10 minuten over. Goede zaken die ze daar zeggen.

Als ik naar de getallen kijk verliest Max niet genoeg seconden om achter Russell te eindigen.
Het is door de combinatie met de perfect getimede VSC voor Russell dat ie 4e wordt.

Als er geen perfect getimede VSC was, dan had Norris die opmerking nooit kunnen maken aangezien Max dan gewoon 3e eindigt, ondanks dat ie veel seconden verloor door de beide Mclarens.

Anyways: Piastri zijn gelaatsuitdrukking toen Norris over Max begon in dat interview na de race spreekt boekdelen.

Max zit echt rent free in Norris zijn kop.
Het grappige is dat ie momenteel enkel van Piastri zou moeten wakker liggen.

Laatst bewerkt:
Als ik naar de getallen kijk verliest Max niet genoeg seconden om achter Russell te eindigen.
Het is door de combinatie met de perfect getimede VSC voor Russell dat ie 4e wordt.

Als er geen perfect getimede VSC was, dan had Norris die opmerking nooit kunnen maken aangezien Max dan gewoon 3e eindigt, ondanks dat ie veel seconden verloor door de beide Mclarens.
Dat is waar.
Maar zonder het gevecht met de McLarens was hij ook voor Russel met VSC.

Maar laat Max maar doen. Brengt wat sensatie op de baan.
Anyways: Piastri zijn gelaatsuitdrukking toen Norris over Max begon in dat interview na de race spreekt boekdelen.

Max zit echt rent free in Norris zijn kop.
Het grappige is dat ie momenteel enkel van Piastri zou moeten wakker liggen.
True

In het begin geloofde ik ook op een P1/2 voor Max, deels door de voorspelde regen en door het feit dat Piastri er niet voorbij geraakte.

Iets later was dat wel anders toen we de echte pace van de McLaren zagen en het ook nog eens droog bleef. :)

Achteraf gezien kan ik ook gemakkelijk andere conclusies trekken.

En zoals Max het ooit in Silverstone zei: i am not gonna drive like my grandmother on a sunday.
Die gaat er altijd voor gaan, een p3 of p4 boeit die gast geen hol. (Zoals ie zelf ook na de race zei / ze ook in de paddock podcast zeiden)

Het is echt schitterend en tevens triestig dat Norris na een race zo belachelijk blijft zagen over Max. Max dit en dat. Max verpest zijn eigen race blablabla.

Volgend interview opnieuw zagen dat Max zijn eigen race verkloot zou hebben.

Max heeft ocharme 3 punten verloren door P4 ipv 3 te eindigen. 3 punten...!!!
Hoeveel punten heeft Norris dit seizoen al weggegooid?
Max heeft al 4 titels en Norris heeft 1 gouden kans weggesmeten en het ziet er naar uit dat ie zijn 2e kans ook niet gaat grijpen.
Ik vrees dat ie zo'n dingen zegt/ermee in zijn kop mee bezig is omdat hij het zelf begint door te hebben/te vrezen.

Zijn reacties bewijzen imo gewoon dat ie er mentaal nog steeds niet staat.

Piastri lacht gewoon in zijn vuistje...

Laatst bewerkt:

Ze hebben mijn vraag over Antonelli meegenomen in The Paddock, of het indrukwekkend genoeg was voor Kris Wauters, of dat die nog moest crashen.

Toch een klein gniffelmomentje toen ik dit hoorde.

Norris moet wat minder bezig zijn met Verstappen en meer met Piastri. Op deze manier gaat die nog serieus rond de oren gereden worden door Piastri.

Wat is Alpine toch een van de allergrootste kluchten in de F1.... En dat een bewezen cheater nu weer teambaas kan en mag zijn is de schande voorbij. Gwn pure waanzin...

Maar goed, dat Briatore weer teambaas ging worden had ik al verwacht sinds dag 1 van zijn comeback. Heel deze periode was gewoon een grote scheme om Briatore de plak weer te doen zwaaien. Nu enkel wachten tot Alpine (terecht) ten onder gaat. Gasly zijnde zou ik toch zeker eens gaan praten met Cadillac.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan