FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat we misschien effectief een wereldkampioen gaan hebben die een race gaat geschorst zijn. Na Oostenrijk vervallen er dus 2 strafpunten, dan zit ie op 9 tot ergens in oktober ofzo. We spreken dan over ongeveer 6 GP's. Ik denk niet dat Max nu ook maar enigzins een beetje 'rustiger' gaat racen, dat zit gewoon niet in hem. En een botsing is natuurlijk snel gebeurd, zeker bij de starts. Dus het moet maar even kort misgaan en het kan zomaar weer raak zijn.

Ik stel de actie van max zeker niet op gelijke hoogte dan de andere 2 incidenten.
Dus dat zal dan verkeerd verwoord zijn 😁.

Ik denk dat we misschien effectief een wereldkampioen gaan hebben die een race gaat geschorst zijn. Na Oostenrijk vervallen er dus 2 strafpunten, dan zit ie op 9 tot ergens in oktober ofzo. We spreken dan over ongeveer 6 GP's. Ik denk niet dat Max nu ook maar enigzins een beetje 'rustiger' gaat racen, dat zit gewoon niet in hem. En een botsing is natuurlijk snel gebeurd, zeker bij de starts. Dus het moet maar even kort misgaan en het kan zomaar weer raak zijn.
Je kan er ook vanuit gaan dat de concurrentie dat gaat gebruiken en hem nog ergens punten gaat proberen aannaaien.
Hij zal ook niet meer zo agressief kunnen zijn bij starts enz. En dat heeft ie louter aan zichzelf te danken nu.

Je kan er ook vanuit gaan dat de concurrentie dat gaat gebruiken en hem nog ergens punten gaat proberen aannaaien.
Dan zoekt de concurrentie de confrontatie ook zelf op met reële kans op schade aan de eigen wagen en dus potentieel hun race om zeep. Denk het niet eerlijk gezegd.

We zijn nu dag 4 na het incident en het Engelse Autosport doet er alles aan om het in het nieuws te houden, zelfs al moeten ze artikels gaan schrijven over zaken die nog niet gebeurd zijn. Wat een degoutant gazetje is me dat toch geworden, waar is de tijd dat dit een toonaangevend tijdschrift was met geweldige scoops en insights.

Laatst bewerkt:
We zijn nu dag 4 na het incident en het Engelse Autosport doet er alles aan om het in het nieuws te houden, zelfs al moeten ze artikels gaan schrijven over zaken die nog niet gebeurd zijn. Wat een degoutant gazetje is me dat toch geworden, waar is de tijd dat dit een toonaangevend tijdschrift was met geweldige scoops en insights.

Het antwoord is nochtans simpel en voor de hand liggend...

1000005438.jpg

Ge moogt dat zo erg vinden als ge zelf wilt, maar Red Bull houd zelf ook wel rekening met een raceban. Ze hebben al een uitzondering gevraagd op de superlicentie van Lindblad, voor moest het gebeuren

Dat zou wel heel dom van Red Bull zijn als ze daar nu pas naar zoeken. Er kan altijd iets gebeuren met 1 van hun 4 rijders, vroeger had elk team toch ook een reserve rijder? Niets om een artikel aan te wijden...

Nochtans staat Bottas te springen om dat tweede zitje bij RBR in te palmen. Maar daar willen ze 'm niet blijkbaar.

Dat zou wel heel dom van Red Bull zijn als ze daar nu pas naar zoeken. Er kan altijd iets gebeuren met 1 van hun 4 rijders, vroeger had elk team toch ook een reserve rijder? Niets om een artikel aan te wijden...
de reservepiloot die Red Bull bij het begin van het seizoen heeft opgegeven, is... Tsunoda.
dat wordt nog lastig om eventueel Verstappen te vervangen.

Ik heb de artikels niet gelezen maar lijkt me vrij logisch dat ze er Hadjar in zetten dan?

Dan hebben ze weer iemand nodig bij Racing Bulls hé. Ik snap niet hoe een organisatie met 2 teams maar 4 piloten klaar heeft voor F1. Dat is toch een enorme aanfluiting aan het worden daar bij Red Bull? Al kunnen ze Ricciardo ook nog zetten als het echt nodig is, die zit nog onder hun vleugels zeker?

Nochtans staat Bottas te springen om dat tweede zitje bij RBR in te palmen. Maar daar willen ze 'm niet blijkbaar.
Mjah die heeft al bewezen zwaar onder te doen voor een echte kampioen. En dat in een comfortabele dominante wagen. Die eindigt ook gewoon buiten de punten telkens.

"zwaar onder doen"

dat was een jaar of 2, 3 dat het podium in 80% van de GP's "Hamilton - Bottas - Verstappen" was.
daar dromen ze van bij Red Bull, dat hun 2de piloot zo vaak 2de wordt.

Bedoel je in die wagen waar Russell ineens ingegooid werd en direct een race mee ging winnen?

Red bull kan inderdaad alleen maar dromen van een (dominante) wagen die blijkbaar zeer gemakkelijk te besturen is.

Bottas heeft het uiteraard uitstekend gedaan als 2e rijder bij Merc. Die haalde de resultaten wat een team hoopt dat een 2e rijder moet halen.
In die Mercedes was dat uiteraard wel een pak makkelijker dan in de huidige Red Bull. Om dan nog maar te zwijgen dat het veld nu veel dichterbij elkaar zit.

Laatst bewerkt:
Bottas maakte bij Sauber geen enkele indruk, dat zou geen verbetering zijn t.o.v. Tsunoda, ik schat Perez ook hoger in dan Bottas.

Bedoel je in die wagen waar Russell ineens ingegooid werd en direct een race mee ging winnen?
bedoel je die race waar Hamilton niet kon deelnemen wegens COVID, en waar Bottas de pole pakte, en zonder een blunder bij Mercedes in de pits, ook weer 2de zou geworden zijn?
Bottas heeft het uiteraard uitstekend gedaan als 2e rijder bij Merc. Die haalde de resultaten wat een team hoopt dat een 2e rijder moet halen.
In die Mercedes was dat uiteraard wel een pak makkelijker dan in de huidige Red Bull. Om dan nog maar te zwijgen dat het veld nu veel dichterbij elkaar zit.
makkelijker dan in de huidige Red Bull, da's een feit.
maar er zijn ondertussen ook jaren geweest dat Perez het met zijn Red Bull nóg beter had moeten doen als Bottas bij Mercedes eender welk jaar.
en dat is er ook niet uit gekomen.

2de piloot in een team dat voor beide titels gaat, is geen dankbare job.
Bij Mclaren zijn ze nu nog aan een elkaar gewaagd (min of meer, klein voordeel Piastri), maar ik verwacht dat de verhoudingen veranderen eens 1 van de 2 de titel gepakt heeft

Dan hebben ze weer iemand nodig bij Racing Bulls hé. Ik snap niet hoe een organisatie met 2 teams maar 4 piloten klaar heeft voor F1. Dat is toch een enorme aanfluiting aan het worden daar bij Red Bull? Al kunnen ze Ricciardo ook nog zetten als het echt nodig is, die zit nog onder hun vleugels zeker?
Dan zetten ze er daar Iwasa in.

Ik lach mij trouwens echt helemaal een kriek als Max 1 penaltypunt pakt op Canada. Want dan is ie geschorst voor de thuisrace van zijn team/werkgever :ROFLMAO: Ge zult maar een Max fan zijn die al een aantal maanden tickets heeft gekocht voor de GP van Oostenrijk, om dan degene waar ge vooral voor naar daar gaat uiteindelijk niet te kunnen zien wegens een raceban 🥲

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan