FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is
Ik denk vooral resultaten, key personeel dat echt niet wilt blijven, of dan toch nasleep van het "schandaal".
Laat ons eerlijk zijn, waren de resultaten nog perfect, dan had hij gewoon op zijn plaats blijven zitten.
Hij is trouwens niet alleen ontslagen, 3 ontslagen minstens in het hoger management
In ieder geval een einde van een tijdperk, benieuwd waar we hem gaan zien opduiken. Is volgens mij toch echt wel 1 van de betere TP, ik denk ook totaal niet dat Laurent het charisma heeft om dezelfde rol lang over te nemen.
Is het Max dat vertrekt? of is het kamp verstappen dat niet meer wou blijven indien Horner er was? Het debacle van Yuki? of toch de prognose voor volgend jaar met Ford? of mischien was het flirten met Ferrari toch veel concreter dan gedacht.
We zullen wel veel meer info krijgen de volgende dagen!

Laatst bewerkt:
Ik denk vooral resultaten, key personeel dat echt niet wilt blijven, of dan toch nasleep van het "schandaal".
Laat ons eerlijk zijn, waren de resultaten nog perfect, dan had hij gewoon op zijn plaats blijven zitten.

In ieder geval een einde van een tijdperk, benieuwd waar we hem gaan zien opduiken. Is volgens mij toch echt wel 1 van de betere TP, ik denk ook totaal niet dat Laurent het charisma heeft om dezelfde rol lang over te nemen.
Is het Max dat vertrekt? of is het kamp verstappen dat niet meer wou blijven indien Horner er was? Het debacle van Yuki? of toch de prognose voor volgend jaar met Ford? of mischien was het flirten met Ferrari toch veel concreter dan gedacht.
We zullen wel veel meer info krijgen de volgende dagen!
Ik vrees een mix van alles.

Top personeel dat weg is, de auto die niet goed is waardoor de resultaten echt slecht zijn (behalve die van Max) en Max die waarschijnlijk weggaat.

Kapot gemaakt vind ik een groot woord, maar Max heeft hier ongewild wel een aandeel(tje) in. Maar dat is ook gewoon de keerzijde van het succes dat hij gebracht heeft en de lange periode die Horner bij het team zat. Het team is gewoon een schim van wat het ooit geweest is en de laatste jaren ondanks het succes is het er gewoon een leegloop geweest. Nu het echt qua prestaties minder gaat is de heleboel ontploft.
Max heeft hen ongelooflijk veel succes gebracht en daarmee ook aandacht voor het personeel die een goede wagen wisten te bouwen. De laatste jaren is er veel kennis vertrokken naar andere teams, wat niet altijd even makkelijk op te vangen is, zeker als dat zo massaal gebeurt. Ook de ooit zo geroemde jeugdwerking met Racing Bulls als opleidingsteam is al enige tijd gewoon een lachertje met Gasly en Tsunoda die daar jaren de stoeltjes bezet gehouden hebben. Tweede rijders die dan naast een ongelooflijke Verstappen gezet worden en gewoon in de vernieling gereden worden. Het motorverhaal wordt nog afwachten wat dat zal geven, maar ik vrees dat dit toch wel iets te ambitieus was voor RB. En vorig jaar was er al een serieuze reden om Horner buiten te zetten.
Of je het draait of keert: Horner had zijn tijd gehad en er is nood aan een nieuwe wind binnen het team. Buiten Verstappen is er op dit moment weinig goed meer aan RB en is er een serieuze heropbouw nodig. En als Verstappen ook nog eens zou vertrekken dan is het helemaal vanaf 0 te herbeginnen. Dan kan je het maar beter met een nieuwe TP doen.

ik vind de timing gewoon heel bizar als het puur om de prestaties en het mogelijke vertrek van Max gaat.
op die anderhalve week tot de zomerstop gaat er op beide vlakken niets veranderen dat nog niet beslist is. Als Max zijn clausule effectief zegt dat hij weg mag als hij bij die zomerstop lager staat dan 2de, dan kan hij nu al tekenen, want met 1 GP te gaan ligt hij 61 punten achter.

er is Horner blijkbaar ook geen reden gegeven (https://www.skysports.com/f1/video/...horner-departure-verstappen-future-and-mekies)

dus ja, ik vind het toch raar dat ze Horner op een random woensdag per direct buiten kieperen omwille van elementen die al een jaar aanslepen, en die niet meteen opgelost gaan raken. volgens mij speelt er toch net iets meer.

Er zijn waarschijnlijk nog een heleboel factoren,

maar wat wel vast staat is dat er een leegloop geweest is na de beschuldigingen tegen horner vorig jaar en zijn koppigheid en gedrag naar perez toe die er bijna rechtstreeks voor gezorgd hebben dat de auto de verkeerde kant opging sinds 2023.

Nu marko er nog uit en het team kan terug opgebouwd worden

check maar eens de historie van alle teams waarvoor de max gereden heeft de Jos es bij meedere kartingteams buiten gezet wegens zijn toxic gedrag
Vandaar dat alle teamleden en ex teamleden van Red Bull niks dan positief te melden hebben over hem zeker.
Max is zijn vader niet hé

Mijn familie heeft 10 jaar lang dagelijks met hun samengewerkt, nooit iets slechts van gehoord...

Maar ik zal de verhalen op het internet / in de media maar geloven zeker:unsure:

ik ben eens benieuwd of een ander team Horner gaat overnemen?
de relatie tussen Ferrari en Vasseur is bvb ook niet meer al te best, en als Stroll sr. zijn portefeuille open trekt, kan hij de succesvolle tandem Horner-Newey installeren, zonder Marko. lijkt me ook nog een leuk vooruitzicht voor dat team.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan